Israel Hayom

עכשיו או לעולם לא

- עידו אשד | יפתח זיו חתם לשנתיים במכבי ת"א

תזכור את כארם משעור", יצקצקו המלעיזים. וגם את מורן רוט, דגן יבזורי, אלישי כדיר, דרור חג'ג', קורן אמישה, תומר שטיינהאואר, ולך אחורה עד חנן קרן. שחקנים מוכשרים בשיא הקריירה, שקיבלו את "ההחלטה" הכי צפויה לשחקן ישראלי בכיר, ואז קמלו על הספסל הצהוב ועזבו במהלך העונה הראשונה שם או בסיומה. למה לא תלך לחולון, תוביל קבוצה בליגת האלופות. תמצא קבוצה באירופה, צא לקולג'. לחזור על הטעות עבור חופן דולרים?

יפתח זיו שמע את הקולות. וזה אולי הגיוני, אבל לא רלוונטי. קודם כל, בסופ"ש הקרוב הוא יחגוג יום הולדת .26 אין לו זמן למילים ארוכות. והוא ממש לא עושה את זה בשביל הכסף. זה עכשיו או לעולם לא. והוא מעדיף לזכור את גיא גודס, יוגב אוחיון, גור שלף, וללכת אחורה עד זיסמן ושטרקמן, שהגיעו למכבי ושברו את תקרת הזכוכית של עצמם. הקריירה שלו בפיגור אחרי הדימוי העצמי, כי בליבו ובמחשבותיו ובאמונתו, הוא שחקן יורוליג, אפילו שחקן אן.בי.אי.

אפילו הטראש טוק שנפלט לו לאורך הפלייאוף האח רון, לא בא מפרחחות, אלא מהבעירה הפנימית שזועקת "מגיע לי", וזו מנטרה מאוד חשובה למי שמגיע למעמד שחקן רכש במכבי. זו לא שחצנות, זו הוויה, שיושבת בגוף של אתלט על, עם כישרון כדורסל נדיר, שרק צריך כיוון ואיזון, התמקצעות וליטוש פינות. ואין מקום כמו מכבי שיודע לנסר ממך את ההרגלים הרעים, לשייף ממך את השבבים המיותרים, ולחזק את היכולות המוכ חות שהביאו אותך לשם, ואז להציג אותך בדגם משופר לעולם הכדורסל האירופי, לטוב ולרע. וזה סיכון, אבל מחושב וידוע, ששחקן ברמתו של יפתח זיו חייב לקחת.

זיו יודע לשחק ליד גארדים כמו ווילבקין וטיילור, להוביל כדור כשצריך, וגם לשחק טוב בלי הכדור. הוא מצוין בלחץ בהגנה ושיפר מאוד את הקליעה לשלוש. לפי ההחתמות האחרונות, מסתמן שזה יהיה הסגנון של מכבי: לחץ, ריצה, שלשות. בעצם, זיו יחליף במערך את אלייז'ה בראיינט, שבלילה בין שלישי לרביעי יעלה מהספסל של מילווקי לגמר האן.בי.אי. הוא כמובן חשוב לפנים הישראליות של מכבי - וכרגע הצבר היחיד בסגל, כשכספי שוקל פרישה )נקווה שלא(, זוסמן שוקל אירופה )נקווה עבורו שכן(, ובלייזר לא סגור. פתיחת העונה תהיה קריטית - ספרופולוס אוהב לתת לישרא לים במה בפרה סיזן, כדי שיוכיחו את עצמם. וכאן, זיו יפתח לעצמו דלת לגדולות, שאותן הוא מנבא לעצמו מגיל ינקות. קח את הכישרון שלך, ולך עד הקצה.

 ?? צילום: מאור אלקסלסי ?? זיו מול ווילבקין. בקרוב ביחד
צילום: מאור אלקסלסי זיו מול ווילבקין. בקרוב ביחד
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel