Israel Hayom

הזינוק לצמרת של סבסטיאן קורדה

- דור הופמן

סבסטיאן קורדה לא היה צריך לחפש רחוק כדי למצוא השראה ספורטיבית לקראת הבכורה שלו בטורניר ווימבלדון. רק בשבוע שעבר, אחותו נלי )22( זכתה בטורניר גולף והיא מדורגת ראשונה בעולם, כשאחותו הגדולה יותר ג'סיקה )28( מדורגת במקום ה־31. אם לא די בכך, בכל פעם שהאמריקני בן ה־02 מביט ליציעים הוא רואה שם את אמו, הטניסאית לשעבר רג'ינה רייצ'רטובה, שדורגה בשיאה במקום ה־82 בעולם, ואת אביו, פטר קורדה, אלוף אוסטרליה 1998־ב ומי שבשיאו דורג במקום ה־01 בעולם.

עם דחיפה ספורטיבית משפחתית שכזאת, לא פלא שקורדה רשם בסוף השבוע את הישג השיא של חייו. הוא גבר במגרש המרכזי על דניאל אוואנס הבריטי 21( בעולם) בארבע מערכות ומחר - יום הולדתו ה־12 - ישחק מול קארן חצ'אנוב הרוסי בסיבוב הרביעי. "זה הישג מדהים, כי לפני שנה הייתי מדורג 220 בעולם ועכשיו אני בשמינית הגמר בווימבלדון", אמר קורדה, שכבר טיפס למקום ה־05 בעולם, "אני מודה למשפחה שלי על כך, וגם למאמנים ולאנשים הקרובים אליי".

כמו שהמשפחה ענפה, כך גם הקרובים אל קורדה. אחד מהם הוא אנדרה אגאסי, זוכה שמונה תארי גרנד סלאם, שמלווה את האמריקני הצעיר בתקופה האחרונה. "תמיד ידעתי שאני יכול לשחק טוב", סיפר קורדה על התרומה של אגאסי, "הוא פשוט עזר לי לחבר את החלקים יחד".

קורדה היה על המסלול עוד הרבה לפני שאגאסי הצטרף. עם תמיכה מוחלטת של ההורים הילד עבר מהוקי קרח לטניס, ומהר מאוד רשם הישגים מרשימים. הוא הגיע לחצאי גמר בטורנירי נוער ביחידים ובזוגות, וב־8102 עשה לעצמו שם כשזכה באליפות אוסטרליה לנוער. לא קל להיות אלוף נוער, אבל זה עוזר כשיש הורים שמכירים את הפורמט. "אבא שלי תמיד אמר לי שאם נופלים, עדיף ליפול משני מטרים ולא מעשרה".

ובאמת, קורדה הצעיר התקדם לאט ובזהירות. אפילו שבגרנד סלאם הבכורה שלו אשתקד הגיע לסיבוב הרביעי בפריז והודח רק מול אלילו רפאל נדאל, הוא שיחק לאחר מכן בטורנירים קטנים ועבד על הליקויים. הרולאן גארוס בחודש שעבר היה אמור להיות עוד צעד קדימה, אבל זה נגמר בהדחה בסיבוב הראשון. דווקא בטורניר ווימבלדון הראשון בחייו, על הדשא בלונדון, האמריקני הצעיר עושה כבוד לשם המשפחה. אתמול: רוג'ר פדרר, אלוף ווימבלדון 8 פעמים, עלה לשמינית אחרי שהזיע מול קמרון נורי הבריטי וניצח ‪;4:6 ;4:6( 1:3‬ ‪.)4:6 ;7:5‬ השוויצרי יתמודד מול לורנצו סונגו האיטלקי. אלכסנדר זברב חזר מפיגור מול טיילור פריץ וניצח ‪.)6:7 ;3:6 ;4:6 ;7:6( 1:3‬ אצל הנשים מחכה קרב מעניין בין אנג'ליק קארבר לבין קוקו גוף.

 ??  ?? קורדה. מביא כבוד למשפחה
קורדה. מביא כבוד למשפחה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel