Israel Hayom

"ישראל זקוקה לקצינים כמוך"

במילות פרידה קורעות לב ובנוכחות הרמטכ"ל וצמרת צה"ל: מח"ט הנח"ל אל"מ אסמן הובא למנוחות

- לילך שובל

בטקס עצוב בנוכחות חברים, בני משפחה ובכירי הצבא, הובא אתמול למנוחות מפקד חטיבת הנח"ל, אלוף משנה שרון אסמן, שנפטר ביום חמישי האחרון במהלך אימון גופני, שלושה ימים בלבד לאחר מינויו.

ראשון ובכיר הנואמים בהלוויה היה הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, שישב לצד האלמנה הטרייה. "קצינים כמו שרון הם קצינים שאנו רוצים, שאנו צריכים", אמר, "שמביאים לידי ביטוי יכולות מגוונות ויודעים לשלב ולשזור בין כלל עקרונות המנהיגות.

"תגובת אזרחי ישראל למותך מלמדת איזה כבוד והערכה הם רוחשים לחייל הקרבי, למפקד לוחם ולמפקד חטיבה בצה"ל. ליבך הפסיק לפעום, ולב העם החסיר פעימה. כשנחשפה דמותך, היא הפכה קרובה לליבם".

אלמנתו, שרון שלמון, ספדה לו: "אהוב שלי, תודה על שנים נפלאות של אהבה, תמיכה וחברות. תודה על שבחרת בי להיות זוגתך בשנים יפות ומורכבות. נתת לי זכות ענקית. תודה על שתי בנות מהממות, אמה ואלכס, לא יכולתי לבקש יותר.

"שמרתי על שם המשפחה שלי", הוסיפה שרון, "כי היה לי ברור: שרון אסמן יש רק אחד, וזה אתה. אהיה לצידך תמיד, כמו שאתה היית לצידי. עשית הכל כדי לאפשר לי כל מה שרציתי, ואני עשיתי הכל כדי לאפשר לך. כי הגיע לך, שרון, כי הגיע לצה"ל ולמדינת ישראל אותך. אני לא נפרדת, אנחנו יחד תמיד, שרון ושרון, השרונים. אוהבת אותך הכי בעולם, ואיתך תמיד".

אביו של אסמן, פסח, אמר מעל קבר בנו הטרי: "תודה, שרון, מכל ליבי על אהבה אינסופית. עכשיו אתה המלאך השומר של הבנות".

בהספד מרגש אמר מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, שפיקד על אסמן עד לפני שבועות ספורים: "אסמן ימשיך לשמש עבורנו, בצה"ל בכלל ובחטיבת הנח"ל בפרט, השראה ודמות גדולה להידמות לה. חיים של רבים מאזרחי ישראל ניצלו בעקבות דרכי החשיבה והרעיונות של אסמן. אנשים רבים חבים לו את חייהם בלי שיידעו על כך". אל"מ ישראל שומר, המפקד שאותו החליף אסמן יומיים לפני מותו, חזר בשלב זה לפקד על חטיבת הנח"ל עד למינוי מחליף. "חטיבת הנח"ל איבדה את מפקדה", אמר בהספד שנשא אתמול, "את מה שלא הספקת - אנחנו מבטיחים לעשות בשמך, בדרכך וברוחך. המפקדים הבאים, ואיתם כל שרשרת הפיקוד, עד הלוחם האחרון, יגשימו, בשמך ולזכרך, את מה שלחמת בעבורו ולחמת לעשות".

עשרות לוחמי הנח"ל השתתפו בהלוויה, ובסיומה נורה מטח כבוד. בבית העלמין הצבאי בקריית שאול היו רבים מחברי פורום המטה הכללי של צה"ל, כמו גם הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, והאלופים לשעבר טל רוסו, יאיר גולן ונדב פדן.

אסמן )42( התמוטט ביום חמישי האחרון בבסיס החטיבה בבית ליד במהלך אימון כושר שערך עם פקודיו. מאמצי ההחייאה הממושכים לא צלחו, ומותו נקבע במקום.

אמש החליט הרמטכ"ל כוכבי על הקמת צוות מומחים שיבחן את כלל היבטי אירוע מותו של אל"מ אסמן ז״ל ויגבש המלצות מערכתיות למניעת אירועים דומים בעתיד. הצוות, בראשות תא"ל (מיל׳) גיא חסון, יבדוק את ההיבטים הנוגעים לאימוני הכושר בצה"ל, ובהם: ההיערכות לאימוני כושר, אמצעי רפואה ופינוי במהלך אימוני כושר קרבי, והכשרת מדריכי הכושר להעניק טיפול רפואי.

במקביל, ממשיך לפעול צוות רפואי מקצועי בראשות רופא מומחה בכיר שבוחן את ההיבטים הרפואיים שנוגעים לנסיבות מותו של הקצין. מסקנות הוועדה ישולבו בעבודת צוות המומחים שהוקם אמש.

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ??
צילום: גדעון מרקוביץ'
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? הרמטכ"ל כוכבי ובכירי צה"ל, בהלוויה אתמול
צילום: גדעון מרקוביץ' הרמטכ"ל כוכבי ובכירי צה"ל, בהלוויה אתמול
 ??  ?? אהבה אינסופית. אל"מ אסמן ז"ל
אהבה אינסופית. אל"מ אסמן ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel