Israel Hayom

כושר בריבוע

שלוש הערות על שידורי הטלוויזיה

- ניר וולף l עובר מסך

1 שש בבוקר זו לא שעה אידיאלית לאימוני כושר גופני. אם להיות הוגנים, שש בבוקר לא שעה אידיאלית לכלום, ועדיין ברשת 13 התחילו לשדר מאתמול את "הרוטינה" של אברי גלעד - אימוני כושר בהדרכתו ובהשתתפות הצופים בזום, שהיו בשנה האחרונה חלק מרכזי מתוכנית הבוקר של רשת וכעת הפכו לספתח של היום.

"כולם עדיין ישנים, זה רק אני ואתם", פתח אברי בנמנום את האימון והביע חשש לתסריט בסגנון "הקיץ של אביה", אך כעבור דקות בודדות התמלא המסך שמאחוריו בעשרות רי בועים עם מתעמלים שהשכימו קום. "זו הדרך שמצאתי כדי לשמר את האימון הזה", הודה גלעד וחשף בפני צופיו כי דחי קת הרוטינה לשעה שלא קיימת בלוח השידורים נובעת מכך שנתוני הרייטינג התעקשו שרוב גדול של הצופים משתעמם מפינת ההתעמלות היומית, מעביר ערוץ ולא חוזר. מה שהחל בימי סגר הקורונה כטרנד ארצי, שסחף לא מעט תוכניות טלוויזיה אשר הקדישו זמן מסך נרחב לאימונים בזום ולפינות כושר, עבד מצוין כשחדרי הכושר ננעלו והגבלות תנועה תקעו אנשים בבית; כעת, בימי שגרה, זה מבריח צופים.

בין המתעמלים שהצטרפו אתמול צצה במפתיע גם חיה הלפרין )מגישת "שעת כושר" המיתולוגית, חלוצת הז'אנר(, שדאגה לשדר לגלעד דרך הזום עידוד ותמיכה בפרויקט היומי שלו. להתחייב על אימוני כושר יומיים בטלוויזיה זה כמעט כמו לעשות מינוי בחדר כושר; והרי ידוע כי מעטים האנשים שמנצלים עד תום את המינוי שלהם, ולא מוותרים באמצע. אברי, בינתיים, מצליח למרות המ כשולים לשמר את הרוטינה שלו, ועל זה מגיע לו ח"ח.

2 גם לכם יש תחושה שבשני הערוצים המסחריים טוחנים כל הזמן אותו הדבר? ויותר מכל דבר אחר, ברשת ובקשת הכי אוהבים לדבר על עצמם ועל התוכניות שלהם.

בואו ניקח לדוגמה חלון זמן של שעתיים אתמול בבוקר. ב 8:35 התארחו באולפן רשת יובל המבולבל ומעיין אשכנזי, שחשפו סו דות מצילומי העונה המתקרבת של "הישרדות". בשעה 8:40 התארח בקשת, אצל רסקין, בחור שעבדו עליו בפרק הקודם של "הכוכב הבא"; ב 8:52 שידרו ברשת כתבת צבע שתיעדה את משתתפי "מש חקי השף" צופים יחדיו בפרק משלשום. כעבור שלוש דקות ישבה באולפן אחת ממתחרות העונה ודיברה על אסף גרניט.

ב 9:10 חזרו בערוץ 13 לשוחח עם מעיין אשכנזי על חוויית "האח הגדול" שלה, ב 10:36 התיישבה באותו הכיסא בלוגרית אופנה שדנה בדילמה כיצד מתלבשים בכניסה ל"האח הגדול", וב 10:42 חזרו לדבר על "משחקי השף", כשמתמודד נוסף קפץ לקשקש בתוכנית "פותחים יום".

ואלה היו שעתיים אקראיות למדי, ביום אקראי למדי. אחרי שנ גמרו אותן תוכניות האולפן, עברו הערוצים לשדר שידורים חוזרים הדבר. של "הכוכב הבא" ו"משחקי השף". כדי שלא תשכחו בטעות שגם בערב נותנים אותו

3כבר שלוש תוכניות, שלושה ערבים, ש"הצינור" מסתובבת סביב עצמה ועושה מאמצים עצומים להיחלץ מהמלכודת שטמנו לה מישל טרוני ודניס צ'רקוב. מבחינת "הצינור" מדובר בתאונה, כי לכו תסבירו כיצד תוכנית תחקירי רשת לא עולה על כך ששתיים מהדמויות הבולטות שהיא הציבה בקדמת המרקע הן של אנשים מפוקפקים שרכבו על התוכנית כדי לעקוץ לכאורה אחרים בהונאת פירמידה? לא פלא שגיא לרר רתח בראיון הצולב איתם במוצ"ש; גם הוא מבין ש"הצינור" זקוקה עכשיו לחשבון נפש רציני ולבחינה מחודשת של נורמות ושיתופי פעולה.

 ??  ?? שידורי ערוץ .13 טוחנים אותו הדבר
שידורי ערוץ .13 טוחנים אותו הדבר
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel