Israel Hayom

הרוצח השקט

ביקורות נוקבות, לחץ אטומי, קורונה ויריבה מפחידה מאין כמוה ● דבר לא מאיים על סרחיו בוסקטס, שהגיע ליורו כדי לעבוד קשה ופחות לדבר ● את אשתו וילדיו הוא מקווה לראות רק ביום שני - עם עוד גביע בארון

- סאל אמרגי

כשסרחיו בוסקטס החמיץ את הפנדל מול שווייץ, זה היה באופן מדהים רק הפנדל השני שהוא בעט בקריירה הארוכה שלו. הערב מה שספרד מבקשת מקשרה הוותיק זה לא להבקיע פנדלים - אלא לקבוע את הקצב של הנבחרת במשחקה החשוב ביותר מאז סיום תור הזהב, שבה הקטלאני היה אחד הברגים החשובים ביותר במ כונה המשומנת.

בגיל 32 ממשיך בוסקטס להיות המאזן בקישור, ועכשיו הוא גם הקפטן. הקפטן השקט, בדיוק כמו המשחק והאופי שלו. לפני המפגש מול איטליה, ביורו שאף ספרדי לא נתן לו הרבה סיכויים, בוסקטס מודה בסיפוק שהאוהדים חזרו להתחבר לנבחרת: "זה חשוב שחוזרים לכבד אותנו".

"אנחנו נבחרת שחווה בנייה מחו דשת. זו קבוצה צעירה, אבל מהרגע הראשון האמנו בעצמנו וברעיון של המאמן", אמר בוסקטס על לואיס אנ ריקה, שאותו הוא מכיר היטב מתקופתו בברצלונה. בוסקטס ייתן עבורו הכל, גם מכיוון שלאחר שנמצא חיובי לקו רונה ב 6 ביוני - המאמן שלו המתין לו עד הסוף. זוהי המהות של ההצל חה הספרדית: הלכידות של השחקנים והמחויבות הטוטאלית למאמן שהגן עליהם מול המבקרים מצד אחד והמ זלזלים מצד שני. היו נבחרות הרבה יותר טובות מספרד הנוכחית, אבל לא כל כך מאוחדות.

בוסקטס, חכם במגרש ומחוצה לו, מעביר מסר: "איטליה היתה הקבוצה הכי טובה בשלב הבתים. זה יהיה משחק קשה עם סיכוי של ,50:50 אך אם הם רוצים להיות הפייבורטים - הכל טוב". באיטליה מכירים בחשיבותו, ולא רק כקשר שמארגן את המשחק. "הוא לא משוויץ כמו סרחיו ראמוס ויודע לה נהיג בשקט", כתב עליו "לה גאזטה דלו ספורט".

לואיס אנריקה, שרואה בו "שחקן שעושה את ההבדל", ימשיך במסורת שינוי ההרכבים ביורו, הפעם מחוסר ברירה )סראביה פצוע(. יתר החיילים מוכנים, אף שפדרי, אולי היחיד שיכול להיחשב כוכב, לפ חות של העתיד, מגיע עייף מאוד אחרי עונה מדהימה ומתישה. נכון שאיטליה מגי עה אחרי 32 משחקים ללא הפסד, אבל עם כל הביקורות וללא כוכבי העבר ספרד הפסידה רק משחק אחד מתוך 29 משחקיה האחרונים.

סרחיו בוסקטס ממשיך בגיל 32 להיות המאזן בחוליית הקישור, ועכשיו הוא גם הקפטן. שקט, בדיוק כמו המשחק והאופי שלו

פחות רשתות, יותר דשא

מאז הבכורה ב"לה רוחה" (2009) בו סקטס בטוח בהרכב, אף שתמיד היה בצל הכוכבים וחבריו הקרובים צ'אבי, אינייסטה, קרלס פויול וראמוס.

האיש שממש לא אוהב את הרשתות החברתיות, ושמעדיף לשתוק ולשחק על פני לדבר ולדבר, ינסה לפגוש שוב את אשתו ושני ילדיו רק ביום שני. זה יהיה סימן שספרד מגיעה לגמר היורו אחרי שהניפה את הגביע ב 2012 עם תצוגת תכלית מול אותה איטליה .(0:4)

עם ניסיון של יותר מעשור תחת לחץ אטומי מהתקשורת ומהאוהדים, בנבחרת ובברצלונה, בוסקטס לא מתרגש מהשינוי הקיצוני שכדור אחד ברשת יכול לחולל: "אנחנו יודעים איך הכדורגל עובד ואיך שמהיום להיום הכל יכול להשתנות. היום אתה בשמיים - ומחר בגיהינום".

הקשר כמובן מעדיף להיות בגן העדן של וומבלי ביום ראשון. זה יהיה הישג אפילו גדול יותר מהיורו האחרון.

 ?? צילום: אי.פי ?? בוסקטס. "כדורגל? היום אתה בשמיים, מחר בגיהינום"
צילום: אי.פי בוסקטס. "כדורגל? היום אתה בשמיים, מחר בגיהינום"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel