Israel Hayom

תו ירוק מצומצם

קבינט הקורונה יתכנס היום ● משרד הבריאות: יעילות החיסון במניעת הדבקה ירדה ל 64% ● שר הבריאות ל"ישראל היום": "מעדיפים כמה שפחות פגיעה בכלכלה ובשגרת היומיום"

- מיטל יסעור בית אור

בצד ירידת יעילות חיסון הקורונה במניעת הדבקה ל ,64% ערכו אמש במשרד הב ריאות דיון פנימי נוסף - לקראת גיבוש ההמלצות הסופיות לשרי הקבינט שיתכנסו היום.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, שוחח עם "ישראל היום" והדגיש את רוח עמדת משרדו.

"אנחנו מנסים לנקוט צעדים שיש להם כמה שפחות השלכות כלכליות וחברתיות, מול ענפים כמו תרבות, תיירות, ספורט או קייטנות", הבהיר, "אני לא צופה שיהיו הגבלות שהן 'מהפכה'. אנחנו לא באותו מצב כמו שהיינו, ומקב לים אישור ממחקרים חדשים שה חיסון יעיל נגד מחלה קשה. נמשיך בהאצת קצב ההתחסנות".

ההמלצה הצפויה הראשונה של הורוביץ ומשרדו לקבינט, תהיה ביצוע בדיקת קורונה נוספת לחו זרים מחו"ל ביום הרביעי לחזרה. השנייה היא בידוד לאחר חזרה ממדינות שלגביהן יש כיום אזה רת מסע חמורה )איחוד האמירויות, איי סיישל, אתיופיה ואחרות(. שתי הגבלות אלו ייכנסו לתוקף רק אם וכאשר מספר הנדבקים היומי או מספר החולים קשה יעלו עוד.

המלצה נוספת תהיה "תו ירוק" לילדים, כלומר ביצוע בדיקות מהירות בכניסה לאירועים לילדים שאינם מחוסנים מתחת לגיל .12 מדובר באירועים בסדר גודל נרחב.

נושא נוסף ליישום מיידי יהיה הגברת האכיפה המשטרתית על חייבי בידוד. בצד הנימה החיובית של הורוביץ, הוא הודה שאכי פת הבידודים "עדיין לא מטופ לת. כבר שבע פעמים ישבנו אצל ראש הממשלה ומדברים על המשך האכיפה, וזה ממשיך להיות עקב אכילס".

עוד העריך הורוביץ שעודפי החיסונים שבידי ישראל לא יוש מדו בסוף החודש, אלא יעברו למ דינה אחרת בעסקת בארטר תמורת אספקת חיסונים שהמדינה תקבל.

בנימינה: ילדה הדביקה

במשרד הבריאות אישרו כי יעי לות החיסון במניעת הדבקה וב מניעת מחלה עם תסמינים ירדה ל .64% עם זאת, יעילותו במני עת אשפוזים ותחלואה קשה בקורונה עדיין גבוהה - .93%

תחקיר שרשרת ההדבקה בבנימינה הוצג אמש לצ וות לטיפול במגיפות במ שרד הבריאות, וגילה שה תחלואה הנרחבת במושבה החלה בגלל ילדה לא מחוס נת ששבה מארה"ב ולא שמרה על בידוד כנדרש.

הילדה השתתפה בחוגים ובבר מצווה בזמן שהיתה אמורה לשהות בבידוד. במ שפחתה שלושה ילדים, בכי תות א' עד ח', והוריהם. כולם שבו מארה"ב. העברת הנ גיף התגלתה בהסעות לבית הספר, במשחקי כדורגל לנ ערים, בהקבצות ובמסיבות.

בסך הכל נדבקו 230 נע רים ונערות בבית הספר "כר מים" שבמושבה, ועוד כ 50 מהוריהם נמצאו מאומתים. התחלואה היתה בבנימינה גבעת עדה וגם ביישובים סמוכים. 71% מהנדבקים סבלו מתסמינים.

בתוך שבועיים התפשטה התחלואה גם לפרדס חנה, שם נדבקו כ 30 תלמידים וצוות חינוכי בעיקר מבית ספר יסודי "רבין".

ההדבקה ב"רבין" החלה משני עובדי הוראה מחוסנים שנדבקו מילדיהם שלומדים בבתי הספר שבבנימינה.

פרופ' חגי לוין, אפיד מיולוג מהאוניברסי­טה הע ברית, לשעבר יו"ר איגוד רו

פאי בריאות הציבור: "חשוב לגייס את הציבור מתוך הבנת הסיכון ולא בכוח. מי שיש לו סימפטומים, בין שמחוסן ובין שלא, שהיה במגע עם חולה - צריך להיות מבודד ולהיבדק. יש לחדד זאת גם לרו פאים ולמקבלי ההחלטות", הבהיר פרופ' לוין.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: מארק ישראל סלם ?? השר הורוביץ
צילום: מארק ישראל סלם השר הורוביץ
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel