Israel Hayom

הכי גרוע של ליאם ניסן

"דרך הקרח", ארה"ב 2021

- ציון: 3

ליאם ניסן עשה הרבה סרטי פעולה מאז שההצלחה המפתיעה של "חטופה" ("Taken") הפכה אותו לכוכב אקשן במ שרה מלאה. חלקם היו טובים יותר, חלקם היו טובים פחות, אבל אף אחד מהם )למעט "מיליון דרכים להתפגר", אולי( לא היה חלטוריסטי, מעפן ועצוב כמו "דרך הקרח", מותחן המשאיות המושלג שהתגלגל אל אולמות הקולנוע בסוף השבוע האחרון.

ניסן מגלם את מייק, נהג מזדקן וקשה יום המתגלגל בין עבודות זמניות יחד עם אחיו, שסובל מתסמונת פוסט טראומטית. לאחר שהשניים מפוטרים מהעבודה הזמנית הנוכחית )בעקבות אגרוף שמייק מנחית על פרצופו של מישהו שמציק לאחיו(, הם פו גשים את לורנס פישבורן )"מטריקס"( ומ צטרפים למשימת חילוץ נועזת בהנהגתו.

מתברר שחבורה של כורים נלכדה במ כרה יהלומים אי שם בערבות הקפואות של קנדה, וכעת יש להוביל לשם במהירות ציוד כבד הדרוש להצלתם. מאחר שהאביב בפתח, ומאחר שכל הדרך למכרה מכוסה בשכבת קרח, זו משימת התאבדות. אבל קבצנים אינם יכולים להיות בררנים.

אם התסריטאי במאי ג'ונתן הנסליי )"משחקי צבאים", "המעניש"( היה מס תפק רק בסיפור הזה - חבורה של נהגי משאיות קשוחים מתגברת על אינסוף מכשולים ועושה את דרכה בזהירות וב נחישות אל עבר יעדה - ומספר אותו כמו שצריך, ייתכן ש"דרך הקרח" היה מצליח מעט יותר במשימתו. נכון, זה אמנם לא תרחיש מקורי במיוחד, אבל לא כל סרט צריך להמציא את הגלגל. בכל מקרה, הנסליי ממש לא מסתפק רק בסיפור הזה. הוא מחליט לבלות לא מעט זמן גם עם הכורים הלכודים )והמאוד משעממים(, שהולכים ונחנקים למוות, וגם עם הבוסים המאוד אפורים והמאוד מוש חתים שלהם, שעסוקים בלהוציא לפועל איזו קנוניה משמימה.

במקביל, המסע של ניסן וחבריו הח דשים, שמתחיל בכמה שוטים יפים של נופים מכוסי קרח, מידרדר עד מהרה למ חוזות שיגרמו לכם לצחוק בכל המקומות הלא נכונים. הטוויסטים שאורבים לגיבו רנו מופרכים, צפויים ומגוחכים, סצנות האקשן מבוצעות באופן חובבני ומביך, והאפקטים זולים ולא משכנעים לרגע.

אם בכל זאת בא לכם לראות סרט שבו ליאם ניסן משתמש בסט הכישו רים המאוד מיוחד שלו כדי לשרוד בשלג, הייתי ממליץ לכם לצפות ב"שטח פראי" או ב"מרדף קר". "דרך הקרח" היא דרך ללא מוצא.

 ??  ?? צפוי , חובבני ומביך. "דרך הקרח"
צפוי , חובבני ומביך. "דרך הקרח"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel