Israel Hayom

בנעליה של ארית'ה פרנקלין

הערב תעלה בנשיונל ג'יאוגרפיק עונה שלישית של הסדרה "גאון", שמתמקדת הפעם בזמרת הנשמה פורצת הדרך ● השחקנית סינתיה אריבו, שמגלמת את פרנקלין, שרה בקולה את השירים בסדרה ונהנתה מכל רגע

- דודי כספי,

הערב ב 21:00 עולה בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק העונה הש לישית של סדרת הדרמה האנתולוגית "גאון", שמתמקדת הפעם במי שהוכתרה למלכת מוזיקת הנשמה, ארית'ה פרנ קלין, שאותה מגלמת השחקנית הברי טית סינתיה אריבו.

"גאון" עלתה ב 2017 כפרויקט דגל של הערוץ, שהחל להשקיע גם בסד רות עלילתיות. על הסדרה חתומה חברת ההפקות של הבמאי זוכה האוסקר רון הווארד )"נפלאות התבונה", "אפולו ,("13 וכל עונה מוקדשת לסיפור חייו של אדם שנחשב גאון או פורץ דרך בתחומו. העו נה הראשונה עסקה באלברט איינשטיין, שאותו גילם השחקן האוסטרלי ג'פרי ראש. העונה השנייה עסקה בצייר פבלו פיקאסו, שאותו גילם אנטוניו בנדרס. העונה הבאה, שעתידה לנדוד לשירות הסטרימינג דיסני פלוס, עומדת להתמקד במהפכן מרטין לותר קינג.

העונה על ארית'ה פרנקלין תיפתח הערב בפרק בכורה כפול. העלילה עו קבת אחר חייה של המוזיקאית והיוצרת, מילדותה כבתו של מטיף בכנסייה בפ טיסטית בדטרויט, דרך הגילוי של הכי שרון שלה והתלאות האישיות שחוותה, ובהם הריונות בגיל 12 ו 14 ותחרות קשה עם אחיותיה שחלמו על קריירת שירה, ועד למאבקים של הקהילה הש חורה בשנות ה ,60 שבהם השתתפה. לאורך שמונת פרקי העונה משולבים גם להיטים רבים של פרנקלין, שאריבו הקליטה מחדש בקולה.

אריבו ,(40) בת למשפחת מהגרים ני גרים בלונדון, סומנה בשנים האחרונות כאחד השמות המבטיחים בשמי הוליווד. הפריצה הראשונה שלה היתה כשנדדה מבימות הווסט אנד בלונדון לברודוויי שבניו יורק בתפקיד הראשי במחזמר "הצבע ארגמן" )עיבוד לסרט המופת של סטיבן ספילברג(. ב 2016 זכתה בפרס הטוני על תפקיד זה והחלה לפזול לעבר המסך הגדול.

היא קיבלה תפקידים בסרטים כמו "אלמנות" לצד ויולה דיוויס ו"זמנים קשוחים באל רויאל". בשנה שעברה היתה מועמדת לשני פרסי אוסקר על הסרט "הארייט - הדרך לחופש", שעסק בלוחמת זכויות האדם האפרו אמריקנית הארייט טאבמן. אריבו היתה מועמדת לאוסקר על הופעתה בסרט, וכן על השיר המקורי שחיברה וביצעה עבור הסרט.

בראיון לקידום הסדרה על ארית'ה פרנקלין אמרה אריבו: "אני זוכרת את עצמי בגיל 10-9 במכונית עם אמא שלי בדרך לבית הספר, וברדיו התנגן 'Think' של ארית'ה. זאת היתה הפעם הראשונה ששמעתי אותה והתאהבתי מייד. בהזדמנות אחרת שמעתי את הדואט עם אנני לנוקס ‪Sisters are'‬ ‪,'doing it for Themselves‬ והתרש מתי מהיכולת שלה לדלג בין ז'אנרים בצורה כה משכנעת. ארית'ה לא ידעה לקרוא תווים, ולמדה בעצמה לנגן בפס נתר. האופן שבו ידעה לחבר בין מוזיקה לחוויות רגשיות הוא סוד ההצלחה שלה. זאת הגאונות שלה בעיניי".

בחודש הבא יעלה בבתי הקולנוע סרט על חייה של פרנקלין בכיכובה של ג'ניפר האדסון. בעיני אריבו, זו אינה תחרות כלל. "אני מברכת על הזכות להביא את הסיפור של ארית'ה ביותר מדרך אחת", אמרה, "ככל שיש יותר עניין בה - כך זו עוד דרך לחגוג את היותה גיבורת תרבות כה משמעותית".

 ??  ?? אריבו בתפקיד פרנקלין בסדרה
אריבו בתפקיד פרנקלין בסדרה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel