Israel Hayom

חברת החשמל תרכוש גז מ"תמר" במחיר מופחת

השותפות במאגר הגז הישראלי שחררו את החברה מהתחייבותה בחוזה הקודם ● בתמורה להוזלה, תגדיל חברת החשמל את היקף רכישת הגז ל 2.2 מיליארד דולר עד לסוף 2030

- גלעד צוויק

האם ההסכמות החדשות בין חברת החשמל לבין הבעלים של מאגר הגז תמר יובילו להפחתת תעריפי החשמל לציבור?

בחברה מדברים, נכון לעכשיו, על הערכות לחיסכון של מאות מיליוני שקלים בהוצאותיה, בעקבות הודעתה הרשמית אתמול לבורסה על הסיכו מים בין הצדדים.

אותם סיכומים משחררים למע שה את חברת החשמל מהתעריפים ששילמה עד כה לשותפויות הגז בה סכם המקורי.

על סמך ההודעה, מקיימת חברת החשמל משא ומתן מתקדם על רכש הגז ממאגר תמר, בניהולו של לי עמי ויסמן. החברה צפויה להפחית את מחיר כמות הבסיס, בשיעור גבוה מתקרת ההפחתה של ,25% שהיתה קבועה בהסכם המקורי.

כל כמות נוספת מעבר לכמות הב סיס תירכש על ידי חברת החשמל במחיר הנחשב כעת לנמוך ביותר במשק - פחות מארבעה דולרים לי חידת חום וללא הצמדה. בנוסף, נקבעה נקודת פתי חה נוספת לבחינת מחירים ב ,2024 בהיקף של 10% נוספים.

במאגר תמר שישה שו תפים: דלק קידוחים ;(22%) שברון - המשמשת גם מפעיל ;(25%) ישראמקו ;(28.75%) תמר פטרוליום ;(16.75%) דור (4%) ואוור סט .(3.5%)

מאגר תמר, הממוקם כ 90 ק"מ ממערב לחי פה בעומק כולל של כ 5,000 מטר מתחת לפני הים, הוכרז כתגלית ב .2009 ההפקה מהמאגר החלה ב ,2013 והיא מתב צעת באמצעות שש בארות, שמהן מוזרם הגז על ידי שני צינורות באורך של 140 ק"מ לאסדת תמר, שעליה מתב צע רוב הטיפול בגז הטבעי.

מהאסדה מועבר הגז הט בעי אל צנרת הקבלה היב שתית באשדוד ומוזרם לש ווקים בישראל, לצד יצוא של כמויות קטנות למצרים ולירדן.

יו"ר חברת החשמל, יפתח רון טל, בירך על ההישג הצפוי: "נוסף להישג לחברת החשמל, שקבעה מחיר נמוך וטוב יותר לטובת הציבור בי שראל, מדובר במהלך כלכלי ברמה הלאומית, אשר יתרום באופן ישיר להורדת יוקר המחיה ולצמיחה במ דינת ישראל, המשוועת לכך".

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, הוסיף: "החברה רושמת עוד הישג ומורידה את המחיר שתשלם לשות פויות הגז. המהלך הזה ישפיע ישירות על כל אזרח בישראל".

משותפות תמר נמסר: "במציאות של תחרות בשוק הגז הטבעי, אנו גאים ושמחים על הבחירה של חברת החשמל להגדיל את הכמות שתירכש ממאגר תמר )מתוך הכ מות החוזית המובטחת לה בהס כם תמר(, ולהאריך את ההסכם עם מאגר תמר בהיקף העולה על 2.2 מיליארד דולר עד סוף ,2030 כך שההיקף הכספי המוערך של ההס כם בין הצדדים עומד על כ 5.6 מיליארד דולר".

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל:

"החברה רושמת עוד הישג ומורידה את המחיר שתשלם לשותפויות הגז. המהלך הזה ישפיע ישירות על כל אזרח בישראל". יפתח רון טל, יו"ר החברה, הוסיף ש"המהלך יתרום להורדת יוקר המחיה בארץ"

 ?? צילום: מישל דוט קום ?? ההוזלות יגולגלו לציבור? ימים יגידו
צילום: מישל דוט קום ההוזלות יגולגלו לציבור? ימים יגידו
 ??  ?? יפתח רון טל
יפתח רון טל
 ??  ?? ליעמי ויסמן
ליעמי ויסמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel