Israel Hayom

בדרך למשכן הנשיא ולספרי ההיסטוריה

סבו חיבר את התפילה שממנה יקרא, אביו נשבע באותו הנוסח - והיום יצחק הרצוג יהפוך לנשיא ה 11 ● הח"כים יריעו: "יחי, יחי, יחי!" ●

- יורי ילון ודניאל רוט אבנרי

לצלילי 45 נגנים ולקול תקיעות השופר: יצחק הרצוג יצהיר אמונים היום כנשיא המדינה ה 11 ויחליף את ראובן ריבלין ● בנאומו הראשון בתפקיד יתייחס לקיטוב בחברה הישראלית ויקרא מהתפילה שחיבר סבו

בתרועות חצוצרה ובתקיעת שופרות: הנשיא ה 11 של מדינת ישראל, יצחק )בוז'י( הרצוג, יחל היום בכהונתו. בשעה 15:45 ייצא הנשיא הנבחר מבנייני המוסדות הלאומיים בירושלים לטקס החגיגי בכנסת.

הרצוג ורעייתו מיכל ייפרדו מאנשי הסוכנות היהודית ברחבה, שם ייכנסו אל רכב השרד, שיעשה את דרכו למ שכן הכנסת, בליווי אופנועי משטרה. סמוך למשרד האוצר יחברו אל הפרשים, ואלה ילוו את כניסתם אל רחבת הכ נסת למסדר הכבוד, שיחל בשעה 16:00 במעמד יו"ר הכ נסת, ח"כ מיקי לוי.

עם הגעת הנשיא הנבחר, משמרות הכבוד של הכנסת ושל צה"ל ידגלו את נשקם ותרועות חצוצרה יישמעו. 45 נגני תזמורת צה"ל ינגנו את "התקווה". הרצוג יסקור את משמרות הכבוד, ויונפו נס הנשיא ונס יו"ר הכנסת, לצד דגלי הלאום. טקס קבלת הפנים ייחתם בהנחת זרים לרגלי הגלעד לזכר מערכות ישראל.

לאחר מכן יזמין יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, את הנשיא הנבחר הרצוג, להניח את ידו על התנ"ך ולהצהיר אמו נים. בתום ההצהרה יתקעו שני רבנים מהרבנות הצבאית בשופרות, יו"ר הכנסת יקרא: "יחי נשיא מדינת ישראל", וחברי הכנסת והקהל ביציעים ישיבו: "יחי, יחי, יחי". יו"ר הכנסת לוי יישא דברים, ואחריו יפתח בדברי פרידה הנשיא היוצא, ראובן ריבלין.

בתום נאומו של הנשיא היוצא, יישא הנשיא הנכנס את נאומו הראשון בתפקיד. הרצוג יפתח את דבריו ב"תפילת הנכנס לבית המדרש" ויעסוק בנאומו בקיטוב בחברה היש ראלית ובנקודות החיכוך בין הקבוצות השונות בישראל. הרצוג יבהיר בנאומו כי הוא מתייחס אל הניסיון לאחות את הקרעים בעם כמשימת חייו ויפעל למען הנושא במהלך שבע שנות כהונתו כנשיא המדינה.

טקס חילופים משפחתי

בסיום הנאום יוסיף קטע מן התפילה לשלום המדינה, שאותה חיבר סבו, הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל, בכהונתו כרב הראשי הראשון למדינת ישראל: "ְונ ָּ ָשלוֹם ָּ ָאֶרץ, ְוִש+ְמַחת עוָֹלם ְליוְֹשֶביָה". את הטקס תחתום מקהלת הילדים מורן בשירת "התקווה".

 ?? צילום: שריה דיאמנט ?? הנשיא הנבחר הרצוג בכותל, אתמול
צילום: שריה דיאמנט הנשיא הנבחר הרצוג בכותל, אתמול
 ?? צילום:תקשורתשב"כ ?? נשיא ולא ייראה. לרגל סיום כהונתו, שב"כ חשף תמונה של הנשיא ריבלין מוסווה בסיור שטח עם אנשי הארגון "עשה שלום". רעיית הנשיא, מיכל הרצוג, כתבה בפתק שטמנה בכותל: "תן לאהובי ולי עוז ותבונה"
צילום:תקשורתשב"כ נשיא ולא ייראה. לרגל סיום כהונתו, שב"כ חשף תמונה של הנשיא ריבלין מוסווה בסיור שטח עם אנשי הארגון "עשה שלום". רעיית הנשיא, מיכל הרצוג, כתבה בפתק שטמנה בכותל: "תן לאהובי ולי עוז ותבונה"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel