Israel Hayom

בחזרה לאימה

"זה היה ניסיון רצח": כתבתנו שבה עם מאיר רובין ליער עמינדב, יום לאחר שפורעים ערבים ניסו להצית אותו ואת ילדיו, כשהתכוננו ללינה במקום. "הם סגרו עלי, מזל שהייתי חמוש" ● אפרת פורשר,

- אפרת פורשר

יממה לאחר שכמעט חווה לינץ' ביער, חזרנו אתמול עם מנכ"ל פורום קהלת מאיר רובין לחירבת סעדים שליד עמינדב.

ביום שישי ערכה משפחת רובין פיקניק עם חברים בשמורה. בסבי בות שבע וחצי בערב, הבחינו בשרי פה במרחק של כ 200 מטרים מהם. רובין מספר כי התקשר למשטרה ול כיבוי אש ודיווח על השריפה, מפני שחשד שמדובר בהצתה. הוא רץ במהירות אל כביש הגישה לשמו רה כדי לנסות לצלם את כלי הרכב שיוצאים מהמקום.

מאיר הספיק לצלם שלושה כלי רכב, שהאחרון שבהם עצר לידו בח ריקת בלמים, ויושביו שאלו אותו מדוע הוא מצלם אותם. כאשר ענה להם שהיתה כרגע שריפה ושהוא מצלם את מי שיוצא מהשמורה, הם קיללו אותו בערבית. אחר כך הם התכוונו לצאת מהרכב, אולם כאשר הבחינו שהוא חמוש, עזבו את המקום.

מאיר חזר לפיקניק עם החברים. לאחר מכן, החברים, אשתו והתי נוקת שלהם עזבו את המקום. הוא הקים אוהל לא רחוק מכביש הגישה, והשכיב את הילדים לישון. עם זאת, לדבריו, משהו לא נתן לו מנוח.

"היתה לי תחושה לא טובה", אמר, "לא הלכתי לישון. בסביבות עשר וחצי בלילה אני פתאום שומע רח שים. הארתי עם הפנס ושאלתי 'מי שם?'. שמעתי צעדים מתרחקים, ואחרי כמה שניות אני רואה פתאום חזית של אש ברוחב של כ 10 מט רים במרחק של 30-20 מטר ממני. האש עלתה בבת אחת. היה זה אמצע הלילה, לא היו אנשים. אף אחד לא עשה על האש, לא היו ברקים ורע מים - מישהו הצית את האש".

מאיר הוציא את הילדים מהאוהל, התקשר לכוחות הכיבוי ודיווח להם על השריפה. בעודו קושר את היל דים לכיסאותיהם ברכב, הגיע לפתע מאזור השריפה רכב סוואנה שנע מד באלכסון מולו וחסם אותו. רכב נוסף עמד מאחוריו. "שני גברים ירדו מהסוואנה והתחילו ללכת לכיווני, ומהרכב האחורי יצא עוד מישהו שהחזיק ביד פנס ארוך ממתכת. הם סגרו עלי, ואני צעקתי להם שוב ושוב 'המשטרה בדרך, עופו מפה'. אבל הם לא עצרו. הבנתי שיש לי כמה שניות בלבד: הילדים שלי ברכב, ואני לא יכול לברוח לשום מקום. הבנתי שאני והילדים בסכנת חיים", סיפר.

לאחר ששלושת הגברים לא שעו לקריאותיו, נאלץ מאיר לשלוף את אקדחו מהנרתיק. הגברים מיד נכ נסו לרכביהם והחלו לנסוע. הם עוד ניסו לבצע חסימה בהמשך הכביש, אך מאיר מספר הצליח לעקוף אותם ולברוח.

"נסעתי לירושלים בכביש המ פותל, והם אחריי בכל הכוח. ראיתי אותם מנסים להיצמד אלי כדי לנגח אותי ולהוריד אותי מהכביש", הוא מספר. רק כשהתקרב לכניסה לעיר, הבחין בניידת שהגיעה ממול, וסיפר לשוטר שניגש אליו את שעבר.

בתגובה השוטר לקח ממנו את מפתחות הרכב ואת אקדחו, וידא כי לא ירה ממנו וכל הכדורים עדיין במחסנית. לדברי רובין, רק לאחר שאחד התוקפים התקרב אליו, הרים ידו באגרוף ואיים עליו בערבית, הח זיר לו השוטר את האקדח ואת המ פתחות, ואמר לו לעזוב את המקום.

"הגעתי הביתה, שמתי את הילדים במיטה, והבנתי שניצלתי מלינץ'. רק למחרת, מהתגובה של המשטרה, הב נתי שהמחבלים האלה נסעו אחר כך למשטרה והתלוננו שאיימתי עליהם. המשטרה מתייחסת לזה כאל מקרה של תלונה מפה ותלונה משם. זה היה ניסיון רצח. נקודה. אין שום סיבה לאדם נורמטיבי לצעוד ביער, ובמק רה, אחרי שהוא מסתובב שם, יש קיר של להבות. מישהו הצית את היער, ודקות בודדות אחרי זה מישהו חסם את הרכב שלי. אם לא הייתי מוציא את הנשק, לא הייתי פה ואולי גם הילדים שלי לא היו פה".

היום רובין מתכוון להגיש תלונה במשטרה נגד הצעירים.

למרות זאת, במשטרת ירושלים עומדים עדיין על תגובתם מאמש, לפיה: "בניגוד לנטען, כוחות משט רה הוזעקו למקום על ידי הצעירים. בהגעת הכוחות לזירה בוצע בירור מול הצדדים, ונמסר להם על האפ שרות להגיש תלונה. עם קבלת הת לונה נפתחה חקירה, ומטבע הדברים לא נפרט אודותיה".

 ?? צילום: יהודה פרץ ??
צילום: יהודה פרץ
 ?? צילום ארכיון: אורן בן חקון ?? שריפה בהרי ירושלים
צילום ארכיון: אורן בן חקון שריפה בהרי ירושלים
 ?? צילום: יהודה פרץ ?? מאיר רובין בחירבת סעדים
צילום: יהודה פרץ מאיר רובין בחירבת סעדים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel