Israel Hayom

היועמ"ש הכריע: ח"כ ביטן יואשם בשוחד, בהפרת אמונים ובהלבנת הון

היועמ"ש יגיש כתב אישום נגד הח"כ מהליכוד - שיוכל לפנות לכנסת בתוך חודש כדי לבקש חסינות ● מטעם ביטן נמסר: "בטוח כי יתברר שלא נפל פגם במעשיו"

- יאיר אלטמן

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע אמש על החלטתו להעמיד לדין את חבר הכנסת דוד ביטן בגין עבירות של לקיחת שוחד בשבע פרשות שונות, ובעבירות הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס. הסכום הכולל של הפרשות השונות עומד על 715 אלף שקלים.

כתב האישום מייחס את העבי רות לביטן במסגרת תפקידיו השו נים בעיריית ראשון לציון ובמהלך כהונתו כח"כ וכיו"ר הקואליציה.

כתבי אישום בפרשה הוגשו גם כנגד ארנון גלעדי, ששימש בכיר בעיריית תל אביב, שנגדו יוגש כתב אישום בעבירות של שוחד והפרת אמונים, הכדורגלן לשעבר חיים רבי בו וכן נאשמים נוספים מוכרים פחות.

תיק החקירה, שכונה "פרשה ,"1803 עוסק בעבירות שחיתות שלטונית והלבנת הון, שבהן חשו דים ביטן והמעורבים הנוספים במס גרת שורה ארוכה של פרשיות בשנים .2017-2011 בתחילת התקופה שימש ביטן במגוון תפקידים בכירים בעי ריית ראשון לציון, ולאחר מכן כחבר כנסת ואף שימש יו"ר הקואליציה.

"ניצל מעמדו וקשריו"

על פי כתב האישום, קיבל ביטן טובות הנאה מכמה יזמים ובעלי אינ טרסים ובתמורה לכך פעל לטובתם "במסגרת תפקידיו הציבוריים, תוך ניצול מעמדו, קשריו והשפעתו בש לטון המקומי ובמשרדי הממשלה".

מאחר שביטן מכהן כחבר כנסת, כתב האישום יוגש עוד הערב ליו"ר הכנסת מיקי לוי. אם ברצונו של ביטן להשתמש בחסינותו, עליו לבקש זאת מהכנסת בתוך 30 יום, ובקשתו תוע בר ליו"ר הכנסת ותוקם ועדה לצורך הכרעה בנושא.

עורכי הדין דרור מתתיהו, שרון כהנא ואפרים דמרי, המייצגים את ח"כ ביטן, מסרו בתגובה: "היועמ"ש קיבל חלק מטענותינו וביצע כמה שינויים בעקבות השימוע. האישומים המופיעים בכתב האישום יוכרעו על ידי ביהמ"ש, לאחר שייחשף לכלל הראיות. ח"כ ביטן בטוח כי בית המ שפט יגיע למסקנה המתבקשת שלא נפל כל פגם או פסול במעשיו, וינקה אותו מכל רבב".

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? ח"כ ביטן
צילום: יהושע יוסף ח"כ ביטן
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? מנדלבליט
צילום: אורן בן חקון מנדלבליט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel