Israel Hayom

שקד: "יש אפשרות שהחוק יעלה שוב בימים הקרובים"

שרת הפנים: "באופוזיציה מבינים שטעו" ● רה"מ בנט: "ביבי, טיבי ושיקלי בחרו בפוליטיקה קטנה" ● עוד מבוכה לקואליציה: נאלצה למשוך הצבעה במליאה

- יהודה שלזינגר

ביום שאחרי ההצבעה הסו ערת על חוק האזרחות המ שיכו הצדדים בחילופי האשמות.

אמש הצהירה שרת הפנים איילת שקד: "אנסה להביא את החוק להצ בעה שוב בשבועות הקרובים, היום נציגים רבים באופוזיציה מבינים את הטעות". היא הוסיפה כי "מרצ ורע"מ עשו צעדים קשים, אבל מי שהפיל את החוק הוא עמיחי שיק לי שהצביע נגד, נגד השב"כ ונגד המדינה היהודית. לא נדבר על מה שנעשה איתו. במקביל נאלצה הקואליציה למשוך חוק נוסף, חוק שירות הביטחון, לאחר שלא הצליחה לגייס לו רוב בכנסת.

"ההתנהלות המופקרת של הליכוד ושל סמוטריץ' הפילה את חוק האזר חות", קבעה שקד. "בניגוד לכל טע נות 'האידיאולוג­ים' של הימין, החוק לא שונה, אפילו לא בפסיק, הוא עבר בנוסח המקורי לחצי שנה. הסכמתי לאותו מתווה שדרעי נתן לפני שלוש שנים. שדרוג מעמד של 1,600 מבו גרים שנמצאים שנים רבות בישראל. אבל נתניהו וסמוטריץ' בחרו )שוב( בפוליטיקה קטנה ומכוערת, ושתי שרף המדינה".

גם רה"מ נפתלי בנט הגיב לסע רה: "האופוזיציה פגעה פגיעה ישי רה בביטחון המדינה, בכוונת תחילה. מתוך רירות ותסכול. כל מי שהצביע נגד חוק האזרחות, מביבי דרך טיבי ועד שיקלי, בחר בפוליטיקה קטנה על פני טובת האזרחים, והם עוד יצ טרכו לתת לציבור דין וחשבון על מעשיהם. גם כאן, אנו נתקן את הע ניין ונספק לציבור פתרונות טובים".

עוד הוסיף כי "אנחנו מסתכלים קדימה. אני מבקש להחזיר את הדיון ואת תשומת הלב לנושאים שאנח נו רוצים לקדם. בסוף, לילות לבנים בכנסת ותרגילים פוליטיים קטנים לא עוזרים למי שרוצה להקים עסק, לעשות קניות למשפחה ולסגור את החודש. הממשלה הזאת תתקן".

בליכוד לא נשארו חייבים ומסרו: "שיא החוצפה של בנט. הוא מדבר על פגיעה בביטחון המדינה? מי שהקים קואליציה חלשה שנשענת על קו לות השמאל הקיצוני ומפלגות פוסט ציוניות, שלא יעשה קולות של מי שסופר את ביטחון ישראל... בנט העדיף לנהל משא ומתן עם השמאל הקיצוני ועם האנטי ציונים, ורק שלא לדבר עם הליכוד ומפלגות הימין".

עוד נכתב בהודעת הליכוד: "במ קום לדון בפתרון הציוני הפשוט שה צענו - להאריך את צו השעה בחוד שיים שלושה ואחריהם להצביע על חוק יסוד: הגירה, הוא בחר להתעלם מאיתנו. במקום, הוא ושקד המשי כו במכירת החיסול של ארץ ישראל ואפשרו את חוק השיבה".

"אתה מבורבר בניווט"

במהלך דבריו התייחס בנט גם למורד מסיעתו, ח"כ עמיחי שיקלי, שהצביע נגד עמדת ימינה וציין כי "שיקלי נקלע לבלבול, ליבי איתו. שעה לפני ההצבעה הוא אמר 'אני לא אצביע בשום מצב בעד פתיחת השע רים לכניסת פלשתינים'. כמו בחלילן מהמלין, כשכפר שלם הולך בעיוורון אחר קוסם, נתניהו גרר אחריו אנשים שלא יזכרו לטובה את הלילה הזה. לא ברקת ולא דיכטר - שנאלצים לפגוע בצורה מודעת בביטחון המדי נה בגללו". בדבריו, בנט סירב לומר אם בכוונתו להכריז על ח"כ שיקלי כפורש מסיעתו.

ח"כ שיקלי הגיב בחשבון הט וויטר שלו: "נפתלי, אתה מבורבר בניווט, עוד לא מאוחר לחשב מסלול מחדש ולפעול להקמתה של ממשלה לאומית, כפי שהתחייבת".

 ??  ?? שקד וסילמן במליאה
שקד וסילמן במליאה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel