Israel Hayom

בקצב הזה, הוא יכול לרוץ לנשיאות

- אבי סגל

מי שחשב שהשיא של ננו גינזבורג היה בזכייה במקום השישי באליפות העולם ב ,2019 טעה. המאמן הישראלי לא מפסיק לשבור את השיאים של עצמו, וכעת גם יש לו את הכרטיס למשח קים האולימפיים. מה שגינזבורג עשה לכדור סל הצ'כי הוא לא פחות ממדהים. "נרשמנו בדפי ההיסטוריה", סיכם בהתרגשות.

צ'כיה באה לטורניר בקנדה ללא ציפיות. מבחי נתם, זו היתה אמורה להיות הכנה לקיץ הבא. בעוד כשנה הם יארחו את הבית המוקדם באליפות אירופה )שבו נכללת ישראל( ושם הם היו אמורים להיות בשיאם. מת ברר שהשיא הקדים לבוא.

גינזבורג לא הגיע אופטימי לטורניר. "כדי לעלות נצטרך לעבור את קנדה ויוון", הוא אמר. מתברר שהוא עבר את שתיהן כשהוא מנצח גם אלוף אן.בי.אי בעבר )ניק נרס שאימן את קנדה( וגם אגדת אימון כמו ריק פיטינו )יוון(. יכולת ניהול המשחק שלו העמידה בצל את הש מות הגדולים. או שנאמר אחרת - המאמן בן ה 57 הופך לשם גדול בפני עצמו. לפי הפתיחה הוא לא היה יכול לחלום על הסיום המתוק. צ׳כיה הפסידה ב 17 הפרש לטורקיה וניצחה בקושי את אורוגוואי. ואז הגיעו הניצחונות ההרואיים על הפייבוריטי­ת הביתית קנדה בחצי הגמר ובגמר מול יוון, שם שוב ראינו הצגת כדורסל של נבחרת מאומנת, מחוברת, אינטליגנטי­ת ולוחמת. גינזבורג עשה זאת בכלים מוגבלים. אמנם יש לו שני כוכבי על - תומאס סאטורנסקי ויאן ווסלי, אבל מעבר להם מדובר בצוות לא זוהר ולא נוצץ עם מתאזרח - בלייק שילב - בן .37

ננו נמצא בכדורסל הצ'כי כבר 15 שנה, ושהת חיל כעוזר מאמן של מולי קצורין בנימבורק. זאת היתה תחילתו של הרומן הארוך, ובהמשך הפך למאמן ראשי בנימבורק ומ 2013 החל לאמן גם בנבחרת. בהתחלה אימן את שתיהן במקביל ומ 2017 רק את נבחרת צ'כיה. באפריל האחרון חזר לאמן שוב קבוצה, ובתוך חודשיים הביא אליפות לפרומטיי האוקראינית, שקמה רק לפני שנתיים. כל מה שהוא נוגע בו הופך לזהב. הכל בצניעות ובפשטות. גם בשיחה איתו אתמול הוא נשמע נרגש, אבל לא עשה מעצמו יותר מדי. כנראה שנמשיך להתווכח אם גינזבורג זוכה למ ספיק קרדיט על הישגיו כאן בארץ. נראה שהבעיה שלו היא שמשום מה הוא כל הזמן צריך להוכיח. דובר על כך שהוא חזק בכדורסל וחלש ביחסי צי בור, אך בקצב הזה הוא יכול לרוץ לנשיאות צ'כיה.

 ?? צילום: אי.פי ?? ננו גינזבורג. בצניעות ובפשטות
צילום: אי.פי ננו גינזבורג. בצניעות ובפשטות
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel