Israel Hayom

"הכל פייק ברשתות"

השיר החדש של סטפן לגר, "אשליות", מדבר על הפער בין הדרך שבה אנשים מציגים את עצמם ברשתות החברתיות לבין • החייםעצמם "הכלכאילויפ­ה ונוצץ אבל לא באמת", הוא אומר

- מאיה כהן

"שם חולצה של הוגו בוס/ אבל אתה לא בוס של אף אחד/ כל היום במ סיבות/ אבל אתה יוצא בכלל לבד/ יש לך כסף? וואלה אין!/ אז למה אתה אומר לכולם שכן?", אומרות מילות השיר החדש של סטפן לגר, "אשליות", שנכתב והולחן על ידי סטפן, רון ביטון וג'ורדי.

"רצינו קצת להסתלבט על עולם הרשת, שבו תמיד כאילו הכל יפה והכל נוצץ, אבל בסוף זה לא מה שזה באמת", אומר סטפן בשיחה מצרפת, שם הוא שוהה בימים אלה לצורך הקלטת שיר. "אני לא חס וחלילה אומר לאנשים מה להעלות ומה לא לה עלות לרשתות החברתיות, הרי זה משהו שכולם עושים, גם אני, אבל יש פה אמירה הומוריסטית על כל הפייק הזה שמצטלם כל כך טוב".

לצרפת הוא הגיע לאחרונה, אחרי שנה וחצי שלא ביקר בה בגלל הקורונה. "שח ררתי סינגל בצרפת בשם 'וידה לוקה' שה צליח מאוד, אבל לא הייתי פה כדי להרגיש את ההצלחה. כשהגעתי עכשיו, כבר בשדה התעופה שוטרים ואנשי ביטחון ביקשו לה צטלם איתי. ילדים ביקשו להצטלם איתי בשאנז אליזה, התחילו לשיר לי את השיר. זה ממש מוזר. בארץ זה מרגיש לי טבעי, אבל פה, במדינה שאתה לא גר בה, זה מוזר, אבל בקטע טוב. אנחנו עובדים עכשיו על הסינגל הבא שאני מוציא בצרפתית, 'וידה לוקה .'2 חלק ממנו שמתי בטיקטוק והוא מתחיל להצליח". מה עם הופעות? "בצרפת כרגע הכל פתוח, אבל ההופעות עוד לא חזרו. מתכננים לחזור ב 9 ביולי, אבל אני כבר אהיה בישראל. יש לי מלא הופעות מתוכננות בארץ, מאוד התגעגעתי לזה. אני צריך קהל, אני אדם של אנשים. בלי קהל אני לא נושם. זה מחיה אותי".

באיזו שפה יותר קל לך לשיר? עברית או צרפתית? "אני דובר חמש שפות, וכולן כמעט אותו דבר בשבילי. אולי בצרפתית הכי קל לי, אבל אני אוהב לשיר בכל השפות".

בשיר הקודם שלך שהוצאת בארץ, "נעים מאוד", היו משפטים כמו "זה אני, זה הגוי, השונה, השחור הלאומי, בא מטוגו, בא מקונגו, לא מכאן בקיצוני, אבל אם השגתי משהו זה הישג ישרא לי". אילו תגובות קיבלת עליו?

"אנשים מאוד כיבדו אותו. לא ציפיתי לכאלה תגובות. מכל מיני עדות וצבעים שלחו לי הודעות של אנשים שהעריכו את מה שכתבתי. לא היתה לי מחשבה להע ביר איזה מסר, אבל זה מה שיצא, ונוצרה פה אמירה גדולה שרבים התחברו אליה". הבנתי שיש לך תחביב חדש: איגרוף. "בכל פעם כשאני מתחיל משהו אני עושה אותו עד הסוף. עכשיו אני עם איג רוף. אני עושה את זה בשביל הכיף, אבל לוקח את זה ברצינות. אני אוהב את זה, אבל יותר מהכל אני אוהב לעשות מוזיקה".

 ?? צילום: כפיר זיו ?? התגעגע לקהל. סטפן
צילום: כפיר זיו התגעגע לקהל. סטפן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel