Israel Hayom

בנק ישראל: שיעור האבטלה הצפוי בסוף 2022 - 5.5%

- גלעד צוויק

כצפוי, בנק ישראל החליט להותיר את שיעור הריבית על כנו, בגובה .0.1%

בבנק ישראל הורידו גם במעט את תחזית הצמיחה ב 2021 )לרמה של ,(5.5% ומנגד העלו במעט את התחזית של 2022 )ל .(6% לפי תחזית זו, סטיית התוצר מהמגמה טרם המש בר צפויה כמעט להיסגר בסוף השנה הבאה. האינפלציה צפויה להיוותר בתוך תחום היעד ולה סתכם ב 1.7% וב 1.2% בשנים 2021 ו ,2022 בהתאמה. שיעור האבטלה הרחבה צפוי להמשיך לרדת לאורך התקופה ולהסתכם ב 5.5% בסוף שנת .2022

לדברי נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, תהליך החזרה לשג רה "תומך בצמיחה מהירה בשנה הקרובה. עם זאת, עדיין קיימים אתגרים, לנוכח הסיכונים הב ריאותיים בארץ ובחו"ל והפגיעה במשק, ובפרט בשוק העבודה". הנגיד הוסיף כי באשר לסיכו נים לתחזית, אי הוודאות הפיס קלית פחתה, ותרד לאחר אישור תקציב המדינה. עם זאת, הסי כון האפידמיולו­גי עודנו קיים. כמו כן, קיימת אי ודאות בנוגע לאינפלציה בחו"ל בתקופה הק רובה, ולהשפעותיה על האינפ לציה בארץ.

הנגיד גם רמז כי ייתכן שבנק ישראל ירכוש מט"ח ביותר מ 30 מיליארד דולר שעליהם התחייב בתחילת השנה: "ההוד עה על התוכנית שפרסמנו בי נואר השנה, בעיצומו של המ שבר, היתה תוכנית מיוחדת למצב מאוד מיוחד, שתמכה בהתמודדות המשק עם ההשל כות הכלכליות של משבר הקו רונה". לדבריו, מאז ינואר מצב התחלואה בעולם בכלל וביש ראל בפרט הלך והשתפר, המשק מתאושש בקצב נאה, מצב הת עסוקה משתפר והאינפלציה חזרה אל תחום היעד.

"כפי שאמרתי כבר בהזדמ נויות קודמות, אחזור ואומר כי איננו מוגבלים בהתערבות מרבית של 30 מיליארד דולר השנה - בתום התוכנית הבנק יפעל בשוק המט"ח על פי הצורך בהתחשב בפעילות הכלכלית של המשק". לדבריו, "היציאה מהמשבר מח זירה אותנו לאתגרים החשובים: הגדלת הפריון והכנסת אוכלו סיות נוספות למעגל התעסוקה".

 ??  ?? פרופ' אמיר ירון
פרופ' אמיר ירון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel