Israel Hayom

סיוט בסופרלנד: חטיפת כיפות, דחיפות ומכות

במשך שעות ספגו ילדי קייטנה מגוש עציון התנכלויות של ילדי בית ספר בדואי מהנגב ● אחת האימהות: "בתי הרגישה שהיא מתעלפת מרוב מחנק" ● מנהלי הקייטנה: "חוסר המענה מצד הסופרלנד - מקומם"

- כתב "ישראל היום"

במשך שעות ספגו ילדי קייטנה מגוש עציון התנכלויות של ילדי בית ספר בדואי מהנגב. הסיוט אירע שלשום, בעת ביקור של הילדים בסופרלנד. ההתנכלויות כללו עקיפות אלימות בתור, חטיפת כיפות, איומים, תנועות מגונות, קללות, דחיפות, ואף מכות של ממש.

אחת הילדות מכיתה ה' סיפרה שקבוצת נשים כיתרה אותה, צבטה ומעכה אותה תוך כדי מכות, יריקות וצחוק. כשהרגישה שהיא עומדת להיחנק, הצליחה לזחול מתחתיהן ולברוח.

"היא חזרה הביתה בוכה, מושפלת, וסיפרה שהצביטות מאוד כאבו. היא הרגישה שהיא ממש מתעלפת מרוב מחנק, ופחדה שירביצו לה חזק יותר", סיפרה אמה, ואילו אחת המדריכות הוסיפה: "הילדים חזרו מסויטים. אני לא מאמינה שדברים כאלה קורים במדינה שלנו".

התלונות החלו להגיע למדריכים ולאחראים, שפנו לאנשי הסופרלנד. הם, מצידם, אמרו כי הם מטפלים באירוע, אך למעשה התלונות המשיכו לזרום. רק בהתערבות המשטרה פסקו ההתנכלויות.

"אחד מאנשי הסופרלנד אמר לי שהם עדים למקרים גרועים בהרבה, אבל ידיהם כבולות: הם לא יכולים להוציא איש מהמקום כי בית המשפט מונע מהם לעשות כן. אם יוציאו אותם, הם יועמדו לדין", סיפרה אחת המדריכות.

"הכי כאב שהילדים נחשפו לזה פעם אחר פעם. הם היו נורא נסערים. זה היה נורא, זה היה כמו סרט רע. היום לא הייתי מחזיר אותם לשם, וגם כאבא לא הייתי מגיע לשם במצב הזה", אמר אחד המדריכים.

"היכן המחנכים?"

בתכתובת פנימית להורי הילדים הנפגעים, כתב אחד המשתתפים: "כשהגיעה המשטרה הסברתי את המצב החמור ודרשתי טיפול מיידי. מה שגרם לביטחון בסופרלנד לקחת את עצמם בידיים, למצוא את המנהלים של הקבוצות הערביות ולהתחיל לעבוד באופן יעיל. כעבור זמן מה נוצרה הרתעה, כך שבמחצית הזמן שנותר המצב היה רגוע. אנחנו מציעים שתקדישו זמן לשיחה בבית. אנא ספרו לנו אם יש תחושות קשות המצריכות המשך טיפול".

מנהל הקייטנה יצחק נוסבאום וסגניתו יפית הר שושנים הוסיפו: "זה היה אמור להיות ההיי־לייט של החופש לילדים. חבל לי מאוד על המשאבים של משרד החינוך והחברה למתנ"סים, שירדו לטמיון בעקבות התנהגות בריונית מצד ילדים מהחברה הערבית. מקומם מאוד גם חוסר המענה של הסופרלנד ושל גורמי האכיפה".

שלמה נאמן, ראש המועצה האזורית גוש עציון, מסר בתגובה: "ראינו הוכחה נוספת מי מוכן לדו־קיום בארץ הזאת לעומת אלו שמשתמשים במושג 'דוקיום' כעלה תאנה.

"היכן המחנכים, היכן ההורים, ומהיכן הילדים מקבלים את המסר שיהודי אינו בעל הבית בארץ הזו? תשובתנו נחושה: אנחנו ורק אנחנו בעלי הארץ הזו, ומוכנים לחיות בכבוד ובהערכה לצד שכנים מבקשי שלום".

מהנהלת הסופרלנד לא התקבלה תגובה עד לסגירת הגיליון.

 ??  ?? הסופרלנד (למצולמים אין קשר לנאמר)
הסופרלנד (למצולמים אין קשר לנאמר)

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel