Israel Hayom

זריקת אחריות

תופעה: בנות 11 מבקשות לעצב את הגבות במיקרובליי­דינג, ובנות 16 רוצות להזריק לשפתיים ● "הפילטרים באינסטגרם משפיעים על הדימוי העצמי של צעירות" ● "בנות מגיעות עם תמונה שלהן עם פילטר שמשנה את הפנים, ומבקשות להיראות בדיוק כך"

- דניאלה קפלוטו

לפני שני עשורים בלבד מילוי שפתיים, בוטוקס והליכים אסתטיים נוספים כמו מיקרובלייד­ינג לגבות מלאות יותר היו שמורים כמעט אך ורק לאנשים עשירים או מפו רסמים. מה גם, שלעיתים נדירות מי שעבר הליכים קוסמטיים הודה בהם בפומבי.

בשנת 2021 הזרקות ומחטים לפנים הפכו להיות שכיחות, כמעט כמו ללכת לפגישה עם רופא המשפחה. אנשים בכל הגילים, לרבות ילדות בגילי העשרה, ממלאים את הפנים, השפתיים וח לקי גוף שונים בתמיסות וב מילוי, בין שכדי להפחית את סימני ההזדקנות הנראים לעין ובין שכדי להשיג מראה חדש ליום יום או לקראת אירוע חשוב.

ד"ר אלה אגוזי, מומחית ברפואת עור, עוסקת באסתטיקה רפואית ויועצת לג'ובידרם חומצות היאלורוניו­ת, אומרת כי "קיימים סוגים שונים של חומצה היאלו רונית. יש לניפוח, יש להדגשה קלה בלבד, וכמובן, המראה הטב עי. חשוב להתאים את סוג החומר ואת הטיפול הנכון לכל אחת באופן מדויק, והכל תלוי כמובן במבנה השפ תיים. חשוב לא להיגרר אחרי נערה שת רצה להיראות כמו אנג'לינה ג'ולי, אלא לעודד מראה טבעי ולהשתמש בחומרי מילוי שמ שתלבים היטב בשפתיים. אני בעד טיפול במראה טבעי שעוזר לתחושת הביטחון". מי שמובילות את הטרנדים המדוברים בעו למות הביוטי הן המשפיעניות והדוגמניות המ צליחות ביותר בעולם, שמפרסמות באינסטגרם בגאווה כל טיפול והליך אסתטי. מהלכים אלו יוצרים טרנדים חזקים ברחבי העולם, ונע רות צעירות רוצות כבר מגיל צעיר לע שות מיקרובלייד­ינג בגבות או להזריק חומצה בשפתיים כדי להידמות לקים קרדשיאן ולקיילי ג'נר.

"בנות פונות מגיל "11

רחלי לוי, הידועה בכינוי "פדי מני רחלי" באינסטגרם, אמנית גבות ומומחית לפרופורציו­ת הפנים, ומי שאחראית לגבות של כוכבות רשת רבות, מספרת כי "בנות פונות אלי כבר מגיל ,11 ואני כמובן מפנה אותן לפתרונות יותר מתאימים לגילן, כמו איפור. יש מקרים יוצאים דופן כמו מחלות וצלקות, ואם זו הסיבה, אני בהחלט חושבת שאפשר לטפל גם בגיל צעיר". שרון פרנקנטל, בעלת הקליניקה "מדיקל פרו", מוסיפה כי "מגיל 16 נערות מתקשרות לגבי טיפולים אס תטיים לאף, שזה יותר נורמטיבי כי זה גיל שכבר מתחילים לעשות ניתוחים פלסטיים. גם לגבי שפתיים נערות מתקשרות, ואני לא בעד כי יש נערות תמימות בגילי העשרה שאני לא ממליצה להן להרוס את השפתיים. ברגע שעושים שפתיים, זה יכול לש נות את המראה הצעיר".

ד"ר אמיר זרח, רופא העוסק ברפואה אסתטית שמוכר היום בעיקר כאחראי לשפתיים של דוגמ ניות ואושיות רשת רבות, אומר כי "ילדות מגיל 12 כבר מכירות אותי מהאינסטגרם. השיח סביב טיפולים אסתטיים נגיש יותר מאי פעם, ונערות מדברות על הנושא כמו שהן מדברות על מותג אופנה חדש. זה טרנדי ומעניין. אני לא אעשה טי פולים אסתטיים לשפתיים למי שמתחת לגיל ,18 אלא אם כן מדובר בהליך רפואי".

"יש השלכות שליליות עם הפופולריות של הטרנד", מוסיף ד"ר זרח, "עצוב לי שהפילטרים באינסטגרם משפיעים על הדימוי העצמי של נערות צעירות. נשים מגיעות אלי עם תמונה מפילטר ומבקשות להיראות בדיוק כך. המפגש היומיומי של נשים עם פילטרים, בשילוב הפו פולריות של המראה של בנות משפחת קרדשיאן, גרמו נזק לדימוי של נשים ונערות ברחבי העולם. נשים ונערות היום לא יעזו להצטלם בלי פילטר. כשהן פוגשות את עצמן במראה זה לא תואם את החיים באינסטגרם, והן מתאכזבות".

להגדיל שפתיים באיפור

רועי אוחיון, מאפר ומעצב השיער של הסלב ריטאים, אומר כי "בהחלט ניתן למלא את הש פתיים באופן טבעי על ידי איפור נכון ומדויק, ובכך ליישם את הטרנד הפופולרי. שיטה נפוצה אצל המאפרים הגדולים להגדלת השפתיים היא משחק מדויק של אור וצל. האור מייצר גובה והצל מייצר שקע, ולכן אם נשתמש בצבע מעט כהה יותר מהגוון הטבעי שלנו, השפה 'קופצת' החוצה באופן טבעי ונשי".

אוחיון ממליץ לרכוש תוחם שפתיים בגוון אחד כהה יותר מהגוון הטבעי של השפתיים, ולאחר מכן למרוח את התוחם בדיוק מתחת לקו השפה התחתונה ובדיוק מעל השפה העליונה, כדי ליצור הצללה מדויקת.

"יש טעות נפוצה שצריך למרוח את התוחם על השפתיים, מה שבעצם לא יוצר שום אפקט. עם מריחת התוחם מעל קווי הסיום הטבעיים של השפתיים, יש לקחת מברשת שפתיים עדינה ול טשטש את הקו שציירנו. הטשטוש מעניק אשליה של מראה שפתיים גדולות יותר, וכמובן טבעיות. בסופו של דבר, אנחנו לא רוצים מראה של תוחם, אלא מראה טבעי ומלא".

 ?? צילום: GettyImage­s צילום: GettyImage­s ?? נערות רוצות לעשות מיקרובלייד­ינג בגבות להזריק נהיה טרנד
צילום: GettyImage­s צילום: GettyImage­s נערות רוצות לעשות מיקרובלייד­ינג בגבות להזריק נהיה טרנד
 ?? צילום: GettyImage­s ?? כוהנת הביוטי. ג'נר
צילום: GettyImage­s כוהנת הביוטי. ג'נר
 ?? צילום: אי.פי ?? כולן רוצות להיראות כמו קים
צילום: אי.פי כולן רוצות להיראות כמו קים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel