Israel Hayom

הלילה הקשה של הקואליציה

ההצבעה נמשכה שעות ארוכות - והסתיימה בנפילת חוק איחוד המשפחות ● ח"כ שיקלי הצביע נגד ● באופוזיציה תקפו: "סמרטוטים, נכנעתם למרצ ולרע"מ"

- דניאל רוט אבנרי

חוק איחוד המשפחות נפל אתמול בבוקר בשעה ,6:26 אחרי לילה לבן במליאת הכנסת. זאת לאחר תיקו של 59 בעד ו 59 נגד. בימינה שוקלים להעלות את הצעת החוק להצבעה נוספת, אך טרם ברור מתי. דקות לפני ההצבעה הודיעה הממשלה כי ההצבעה על החוק תהיה הצבעת אמון בממשלה, ואם לא תעבור, הממשלה תיפול.

סיבה מרכזית לנפילת הצעת החוק היתה החלטתו של ח"כ עמיחי שיקלי מימינה להצביע נגד. אף שהצבעתו הובילה למעשה להפלת הצעת החוק, גורמים בימינה הבהירו: "אנחנו לא עוסקים בהדחתו".

ח"כ שיקלי, מצידו, מסר כי "הלי לה קיבלנו הוכחה לבעייתיות של ממשלה שאין בה רוב ציוני מובהק. כזו שמתחילה את הלילה בהארכת חוק לשנה ומסיימת אותו בהארכה לחצי שנה, שמתחילה עם 1,500 היתרים ומסיימת עם יותר מ .3,000 ישראל צריכה ממשלה ציונית מת פקדת ולא שעטנז שתלוי על בלימה בקולותיהם של רע"מ ומרצ".

לדבריו, "שיהיה ברור: אם החוק היה מגיע ככתבו וכלשונו, בלי כניעה למרצ ורע"מ, הייתי מצביע בעדו". בה בעת, ברע"מ הצביעו שני חברי כנסת בעד הצעת החוק, ואילו שניים אחרים נמנעו.

"חוק אנטי פלשתיני"

בשעה 2:40 הציגה שרת הפנים איילת שקד )ימינה( את ההצעה הח דשה, ובמסגרת הפשרה יוארך תוקף הוראת השעה בחצי שנה במקום בשנה, עד ינואר .2022 באופוזיציה מחו בטענה לניסיון מחטף, שכן שם טענו שעם שינוי הצו יש להציגו חו דשיים לפני ההצבעה. בכנסת התפת חה מהומה בגין הסוגיה, ובאופוזיצי­ה דרשו את חוות דעתה של היועצת המשפטית של הכנסת.

חבר הכנסת מהרשימה המשות פת, אחמד טיבי, פנה לחברי הממשלה הערבים ואמר: "איך ייתכן שהצלע הפלשתינית של הממשלה תצביע בעד החוק הכי אנטי פלשתיני שיש? לאן תוליכו את הבושה?".

חברת הכנסת קטי שטרית מה ליכוד תקפה את חבר הכנסת ושר המודיעין אלעזר שטרן ואמרה: "אתם סמרטוטים של רע"מ".

חברת הכנסת אורית סטרוק הוצאה מהמליאה בשל קריאות ביניים.

בזמן שיו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי דיבר, החלו חלק מחברי האופוזי ציה לקרוא במליאה "בושה". לאחר המהומה אמרה השרה שקד כי במסג רת ההבנות שהושגו בקואליציה, ולא הסכם כתוב, יינתנו אישורים מיידיים ל 1,600 מבקשי מעמד מקרב המש פחות הפלשתיניות.

קודם לכן השרה שקד ויו"ר רע"מ מנסור עבאס דנו בפשרה לחוק. גם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד נועדו עם יו"ר רע"מ כדי למצוא פשרה. חברי הקואליציה עלו לנאום, זאת על מנת למשוך את הזמן כדי לה גיע לפשרה. בסופו של דבר, מספר הנואמים בנוגע לחוק הן מה קואליציה והן מהאופוזיצי­ה הגיע לכמחצית מחברי הכנסת, וההצבעה שהיתה צפויה להתקיים בתוך הלי לה נערכה בשעות הבוקר.

 ??  ?? ח"כים מהאופוזיצי­ה זועמים על יו"ר הכנסת
ח"כים מהאופוזיצי­ה זועמים על יו"ר הכנסת
 ??  ?? מיכאלי, סער, בנט, לפיד וגנץ. ספגו מפלה
מיכאלי, סער, בנט, לפיד וגנץ. ספגו מפלה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel