Israel Hayom

דריכות בבתי האבות: "מותר לבקר, אך צריך להישמר"

מאמצים להגן על האוכלוסייה הפגיעה ביותר לקורונה ● בכיר במשרד הבריאות מרגיע: "אין שום כוונה לבודד את המבוגרים ולמנוע מהם קשר עם העולם החיצון"

- אסף גולן

החשש מהתפרצות גל קורונה רביעי בישראל הולך ומתג בר, לאחר שבשלושת הימים שע ברו החלה גם עלייה במספר החולים קשה שמאושפזים בבתי החולים.

לאור זאת יקיימו היום ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הרוביץ דיון בשאלה אם להחזיר חלק מהגבלות ההתקהלות בציבור, וכן גם את הצורך בתו ירוק.

בינתיים, גורמים במערכת הב ריאות הישראלית נערכים לישי בת קבינט הקורונה שתיערך מחר, וזאת כדי להציג לשרים כמה מת ווים אפשריים של ניהול ההתמו דדות עם הנגיף בחודשים הקרובים. שר הבריאות הורביץ אמר אמש כי "במסגרת השיקולים שיעמדו בפני הקבינט יעמדו לא רק אלו הב ריאותיים, אלא גם הרצון שלא לפ גוע בפעילות המשק הישראלי".

חשוב לציין כי נערכים במקביל גם דיונים קדחתניים במשרד האוצר, שם מנסים למצוא מתווה מוסכם שימנע נזקים גדולים מדי למשק. הדאגה היא שמא הגבלות רחבות מדי יפגעו עוד יותר בעסקי התיירות, הבילוי וההסעדה הישראליים, שה חלו להיערך לחופשת הקיץ מתוך כוונה לנסות לחזור לפעילות שת פצה על ההפסדים הכבדים שנצברו לאורך סגרי הקרונה של .2021-2020

בתוך כך, תחום אחד שבו נעשה מאמץ מרוכז מאוד למזער את הס כנה מפני תמותה נרחבת בגל הר ביעי המתפתח הוא בתי האבות ובתי החולים הגריאטריים, שבהם נמצאת האוכלוסייה הרגישה ביותר להת פרצות חמורה של נגיף הקורונה. גורם בכיר במשרד הבריאות ציין ביחס לכך כי "המערכת הסיעו דית כולה, שמטפלת בציבור המ בוגרים בישראל, נערכת כבר כעת לפעילות שמטרתה להגן ביתר שאת על האוכלוסייה שבסיכון - אך תוך הימנעות מניתוק המבוג רים ממשפחותיהם ומהקהילה, כפי שהיה לפני הגעת החיסונים.

"ראשית, אני חושב שכבר כעת אפשר להרגיע את הציבור. אין שום כוונה לבודד את המבוגרים ולמנוע מהם קשר עם העולם החיצון", אמר הבכיר בשיחה עם "ישראל היום". כן הוסיף אך כי "עם זאת, תהיה הקפדה רבה על מסיכות ועל תו ירוק. אנ שים מחוסנים ייכנסו ויהיו בקשר עם ההורים שלהם".

ככלל, ציין הגורם כי עקב הר גישות של הציבור המבוגר בארץ, ייערכו בדיקות קורונה תכופות בקרב צוותי העובדים ואנשי הסיוע כדי להכיל מייד התפרצות.

"ראשית, בקרב ציבור המבוגרים בארץ שיעור ההתחסנות הוא מהג בוהים שיש, כלומר הציבור המבוגר כבר מוגן. עם זאת, אנחנו נתייחס אל בתי האבות באופן כזה שההגנה סבי בם תהיה גבוהה מאוד. זה אומר שאנ חנו הולכים לנצל את כמות הבדיקות הגדולה שיש בארץ שלא נעשה בה שימוש, כדי לנטר את המצב כל הזמן.

"החשש הוא שעובד יידבק בקהילה גם אם הוא מחוסן, ואז יכניס את הנ גיף חזרה פנימה אל בית אבות - שם יש אוכלוסייה יחסית חלשה. לכן אנו כל הזמן נבדוק את המצב ונדע לזהות מאוד במהירות נקודת הדבקה או הת פרצות, וכך נמנע הפצה של הנגיף. כלומר, הפעילות תהיה כפולה - גם נבודד את בתי האבות ונהפוך אותם לאזורים שכפופים לתו הירוק, וגם נבצע בדיקה מתמדת כדי שחלילה לא תהיה חדירה של נגיף שלא נשים אליה לב", סיכם.

 ??  ?? מבצע נותנים כתף בבתי אבות
מבצע נותנים כתף בבתי אבות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel