Israel Hayom

המטרה לא מקדשת את האמצעים

- נדב שרגאי

אין "אופוזיציה בכל מחיר" ולא תמיד המטרה מקדשת את האמ צעים. התנהלות הליכוד והציונות הדתית בסיפור חוק האזר חות היא מקרה קלאסי של "מצווה הבאה בעבירה" ו"תמות נפשי עם פלישתים". נזקה כפול: פגיעה עתידית בביטחון המדינה וגם ערעור בפועל של הנחת היסוד, שלפיה קיומו של רוב יהודי מוצק הוא תנאי ללגיטימיות של הגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית. בשני עניינים מעלו הליכוד והציונות הדתית:

.1 ביטחון המדינה נפגע ישירות, כאשר בני הדור השני למתאזרחים הפלשתינים מעורבים בטרור פי שלושה מחלקם היחסי באוכלוסייה. הפלת הוראת השעה אתמול פותחת דלת בפני עוד מפגעים פוטנ ציאליים ועוד מתאזרחים מאותו הסוג, שכבר המיט עלינו בעבר מאות הרוגים ופצועים. רק בעשור האחרון היו מעורבים בטרור יותר מ 130 מבני הדור השני למתאזרחים במס גרת "איחוד משפחות". גם בעשור הקודם היו לא מעטים מקרים כאלה, בעיקר בתקופת האינתיפאדה הש נייה. נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר אשר גרוניס העיר בעניין זה, בצדק, כי "זכויות אדם אינן מרשם להתא בדות לאומית".

.2 מאז 1967 התאזרחו בישראל באישור רבע מיליון פלשתינים. הם השפיעו השפעה דרמטית על הד מוגרפיה היהודית ערבית, וזה עוד לפני שמביאים בחשבון את מאות האלפים שהסתננו לכאן דרך כל מיני דלתות אחוריות ומימשו בפועל את "זכות השיבה". הפלת הוראת השעה אתמול פותחת לרווחה את השער הראשי בפני המסתננים הללו.

ממשלת בנט לפיד שמסתמכת על תומכי או אוהדי טרור היא אמנם טרפה, אך הפלת הוראת השעה שממשלות הליכוד קידמו מדי שנה היא נבלה. זו אמנם בושה שמפלגת האחים המוסלמים, שחבריה הז דהו עד לאחרונה עם מפגעים וטרוריסטים, שותפה לממשלה, אבל זו בושה גדולה יותר להפיל חוק שנועד לצמצם את יכולותיהם של אותם טרוריסטים לפגוע בנו. גם מי שמקים מתקן לטיהור מי שופכין, צריך לדאוג לא לזהם את הסביבה, אבל זה בדיוק מה שהאופוזיצי­ה עשתה אתמול: ביקשה לטהר ונמצאה מזהמת.

אין כמעט ספק שאם בנימין נתניהו היה היום ראש ממשלה הוא היה מקדם את הוראת השעה באותו נוסח שממשלתו אישרה מדי שנה. אין כמעט ספק שאותו נתניהו גם היה מנהל מו"מ עם מנסור עבאס, כדי לרככו ולשרוד פוליטית, בדיוק כפי שנהגה איילת שקד, ומן הסתם אף נוזף באופוזיציה על שהיא מעדיפה פוליטיקה קטנה על ביטחון המדינה. מי שרשם לאורך שנות כהונתו הרבה רגעים מפוארים, הציג אתמול רגעים קטנים ומבישים. הוא הביך בעיקר את עצמו ופחות את הממשלה.

גם מי שמקים מתקן לטיהור מי שופכין צריך להיזהר שלא לזהם את הסביבה, אבל זה בדיוק מה שהאופוזיצי­ה עשתה אתמול: רצתה לטהר ונמצאה מזהמת

 ??  ??
 ?? צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90 ?? חברי האופוזיציה בהצבעה על חוק האזרחות
צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90 חברי האופוזיציה בהצבעה על חוק האזרחות
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel