Israel Hayom

חופשית ומאושר

גם חומה של עשרה אקוודורים לא עצרה את הבעיטה החופשית המופלאה של לאו מסי, בדרך לחצי הגמר ● כי הפרעוש לא הגיע לקופה אמריקה כדי לכבוש פנדלים, אלא כדי לנפץ את כל החומות ולגאול את ארגנטינה מ 28 שנות ייסורים

- דור הופמן

נבחרת אקוודור התעקשה שלא היה פנדל. הדקה היתה ,90 התוצאה 0:2 לארגנטינה ברבע גמר הקופה אמריקה, וההכ שלה על די מריה היתה ספק בתוך הרחבה וספק בחוץ.

לאו מסי כבר המתין עם הכדור ליד הנקודה הלבנה, מוכן להוסיף גול לשני הבישולים שלו, אבל לאחר הצצה במוניטור השתכ נע השופט הברזילאי כי העבירה נעשתה מחוץ לרחבת ה .16 אין פנדל, יש בעיטה חופשית מהמקום שאותו נוהגים הפרשנים לכנות "קשה מדי, כי אין מספיק מרחק להעביר את הכדור מעל החומה ושיירד מספיק מהר".

בדיעבד, טוב שלא היה פנדל. פנדל הוא בעיטה שגרתית, נורמ לית, פשוטה למדי, ומסי של הקופה אמריקה 2021 נמצא בסטטוס לא נורמלי, אפילו ביחס לעצמו.

אקוודור הציבה מולו חומה שהורכבה מכל עשרת שחקני השדה במנחים שונים - מאוזן, מאונך

ואפילו אלכסון - מבנה צפוף שי כול היה לשמש סכר שעוצר מים, אבל לא הצליח למנוע מהבעיטה של מספר 10 להסתובב בעוצמה ובאלגנטיות אל חיבורי הקורות של הרנן גלינדס.

בשני טורנירי הכדורגל הגדולים של הקיץ הזה, היורו והקופה, הובקעו רק שני שערים בבעיטות חופשיות ישירות. זה של לאו מסי מול אק וודור, וזה של מסי לאו מול צ'ילה.

עכשיו יותר מתמיד

"כאוהבים של המשחק אנחנו צריכים ליהנות ממנו ולקוות שהוא יהיה כאן עוד שנים רבות", אמר מאמנו ליונל סקלוני והוסיף: "הוא השחקן הטוב ביותר בכל הזמנים".

בארגנטינה נהוג להתווכח על המשפט הזה, אבל יש היום תמי מות דעים שמסי הנוכחי הוא הטוב ביותר בזמנים שלו וביחס לעצמו.

16 שנה הוא בנבחרת הלאומית, 149 משחקים שיחק, 76 שערים כבש, היה בארבעה מונדיאלים ובשישה טורנירי קופה אמריקה, ודווקא זה - הטורניר המושמץ שנערך ללא קהל, שבמהלכו חגג יום הולדת 34 והפך לשחקן חופשי - דווקא הטורניר הזה הפך את מסי לקונצנזוס ארגנטינאי.

ולא רק בגלל ארבעה שערים וארבעה בישולים בחמישה משחקים שבארבעה מהם נבחר לאיש המשחק, אלא גם ובעיקר בגלל הדברים האלה שלא רואים בסטטיסטיקה ובתקציר.

מסי של הקופה אמריקה 2021 נראה מחובר ומחויב לנבחרת כפי שלא היה מעולם. הוא הצליח לאמץ אליו את תפקיד המנהיג והס מל, ולשם שינוי גם ליהנות ממנו. "עשינו צעד נוסף אל עבר המטרה", סיכם מי שרחוק עכשיו רק שער אחד ממאזן השערים של פלה בנבחרת ברזיל בראיון הסיום, שאליו הגיע וסרט הקפטן עדיין על זרועו.

להוריד את הקופים מהגב

עכשיו נותרו למסי ולחבורתו שני צעדים. באמצע השבוע תמ

תין לארגנטינה קולומביה בחצי הגמר. אם וכאשר תגבור עליה, תיאלץ להתמודד בגמר מול ברזיל או פרו, שייפגשו בחצי הגמר השני. "נצטרך לעבור צעד צעד, להישאר רגועים ולהתחיל להתרכז בקו לומביה", הכריז אמש מסי והוסיף את המובן מאליו: "זה יהיה קשה".

הקושי הזה לא זר. הוא מלווה את נבחרת ארגנטינה מאז ,1993 עת זכתה בתואר הגדול האחרון שלה, אבל נדמה שהפרעוש הגיע לטורניר הזה בדיוק כדי להתמודד עם אותו מטען.

מסי לא פה בשביל שיהיה לו קל, הוא פה כדי להילחם בשי ניו, לגאול את הארגנטינאי­ם מהייסורים ולהוריד קופים מהגב. הוא לא פה בשביל לכבוש פנד לים, הוא פה בשביל לנפץ חומות.

 ?? צילום: אי.פי ?? מסי מול החומה של אקוודור. אותה הוא כבר פרץ
צילום: אי.פי מסי מול החומה של אקוודור. אותה הוא כבר פרץ
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel