Israel Hayom

שיקלי: "אם אוכרז כפורש - אקים תנועה חדשה"

"התלבטתי עד הרגע האחרון" ● ח"כ שיקלי מדבר על הכל ‪● הראיון המלא ב"ישראל השבוע"

- מוריה קור

יום למחרת ההצבעה נגד חוק האז רחות, חבר הכנסת עמיחי שיקלי שוב מוצא עצמו במרכזה של סערה. נדמה שמאז קפץ לחיים הפוליטיים, עוצמת הסערות שאליהן הוא קופץ הולכת ומתחזקת.

בראיון בלעדי שיפורסם במוסף "ישראל השבוע" בשישי הקרוב הוא נזכר במגמות הראשונות שהביאו אותו לעולם הפוליטי, מפרט את משנתו האידיאולוג­ית, מודה שהוא רואה עצמו כחלק מהאופוזיצי­ה ומסביר מדוע למרות שהתחייב להצביע באופן ענייני בכ נסת הנוכחית - בכל זאת בחר להתנגד לחוק שהעלו שותפיו הפוליטיים לשעבר.

"עד הרגע האחרון התלבטתי אם להימנע או להתנגד, האופציה הקלה מבחינתי היתה לא להיכנס למליאה. אופציה פחות קלה היתה להיכנס ולהימנע, אופציה קשה פי עשרה היא להתנגד". אמרת שתתמוך. "הודעתי שאני אתמוך בחוק כפי שהיה במתכונתו המקורית, אך כפי שהוא הובא בפנינו לבסוף הוא מסולף. לא סתם העבירו אותו באישון ליל בלי שניתנה גרסה סופית וברורה. לבסוף, האמירה שכרכה את ההצ בעה על החוק בהבעת אמון בממשלה הכ ריעה את הכף".

מה תגיד למצביעי ימינה שאתה מייצג? אני מניחה שאף אחד מהם לא מתנגד לחוק האזרחות שנגדו הצבעת.

"אני אגיד להם שהחלטתי לספוג את האש בקרב, כדי לנצח במערכה. שהיעד החשוב יותר כרגע הוא לשנות את הרכב הממשלה. אין לבנט כל השפעה, לפיד מנהל לבד את כל נושא החוץ. הממשלה הזאת חסרת עוגן וחזון, אי אפשר לנהל מדינה שנשענת על 'טוב משותף'". מה תעשה אם יכריזו עליך "פורש"? "אולי אקים תנועה שתמלא את הוואקום שנוצר במחנה הלאומי, תנועה ליברלית שת ביא לתוכה אנשים עם עוגן אידיאולוגי ואינ טלקטואלי שלא נישא ברוח. תנועה כזאת ביום מן הימים תוכל להציע את עצמה גם כרשימה פוליטית. בנוסף, ניתן יהיה להתפ טר בסמוך להכרזה על פורש ולהתמודד לפ ריימריז בליכוד או במפלגה אחרת אם תהיה מפלגה עם פריימריז. מעבר לכך, יכול להיות גם שלא יעלה בידי, ושאכשל, וגם זה בסדר".

הודעתי שאני אתמוך בחוק כפי שהיה במתכונתו המקורית, אך כפי שהוא הובא בפנינו לבסוף הוא מסולף. לא סתם העבירו אותו באישון ליל בלי שניתנה גרסה סופית וברורה" הראיון המלא - ביום שישי ב

 ?? צילום: יונתן זינדל /פלאש09 ?? הפסד על חודו של קול. חברי הממשלה, אמש
צילום: יונתן זינדל /פלאש09 הפסד על חודו של קול. חברי הממשלה, אמש
 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? "אולי אתמודד בליכוד". שיקלי
צילום: אורן בן חקון "אולי אתמודד בליכוד". שיקלי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel