Israel Hayom

זו לא הקואליציה, אלא הפוזיציה

- אריאל כהנא

פרשת חוק איחוד המשפחות חושפת במלוא כיעורם את אדני השקר שעליהם בנויה ממשלת לפיד בנט. השניים ושותפיהם ידעו היטב שההרכב הקואליציונ­י שבנו ישבש את יכולתם להעביר החלטות בליבת הקיום הציוני. ההצבעה במליאה אינה האחרונה, שכן מדי חצי שנה הכ נסת נדרשת לאשר את הוראת השעה. מובן שגם בעיות החוץ והביטחון ממתינות במורד הדרך. בל נשגה באשליות. כדי לנקות את עצמם מאחריות, שקד, בנט ולפיד מאשימים את האופוזיציה בכי שלונם. הם טוענים ששיקולים פוליטיים הנחו את נתניהו, סמוטריץ' ושאר החברים בימין להתנגד לחוק, וזה כמובן נכון. גם דעתי הפרטית היתה שעליהם לתמוך בחוק.

ועדיין, הנה החדשות: אופוזיציה מצביעה נגד הקואליציה. כן, גם כשאופוזיצי­ה מתנגדת לתק ציב המדינה או לחוקים אחרים, אפשר לטעון שזה פוגע במדינה. אבל כך עובד המשחק הפוליטי. קואליציה בעד, אופוזיציה נגד. די להיתממות. ואם בפוליטיקה עסקינן, אזי בנט ולפיד הם שמונחים על ידה לא פחות מיריביהם. הם היו יכולים להרים את הכפפה שזרק להם נתניהו, לפתוח בשיחות על חוק יסוד: ההגירה', וכך להביא לתיקון יסו די של פרצות ההסתננות לישראל. זה מה שנחוץ למדינה, ולא תיקון בעייתי לחוק רעוע שממילא גדולים סיכוייו להיפסל בבג"ץ. אבל בנט ולפיד לא העזו להיכנס למשא ומתן עם ראש הממשלה הקודם, משום שעצם קיומו של נתניהו הוא הדבק היחיד שמחבר את ממשלתם המשונה.

העברת חוק יסוד כזה גם מנוגדת להסכמים הקואליציונ­יים. כלומר, ברור להם ששיחות עם נתניהו יפרקו באחת את הקואליציה. לכן הם הס תכנו באי העברתו של החוק – כפי שאכן קרה – וכעת זורקים על יריביהם את מה שבאחריותם לבצע. הפרדוקס הוא שאת כל העיוותים הללו הממשלה הנוכחית התיימרה לתקן. הם הרי יצאו נגד הקלקולים של נתניהו, שכביכול בשם הפו ליטיקה מקבל החלטות המנוגדות לטובת המדינה. והנה, הם עושים בדיוק את אותו הדבר. כך שזו לא קואליציה ולא אופוזיציה, אלא הפוזיציה.

לפיד אימץ את החוק הנורבגי שנגדו יצא בשצף קצף. עם בנט הוא עומד בראש ממשלה מנופחת, שנגדה הטיף כל השנים. ליברמן לא מכנה את לפיד "ראש ממשלה רזרבי" כפי שקרא לגנץ, כי עכשיו הוא הרי חלק מהממשלה. ובנט, שבמשמרת שלו חזרה הקורונה, כבר לא מבטיח לנצח את המגיפה. הוא יודע שהדבר לא ניתן. לאן כל זה לוקח אותנו עכשיו? מרגע שהחוק לא אושר, ובניגוד לספינים שהופצו בימים האחרונים - לשרת הפנים שקד, לרשות ההגירה או לכל גורם אחר אין אפשרות משפטית למנוע את איחוד המשפחות. אם רשות ההגירה תמשוך זמן ותדחה את הבקשות, הן יעתרו לבג"ץ ויקבלו את מבוקשן. הרי אפילו את החוק שנפסל בג"ץ מאוד לא אהב. על אחת כמה וכמה שבלעדיו השערים ייפתחו לרווחה.

מדובר בכ 13 אלף בקשות של בני זוג לקבל אזרחות ישראלית מלאה. כלומר בפועל, גם עשרות אלפי הילדים שלהם )אין נתונים כרגע בכמה ילדים מדובר( יתאזרחו בישראל. אם יש לאותן משפחות שלושה ילדים בממוצע למשפחה, אזי מדובר בל פחות 40 אלף פלשתינים שיקבלו אזרחות ישרא לית בשנה הקרובה. המשמעות: "זכות השיבה" על סטרואידים. זה מדאיג מאוד. פחות מחודש לכינון ממשלת בנט לפיד שמאל קיצוני, אנחנו מקבלים מכה קשה למפעל הציוני. ובל נשגה באשליות. זוהי רק ההתחלה. הלחצים הבינלאומיי­ם עוד לא כאן. האתגרים הביטחוניים עוד לפנינו.

מי שהלך לישון עם אוהדי טרור - מגלה בבוקר שאין לו כוח פוליטי לעמוד מולם.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel