Israel Hayom

שיא נשי במג"ב: 7 צוערות סיימו יחד קורס קצינים

כוח נשי: מתוך 23 צוערים שצלחו את הקורס - 7 נשים, ובהן שתיים שסיימו בהצטיינות ● "זה ברור היום שקצינות לוחמות הן בדיוק כמו קצינים לוחמים"

- ירון דורון

לראשונה במשמר הגבול: שבע לוחמות סיימו את קורס הקצינים בחיל, שתיים מהן סיימו כמצטיינות הקורס.

מדובר בשבע נשים מתוך 23 הצוערים שסיימו אתמול את קורס הקצינים, שמכשיר לוחמים ולוחמות במג"ב לשמש קצינים במשטרת ישראל ולהוביל את הלוחמים בכלל משימות ביטחון הפנים ברחבי הארץ וביהודה ושומרון.

מג"ב היה חלוץ בשילוב נשים בתפקידי לחימה. כבר בשנת ,1995 לראשונה בישראל, שולבו נשים לתפקידי לחימה, ומאז במג"ב מתקדמים בכל פעם בצעדי ענק ושוברים את תקרת הזכוכית.

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, קבע מדיניות ברורה לשילוב לוחמות בתפקידי פיקוד ולקידומן בחיל, ובקרוב ישמשו ארבע נשים בתפקידי מפתח בשלל תחומים בחיל: לפני כמה חודשים מונתה לראשונה מפקדת פלוגה בפלוגת לוחמים ולוחמות במג"ב חוף, ובשבועות הקרובים ימונו מפקדות לפלוגת לוחמים במג"ב איו"ש, לפלוגה בצפון ולפלוגה בהכשרת הלוחמים של מג"ב.

את הקורס הנוכחי סיימו, כאמור, שבע לוחמות, ושתיים מהן גם הוכיחו שהן לא פחות טובות מהגברים וסיימו כמצטיינות הקורס. מפקח מעיין שדה, הבוגרת המצטיינת, אמרה: "אני יותר מגאה לשרת בחיל שערכיו מבוססים על שוויון הזדמנויות, ומרגישה שאני מגשימה את עצמי כלוחמת וכמפקדת במשמר הגבול. למדתי והתפתחתי המון במהלך הכשרתי כקצינה, ואני מחכה להתחיל את התפקיד ולהשפיע".

מפקח רעות נחמיאס, הבוגרת המצטיינת למופת, אמרה: "אני מתרגשת לענוד את דרגות הקצונה, והן מסמלות עבורי את הדרך הארוכה שעברתי. זה ברור וטבעי היום שקצינות לוחמות הן בדיוק כמו קצינים לוחמים, ואצלנו במג"ב לוחמות משולבות בתפקידי ליבה במקומות המאתגרים ביותר".

במג"ב ממשיכים במדיניות הכשרת המפקדות בחיל, ובקורס הקצינים הבא יוכפל מספר הצוערות וכבר כיום נמצאות 16 צוערות בהכשרה בשלב ההכנה לקורס. מדובר במספר לא מבוטל של לוחמות. מפקד החיל מעוניין להמשיך בקידום נשים ולמנות מג"דית, ובעתיד גם מפקדת מרחב.

בטקס סיום קורס הקצינים, שנערך בבית המורשת וההנצחה של החיל, אמר מפקד מג"ב לבוגרים: "מלאכתנו לא תמה ומוטלת עלינו החובה להיות מיומנים ונכונים להגיב לכל תרחיש, כפי שמצופה מאיתנו. עם ישראל זקוק לנו, ונמלא בעוז את חובותינו להגן ולשמור על ביטחונו האישי של כל אזרח. באירועי חודש מאי, לפני מבצע שומר החומות ובמהלכו, נדרשו מפקדי החיל ולוחמיו להתמודד עם אחד האתגרים המורכבים שידעה מדינת ישראל. משמר הגבול על כל יחידותיו ניצב תמיד ראשון בחזית הלחימה - בכל האירועים ובכל הגזרות".

 ??  ??
 ?? צילום: דוברות מג"ב ?? שבע הלוחמות שסיימו את קורס הקצינים
צילום: דוברות מג"ב שבע הלוחמות שסיימו את קורס הקצינים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel