Israel Hayom

סערה בעקבות תחקיר "ישראל היום": "תופעת זיופי בדיקות הקורונה בחו"ל - בהיקפים גדולים" <<

סערה בעקבות תחקיר "ישראל היום" על המגמה המדאיגה ● בנתב"ג מעריכים: עשרות אחוזים מהבדיקות - מזויפות ● סוכן נסיעות: "לקוחות שואלים איך להתחבר לזייפנים"

- שמעון יעיש

התחקיר שפרסמנו אתמול ב"ישראל היום" עורר גל של תגובות, לרבות עדויות על היקפים גדולים מאוד של זיופים.

בכירים ועובדים בנתב"ג מסרו ל"ישראל היום" כי תופעת הבדיח קות המזויפות היא בהיקף של עשח רות אחוזים מכלל הבדיקות, שמוצח גות לפני העלייה למטוס לישראל. "אנשים מודעים לזה פה, אין לנו מה לעשות עם זה. הבדיקות מבוצעות בחו"ל, אין לנו פיקוח על המעבדות שם וגם הם לא בודקים יותר מדי, פשוט מסתכלים ומעלים למטוס. דף נייר עם חתימה שכל אחד יכול לזייף מספק את דיילי הקרקע".

בכיר בענף התעופה פנה אליח נו אתמול עם עדות מכעיסה. "יש הרבה מאוד אנשים שעושים את זה, מנכ"לים של חברות, אנשים מכובח דים, אנשים שלא הייתם מאמינים שעושים את זה. זה כבר לא מרגש אף אחד, זה חוסך זמן וכסף ואנשים יודעים שאין סיכוי שיעלו עליהם. אנחנו יודעים שמאוד קל לזייף ויודח עים שמאוד קל להשיג את הזיופים. אין מה לעשות עם זה", אמר.

בינתיים, ברשת מוצעים תוצאות לבדיקות וטפסים שונים, כמעט מכל הסוגים: תוצאות לבדיקות סרולוח גיות, פטור ממסיכה, תו ירוק, וכאח מור, תוצאות שליליות לבדיקות קורונה. בכל מדינה שממנה חוזרים ישראלים יש עשרות או מאות מעח בדות. הפיקוח עליהן הוא לרוב מקוח מי, ובישראל לא יכולים לדעת אם הבדיקה היא אותנטית ולא מזויפת.

כפי שפורסם ב"ישראל היום", דיילים במדינה שממנה ממריאים לישראל בודקים את הטופס שמוצג להם במייל או על דף נייר, וכך בעצם רואים שמדובר בתוצאה שלילית עם שם הנוסע לצד מספר הדרכון. מכאן הנוסע עולה למטוס. אין מערכות מסונכרנות בין מכוני הבדיקה לבין הרשויות וחברות התעופה, ואין כל דרך לאכוף את הנושא.

"קל ונוח לזייף אישור"

לאחר הפרסום, פנו אלינו גם לא מעט ישראלים שעשו בעצמם את הבדיקות. "חזרתי השבוע מאירופה, כמה חבר'ה שהיו איתי זייפו בדיח קות", סיפר אחד מהם, "אף אחד לא עשה מזה עניין גדול, עלינו על המח טוס בקלות. אני אישית פחדתי לעח שות את זה, אבל הם הראו לי איך התהליך עובד. הרבה יותר נוח וזול מללכת להיבדק. קיים סיכוי שתצא חיובי ותיתקע במדינה אחרת. הם לא לקחו סיכונים מהבחינה הזאת".

סוכן נסיעות שמעסיק לא מעט עובדים הודה שהוא מודע להיקפים הגדולים. "זה ממש לא 'בקטנה', זה בהיקפים גדולים. חלק מהנוסח עים שואלים אותי אם יש לי מישהו 'לחבר' להם. מובן שאין סיכוי שעשה את זה, אבל אני יודע שהם מוצאים במהירות בעצמם ועושים את זה. יש קבוצה עם יותר מח032 אלף חברים בטלגרם. יש בה אישורים מכל המח דינות. זו הבעיה האמיתית, ולא שאח נשים טסים לחו"ל. אם המדינה תחייב לבצע בדיקות מהירות בפיקוח לפני העלייה למטוס, עם תוצאות בתוך רבע שעה, זה יהיה הרבה יותר יעיל ממה שקורה היום".

כזכור, כל הנוסעים שחוזרים לארץ מחויבים לבצע בדיקת קורוח נה בנתב"ג, אך יש תלונות על קבלת תשובות לאחר 48-24 שעות, שבח מהלכן יכול הנוסע להדביק רבים.

כפי שחשפנו כאן ב"ישראל היום", יש עוד לא מעט פרצות וליקויים בכל מה שקשור לשערי הכניסה למדינה. כך למשל, ההפרדה בין טרמינל 1 לטרמינל 3 פרוצה לגמרי. מי שמח

סיים את התהליך בטרמינל 1 לאחר שחזר ממדינה אסורה, לוקח אוטובוס בחינם ונוסע ישירות לטרמינל ,3 שם הוא נפגש עם החוזרים ממדינות בטוחות, ועולה איתם לתחבורה הציח בורית לשאר חלקי הארץ.

נתב"ג עדיין פרוץ

בד בבד, רבים אחרים נוסעים ליח עדים אסורים ומחתימים את הדרכוח נים הזרים שלהם במעברים בין המח דינות. הם נכנסים לארץ עם דרכון ישראלי ללא חתימות. נוסף על כך, אין בדיקת דרכונים לצורך אכיפת בידוד בכניסה לארץ, מה שמשאיר את שער הכניסה פרוץ עוד יותר.

"נוסעים עוברים מרוסיה לבלאח רוס, אין אפילו חתימה בדרכון בין המדינות, ומשם טסים לישראל, בלי בידוד ובלי כלום, הכל פה בדיחה", מספר נוסע שחזר ביום שני מרוח

סיה. לא מעט ישראלים רוכשים שני כרטיסי טיסה, אחד ליעד מותר והשני מהיעד המותר ליעד האסור, הם עוח שים את כל התהליך גם בחזרה לארץ וכך לא ניתן לעלות על עקבותיהם והם חוזרים לארץ בלי בידוד. השעח רים לישראל פרוצים, האכיפה לקויה ומשרדי הממשלה מגלגלים אחריות.

תגובת משרד הבריאות לא נמסרה עד לשעת סגירת הגיליון.

יהיה מעל ,1.2 ידרוש החלת תו ירוק מוגבל, תו סגול והגבלת התקהלות.

קודם התכנסות ישיבת הקבינט, שר הבריאות ניצן הורוביץ הכחיש את הפרסומים על ההגבלות המתג בשות וטען: "לנוכח ידיעות דרמטיות ושגויות שפורסמו בתקשורת, חשוב לי לומר: לכל פוש שגוי יש השפעה ישירה על הציבור, שדואג לשגרת חייו ולפ רנסתו. אין שום כוונה להמליץ הערב על הגבלת חתונות או אירועי תרבות. לטובת כולנו, אני מציע להסתמך רק על עדכונים רשמיים של משרד הב ריאות ולחסוך עוגמת נפש מהציבור".

בכנס "הנגב במרכז" שנערך אתמול בבוקר באוניברסיט­ת בן גוריון בבאר שבע אמר: "אנשים עובדים מסביב לשעון במאבק בתחלואה למען הצי בור כולו. יש המון ביקורת, אבל בסוף מה שאני רואה זה אנשים שנותנים את הנשמה, ברמה המקצועית הגבוהה ביותר. אנחנו פועלים בצורה שקולה, בלי פאניקה, ומסתמכים על מחקרים מכל העולם. ישראל היא המדינה הכי מחוסנת בעולם". אלה המקרים הכי מסוכנים כי קשה לזהותם", אמרה.

כזכור, אתמול פרסם משרד הב ריאות ניתוח אפידמיולוג­י של יעילת החיסון לקורונה בישראל, שממנו עולה כי החל מ 6 ביוני יש ירידה במועילות החיסון במניעת

עוד הוסיף: "אנחנו מבינים שהקו רונה לא תיעלם בקרוב ואחרי וריאנט הדלתא ייתכן שיצוץ וריאנט אחר. בסופו של דבר, נצטרך ללמוד לחיות עם זה, תוך מאמץ לצמצם את הת חלואה ולשלוט בה. המדיניות שאני מבקש לקדם היא לא רק לשבוע ול חודש הבאים, אלא שנה קדימה, ובק בינט הקורונה אנו נמליץ על צעדים ברוח הזו, צעדים שיגנו מפני התח לואה הקשה ויפגעו כמה שפחות בשגרת החיים".

1,000" מאומתים ביום"

על רקע הכחשותיו של שר הבריאות, מפקדת אלון של פי קוד העורף קיימה אתמול בבוקר הערכת מצב עם משרד הבריאות. בהערכה המליצו להגביל קייטנות ואירועים גדולים כמו הופעות או חתונות, ולהגדיל את צוותי הדי גום לקורונה. נוסף על כך, להמ שיך ולהגדיל את מספר החוקרים, זאת בעוד משרד הבריאות אישר אתמול כי יעילות החיסון במניעת הדבקה ל 64% ובמניעת מחלה עם תסמינים ל .64% הירידה נצפתה בו בזמן עם התפשטות וריאנט דלתא בישראל. עם זאת, מועילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף הקורונה עדיין גבוהה ונא מדת ב .93% הדבקה ובמניעת מחלה עם תסמינים ירדה ל .64%

במפקדת אלון מעריכים שבתחילת שבוע הבא מספר המאומתים היומי יגיע ל .1,000

עלייה במספר החולים קשה

קודם ישיבת הקבינט פרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים. אתמול זוהו 367 נדבקים, ומספר הנדבקים הפעי לים עומד על 3,012 בני אדם.

73 חולים מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 38 במצב קשה, עלייה מיום שבת אז היו 31 חולים. מקדם ההדב קה עומד על ,1.43 ומספר הנדבקים הממוצע ליום עומד על 423 בני אדם.

לפי תוכנית הרמזור, יש יישוב אחד אדום - מעלה אדומים, ושישה ערים כתומות: כפר יונה, צופים, פתח תקווה, תל אביב יפו, הרצליה ופרדס חנה כרכור. נוסף על כך, 16 ערים צהובות, ובהן רמת השרון, נתניה, רא שון לציון ורחובות.

אם מספר המאומתים ליום יהיה יותר מ ,1,000 פרויקטור הקורונה ידרוש הגבלת התקהלות

 ??  ?? אישור מזויף שרכשנו לצורך התחקיר
אישור מזויף שרכשנו לצורך התחקיר
 ??  ?? הבדיקה המזויפת שרכשנו "ישראל היום", 06.07.2021
הבדיקה המזויפת שרכשנו "ישראל היום", 06.07.2021
 ?? צילומים: יוסי זליגר ?? בדיקות קורונה בנתב"ג
צילומים: יוסי זליגר בדיקות קורונה בנתב"ג
 ??  ?? שערי הכניסה פתוחים, והמשרדים מגלגלים אחריות. נתב"ג
שערי הכניסה פתוחים, והמשרדים מגלגלים אחריות. נתב"ג
 ?? צילום: קובי גדעון/ לע"מ ?? קבינט הקורונה
צילום: קובי גדעון/ לע"מ קבינט הקורונה
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? שגרת קורונה בישראל
צילום: גדעון מרקוביץ' שגרת קורונה בישראל
 ?? צילום: רויטרס ?? יעילות החיסון עומדת על 90%
צילום: רויטרס יעילות החיסון עומדת על 90%

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel