Israel Hayom

מבחן ההגבלות

מחר:קבינטהקורו­נהיתכנסכדי­לדוןבהטלת ●בכירבמשרד הבריאות: "לא רוצים לפגוע כלכלית" ● בנט שוחח עם בורלא על עסקאות חיסונים ● מסתמן: תאושר מנת חיסון שלישית למדוכאי מערכת החיסון

- מיטל יסעור בית אור

קבינט הקורונה יתכנס מחר, ובמשרד הבריאות בוחנים כמה חלופות שיוצגו לשרים. "נבוא בהצעות להגבלות או לפעו לות נוספות שיש לעשות. האתגר הוא למצוא הגבלות שאין להן משמעויות שפוגעות במשק מבחינה כלכלית", אמר בכיר במשרד הבריאות. לדב ריו, "אלו יכולים להיות דברים שיע לו כסף, והמטרה היא להימנע מפגי עה קשה באוכלוסייה. למשל, ביצוע בדיקות לילדים לא מחוסנים בכניסה לאירועים. יש לזה משמעויות. זה לא פשוט לוגיסטית וכלכלית, אך זה עדיף על הגבלות".

צעדים נוספים שעומדים על הפרק הם החזרת התו הסגול, הגבלת נפח ההתקהלויות ותו ירוק. כזכור, בישי בת הקבינט הקודמת אימצו השרים אסטרטגיה של צמצום התחלואה ככל האפשר, אך ללא הגבלות בעלות מחיר כלכלי כבד.

אתמול אובחנו 213 נשאים חד שים מתוך 30,963 בדיקות חדשות - .0.7% זאת, לאחר ששלשום זוהו 186 מתוך 37,173 בדיקות חדשות - .0.5% במהלך השבוע החולף, מספר הנדבקים עמד על 263 בממוצע ביממה.

כמו כן, מספר החולים הפעילים עומד על ,2,438 ומתוכם 63 מאושפזים בבתי החולים - 34 מהם במצב קשה. מדובר במספר החולים קשה הגבוה ביותר מאז 6 ביוני. בד בבד, מקדם ההדבקה עומד על .1.41 מבחינת ציוני הרמזור: שני יישובים אדומים - כוכב יאיר וצופים; ושישה כתומים - כפר

סבא, פרדס חנה כרכור, תל אביב יפו, הרצליה, פתח תקווה ומעלה אדומים.

בד בבד, הצוות לטיפול במגיפות דן אמש בסוגיית חיסון במנה שלי שית בכמה אוכלוסיות. מסתמן כי בדיון הוחלט שתינתן אפשרות לחיסון במנת חיסון שלישית לחולים מדוכאי מערכת החיסון, אך לא לכלל האוכ לוסייה. מעבר לכך, נושא שעלה לדיון היה האם לשנות את ההתוויה כך שיינתן חיסון במנה שלישית לכל האוכלוסייה? הם גם דנו על חיסון יל דים מתחת לגיל 12 במנגנון מיוחד.

צוות הטיפול במגיפות דן גם על דרכי ההתמודדות עם ההתפרצות הנו כחית: החמרת הגבלות בנתב"ג וב גבולות, מדיניות הבדיקות בנתב"ג, מדיניות כלפי מחוסנים, האם להטיל הגבלות תו סגול או ירוק, וכן דיגום של מחוסנים.

בה בעת, על רקע העלייה בתח לואה, רה"מ נפתלי בנט שוחח בימים האחרונים פעמיים עם מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלא. במהלך שיחו תיהם עלתה האפשרות לעסקאות של החלפת חיסונים בין ישראל למדינות אחרות, והשניים דנו גם באסטרטגיות להתמודדות עם הנגיף ובאספקה נוס פת של חיסוני פייזר לישראל.

בורלא מסכים לעסקאות

בשיחה עם בנט נתן בורלא הסכמה עקרונית לכך שישראל תחליף חיסו נים עם מדינות נוספות ותעביר את המלאי הקיים, ובהמשך תקבל משלו חים שמיועדים אליהן, לצורך שמירה על הרצף החיסוני.

 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? שוק מחנה יהודה הומה אדם
צילום: אורן בן חקון שוק מחנה יהודה הומה אדם
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel