Israel Hayom

אימהות לילדים בגן של כרמל מעודה: "זה משפט הדגל"

מחרתיים גזר הדין של הגננת המתעללת ● ההורים מצפים לעונש מקסימלי ● אימהות: "נדרש שינוי במדינה בכל הקשור לגילי ;3-0 הילדה לא השתלבה מאז בגן רגיל, ומפגינה אלימות"

- איליה יגורוב ירון דורון

ביום חמישי, שנתיים מאז נחשפה הפרשה המזעזעת, יינתן גזר הדין של הגננת המתעללת כרמל מעודה בבית המשפט המחוזי בלוד. הורי הילדים יהיו באולם וישמעו את השופט עמי קובו גוזר את עונשה של הגננת, שהתעללה בילדים שלהם. בשלב הטיעונים לעונש, שנערך בחודש אפריל, דרשה הפרקליטות לגזור על מעודה עונש חמור של 14 שנות מאסר.

מעודה הפעילה בבית משפחתה בראש העין את מעון "בייבי לאב" שבו היו ילדים מגיל שלושה חודשים עד שלוש שנים. ביוני 2019 התפוצצה הפרשה לאחר שאור יחיא, סייעת שעבדה בגן כשבועיים, ניגשה למשטרה וסיפרה על המעשים הקשים שראתה. חוקרי המשטרה תפסו את סרטי מצלמות הגן ונחשפו למעשים הקשים. מעודה נעצרה ובהמשך הואשמה במספר רב של מקרי התעללות בילדים.

בכתב האישום תואר כיצד היא כיסתה את ראשיהם של הילדים בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של פעוט באמצעות חוט למשך שעות, הכריחה פעוט לאכול את הקיא שלו, הניפה תינוקות והטיחה אותם ברצפה, הצליפה בהם באמצעות חיתול, טלטלה

תינוקות, סטרה להם וצבטה אותם, ועוד מעשים מזעזעים. היא הורשעה במרבית העבירות שיוחסו לה.

יעל טולצ'ינסקי, אם לילדה בגן, תהיה נוכחת בביהמ"ש בעת מתן גזר הדין. "הילדה שלי כיום בת 3 וחצי. כשהתפוצצה הפרשה היא היתה בת כשנה. רואים בסרטונים איך כרמל מרימה אותה מהיד והרגל, מניפה אותה וזורקת למיטה.

"היא דרכה עליה, ישבה עליה, הצליפה בה במגבת. זרקה אותה לעבר הכיסא כמה פעמים, כשהילדה צורחת. זרקה עליה מזרנים. טלטלה אותה. בכתב האישום מופיע שהיא גם הושיבה אותה בצורה מסוכנת על הכיסא, השעינה אותה לאחור, פתחה לה את הפה והכניסה את הידיים שלה לתוך הפה שלה".

אף שחלפו שנתיים מאז התפוצצה הפרשה, יעל מספרת כי ההשפעה של המעשים על בתה עדיין ניכרים. "הילדה שלי מאוד אגרסיבית לגיל שלה. יש בה המון כעסים. היא מגיל שנתיים זורקת כיסאות, צורחת ובוכה בצורה היסטרית. היא לא ישנה בלילות. היא מתעוררת בצר־ חות כאילו מרביצים לה מתוך שינה. אנחנו עדיין בטיפולים איתה".

יעל מצפה שבית המשפט יגזור על מעודה עונש חמור. "ההורים מצפים שהיא תקבל עונש מרבי. זה משפט הדגל, אחד המשפטים הכי חשובים שיש. אם לא תהיה הרתעה במדינה שלנו, זה פשוט ימשיך וימשיך לכיוון רע. אנחנו חייבים שיהיה שינוי במדינה בכל מה שקשור לגילים אפס עד שלוש".

עינב קסטיאל, גם היא אם לילדה בגן: "הילדה שלי היתה בגן מגיל 11 חודשים עד גיל שנתיים וחצי. היום היא בת 4 וחצי. לפי כתב האישום העמידו אותה בפינה לזמן ממושך ואת הארוחות הכריחו אותה לאכול בעמידה. כרמל לא נתנה לה לשבת. אני מניחה שהיא ספגה יותר ממה שמתואר בכתב האישום. המצלמות פעלו בגן רק זמן קצר לפני שהתפוצצה הפרשה, וכתב האישום מבוסס רק על מה שתועד במצלמות. בתי אומרת שלכרמל קוראים 'נחש' ואז מספרת מה הנחש עשה".

גם עינב מספרת, שהמעשים שהתרחשו בגן ניכרים עדיין על בתה. "הבת שלי לא השתלבה בגן רגיל מאז. היא בחינוך מיוחד. מה שקרה מאוד השפיע עליה. היא היתה מרביצה לבובה, חונקת אותה. הפגינה גם כלפיי אלימות". עינב תהיה אף היא באולם בעת השמעת גזר הדין. "אני לחוצה שהעונש לא יהיה מספיק. אהיה בדיון כדי לייצג את הילדה שלי ואני מקווה שהעונש יהיה הולם".

 ?? צילום: מרקו ?? שתיים מאימהות הילדים, יעל טולצ'ינסקי ועינב קסטיאל
צילום: מרקו שתיים מאימהות הילדים, יעל טולצ'ינסקי ועינב קסטיאל
 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? אריה שיף
צילום: דודו גרינשפן אריה שיף
 ??  ?? כרמל מעודה
כרמל מעודה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel