Israel Hayom

על החתום: ל. אינסינייה

המאמן רוברטו מנצ'יני שינה את הדרך שבה נבחרת איטליה חושבת, מדמיינת, משחקת ● לסקורר של נאפולי יש הרבה מאוד מניות בהצלחה הזאת ● הערב, משוכה אחת לפני הגמר, מחכה להם ספרד

- דור הופמן

השער של לורנצו אינסינייה לרשת של בלגיה ברבע גמר יורו 2020 לא היה כזה שנפל מהש מיים. החיתוך לאמצע, הבעיטה המ סובבת ברגל ימין, הדיוק, העוצמה - כל אלה הם אינסינייה קלאסי. "ראיתי את טילמנס מולי", תיאר המבצע לאחר מעשה, "ידעתי שהוא עם כרטיס צהוב ושאני יכול לעבור אותו, אז הלכתי על זה".

אינסינייה הלך על זה לא מעט גם בעונה החולפת, שהיתה הפורייה בחייו, עם 19 שערי ליגה, וגם בעו נות קודמות, שבארבע מתוך השש האחרונות כבש בספרות כפולות במדי נאפולי. את זה שהוא מכונת שערים כאלה כל איטליה יודעת כבר שנים - חוץ ממישהו אחד.

ליתר דיוק, שלוש שנים וחצי אחו רה היה אדם אחד בארץ המגף שהתכ חש לעובדה הזאת בנוגע לאינסינייה. הנבחרת האיטלקית פגשה אז את שב דיה בגומלין פלייאוף העלייה לגביע העולמי כשהיא חייבת שערים אחרי הפסד 1:0 במשחק הראשון. אינסינייה? נותר על הספסל לאורך 90 דקות.

המאמן ג'יאמפיירו ונטורה, להלן האדם האחד הזה, היה נעול על סגנון המשחק האיטלקי הישן, ובעיתות משבר פנה דווקא לקשר האחורי דניאלה דה רוסי שיציל את המול דת. התגובה של שחקן רומא כשזומן להוריד את גופיית האימון הפכה לרגע המכונן של אותו משחק שחור. "מה אתה רוצה שאני אעשה?", שאל דה רוסי את עוזר המאמן והצביע על אינסינייה, "אנחנו צריכים לנצח במשחק, לא לשמור על תיקו". בסו פו של דבר, גם דה רוסי וגם אינ סינייה נותרו על הספסל. פדריקו ברנרדסקי נכנס, המשחק הסתיים ב 0:0 - איטליה נשארה מחוץ למו נדיאל והמאמן הלך הביתה.

השיא עדיין לפניהם?

רוברטו מנצ'יני, מי שלקח על עצמו את המשימה לשקם את הנבחרת אחרי השפל הזה, החליט שאסור שדב רים כאלה יקרו שוב. משנתו היתה שאיטליה יכולה וצריכה לשחק אחרת. הכוח ההגנתי שלה ידוע לכל, אבל מנצ'יני היה נחוש להציג את הארסנל ההתקפי הקיים שלה. "אנחנו חייבים להתחיל כל משחק במחשבה התקפית ולא רק להגן", אמר לאחרונה באחת ממסיבות העיתונאים, ושינוי הגישה הזה מוכיח את עצמו כבר שלוש שנים.

את מוקדמות יורו 2020 סיימו האיטלקים עם 37 שערים ב 10 מש חקים - רק אנגליה ובלגיה כבשו יותר - וביורו הזה כבר קבעו שיא כיבושים חדש .(11) אינסינייה, שכמובן פתח במשחקו הראשון של מנצ'יני בתפקיד, כבש שבעה מעשרת שעריו בנבחרת תחת המאמן החדש. הגישה ההתק פית משרתת את כוכב נאפולי, וגם את אימובילה, בלוטי, קייזה ואחרים - אבל בעיקר את נבחרת איטליה.

המהפך קיצוני. את יורו 2016 סיימה איטליה ברבע הגמר, ולאחר שאיימה על השער 48 פעמים בלבד )מקום (12 בחמישה משחקים. ביורו הזה, אחרי אותו מספר משחקים, היא מובילה עם 101 איומים לשער ומדו רגת שלישית באיומים למסגרת .(26) באספקטים ההגנתיים - חטיפות, טא קלים וכו' - האיטלקים אי שם באמצע, רחוקים מהפסגה. "רצינו לעשות משהו שונה וחדש", הסביר מנצ'יני בראיון לאתר פיפ"א, "הבאנו צעירים שיכו לים לייצר סגנון התקפי יותר. זאת הגישה שלי, ואני חושב שהיא נכונה הפעם. הקהל רוצה לראות נבחרת אט רקטיבית וגם ליהנות ממנה".

האיטלקים נהנים מהנבחרת שלהם כמו שלא נהנו ממנה במשך שנים ארוכות. כרגע היא עומדת על רצף של 32 משחקים ללא הפסד - הארוך ביותר בתולדותיה - וכשהיא כובשת כמעט בכל משחק. הניצוצות ההגנ תיים עדיין כאן, ויעידו על כך דקות הסיום מול בלגיה, שבהן קייליני ובונוצ'י שמו את שריון בלמי העל, אבל איטליה הנוכחית היא כזאת שקודם חושבת קדימה ורק אחר כך נזהרת אחורה. "מנצ'יני יצר פה חבו רה מיוחדת", אמר אינסינייה, שהפך להיות הפנים והסמל של המהפך הזה. הערב בחצי הגמר מול ספרד הוא ינסה לעשות את מה שמנעו ממנו ב 2017 - לכבוש ולסחוף את איטליה לגמר.

 ??  ?? אינסינייה צילום:GettyImage­s
אינסינייה צילום:GettyImage­s
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel