Israel Hayom

השלכות שנת הקורונה: פחות משליש מהחברה הערבית - בשוק העבודה

דו"ח: שיעור התעסוקה במגזר הערבי עומד על 36.6% - ירידה של 11.7% מאז תקופת הגל הראשון ● זאת בהשוואה לירידה של 7.2% בקרב יהודים שאינם חרדים ● "המשבר החריף עוד יותר את מצבם"

- היאלי יעקבי הנדלסמן

החברה הערבית נפגעה יותר ממשבר הקורונה מאשר החברה היהודית. כך עולה מנתוני שירות הת עסוקה, נכון לסוף אפריל .2021 בסוף אפריל עמד שיעור התעסו קה בחברה הערבית על 36.6% בלבד, שיעור נמוך ב 11.7% מהשיעור שנמ דד בינואר-פברואר ,2020 ערב פרוץ משבר הקורונה. זאת לעומת ירידה של 7.2% בקרב יהודים שאינם חרדים ו 8.4% בקרב יהודים חרדים. במרוצת השנה האחרונה החולפת, החברה הערבית נפגעה בצורה משמ עותית ממשבר התעסוקה שפקד את יש ראל נוכח התפשטות הקורונה. הנתונים עולים מדו"ח מיוחד שפורסם אתמול.

המחקר של שירות התעסוקה חילק את החברה הערבית לחמש קבוצות: בדואים מהדרום, דרוזים, נוצרים, ער ביי מזרח ירושלים וערביי הצפון והמ רכז. בבחינה זו נמצא כי הפגיעה היתה דיפרנציאלי­ת; ככלל, ניתן לומר שמי שנפגעו הכי פחות בחברה הערבית היו הנוצרים, ומי שנפגעו הכי הרבה היו הבדואים וערביי מזרח ירושלים.

עוד קודם למשבר, שיעורי התעסוקה בחברה הערבית היו נמוכים מאלו שב חברה היהודית; בתחילת 2020 עמדו על 41.4% לעומת 52.9% של חרדים ו 66.5% של יהודים שאינם חרדים. בהשוואת שיעורי התעסוקה שנמדדו ערב המשבר לאלו שנמדדו חודשיים מהיציאה מהסגר השלישי, קרי סוף אפ ריל ,2021 עולה כי שיעור התעסוקה של ערבים בישראל עמד על 36.6% בלבד, ירידה של 4.9% נקודות האחוז, אך שי עור שינוי של .11.7% זאת לעומת ירידה של 4.4% נקודות האחוז בקרב חרדים ושיעור שינוי של ,8.4% וירידה של 4.8% בשיעור התעסוקה של יהודים שאינם חרדים, עם שיעור שינוי של .7.2%

מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור: "משבר הקורונה פגע בצורה משמ עותית באוכלוסיות שהתמודדו עוד קודם עם חסמים תעסוקתיים, כחר דים, ערבים, מרוויחי שכר נמוך ובעלי מיומנויות דיגיטליות נמוכות. תהליכי השינוי שהחלו קודם למשבר רק הואצו וכמדינה מוטלת עלינו החובה לפעול לצמצום הפערים".

 ??  ?? המוסד לביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel