Israel Hayom

במקום לקונן, הימין צריך לרדת לשטח מחדש

- חיים שיין

מחיאות כפיים סוערות, שירי יום עצמאות והשמעת מנגינות חסידיות השמורות לש מחת תורה לכבודו של ח"כ עמיחי שיקלי מעו ררים בי מחשבות נוגות ותסכול רב. בישראל שנת ,2021-א"פשת חבר כנסת שמגלה יושרה ודבקות בערכים ובהבטחות לבוחריו, מהווה הפת עה וחידוש כל כך גדול, שמאפשרים לברך ברכת "שהחיינו" בשם ובמלכות. אם להתאים אמרה של רבי נחמן מברסלב למפלגת ימינה, הרי שהגיע היום שבו פוליטיקאי הגון וישר יהיה חידוש גדול כמו הבעל שם טוב.

רבי עקיבא ציווה לבנו שלא יגור בעיר שרא שיה תלמידי חכמים. הסיבה ברורה, ניהול עיר לא מסור לצדיקים, אין להם הכישורים "המיוחדים" לכך. אולם בהנהגת מדינה ועיר אסור לשעבד ערכים ואמיתות לצרכים אישיים. שעבוד כזה גורם לאיבוד האמון במערכות השלטון, ומבלי מוראה של מלכות, איש את רעהו חיים בלעו.

נפתלי בנט, איילת שקד ונושאי כליהם בימי נה הנמיכו את קומת החיים הציבוריים בישראל לשפל ששנים רבות לא ראינו דוגמתו. אין דרך, אין חזון, אין ערכים, רק אינטרסים אישיים שכדי להגשים אותם משליכים לשולי דרכים הבטחות, חתימות והצהרות פומביות. זמן קצר מאוד לאחר הקמת הממשלה כבר ברור שבנט הוא בסך הכל כלי שימושי בידי השמאל והערבים, על מנת להבטיח חילופי שלטון. לפיד, ליברמן וסער חוככים, כנראה, כפיים בהנאה מרובה, למראה הטרלול שמובילים בנט ושקד סביב חוק האזרחות. מי כמותם שופע עונג למראה ולמשמע איילת שקד, שבשעות לילה מאוחרות נאלצת לחזר אחרי מנסור עבאס על מנת להגיע להסכמות שחלקן גלויות וחלקן נסתרות, ואולי אף בגדר הפרת אמונים. מי שהיתה פעם ראש ממשלה בפוטנציה הופכת להיות עסקנית זוטרה, שמקווה שהאופוזיצי­ה תציל אותה מפני עצמה. לא האמנתי שיבוא יום ואני אאמין לשר עיסאווי פריג' ממרצ באשר להיקף ההסכמות ביחס להתאזרחות פלשתינים, יותר מאשר לבנט ושקד שהיו פעם ימינה ופנו בחדות שמאלה.

חשוב לבטא הערכה לחברי האופוזיציה שלא נפלו למלכודת הפטריוטים שימינה ניסתה לט מון להם, תוך שימוש בנימוקים ביטחוניים של שלום המולדת. מי שבאמת מדינת ישראל כמ דינה יהודית חשובה לו, לא מקים ממשלה עם רע"מ, ובעת מצוקה פוליטית מצפה שהאופוזיצי­ה תשלח חבל הצלה. התמימות הקדושה שליוותה את הימין שנים רבות, מאז ימי מנחם בגין ז"ל, צריכה להיפסק. גם ח"כ בני בגין איבד את הת מימות, וכלל לא שומעים אותו בעניין ההסכמות עם רע"מ. הנזק למדינה היהודית מהממשלה הזו חמור עשרות מונים מהנזק שיכול להיגרם מאי אישור הוראת השעה.

כעת גם ברור שהמתיישבים המופלאים באבי תר, ובהם 250 ילדים נהדרים שראיתי שם, היו כלי משחק בידי הנהגתם התמימה או הצינית. כל אחד יחליט לעצמו. גם בעניין "פשרת אביתר" אני מאמין יותר ללפיד, שנושא אביתר רחוק מאוד משולחן קבלת ההחלטות, מאשר לשקד, בנט וניר אורבך.

הימין חייב להפסיק להתבכיין מול התקשורת, המשפט, האקדמיה והתרבות. עליו לעשות מא מצים ניכרים להחליף את הממשלה, ולהתמודד בנחישות עם האליטות היישוביות הוותיקות שע דיין שולטות בצמתים המרכזיים של חיינו בארץ הזו. מי שמאמין בדרכו לא מפחד ליישם אותה. חובה על הנהגת הימין לרדת לשטח, לפגוש שוב את האזרחים, לחזק את רוחם, לחבר צעירים לר עיון, ובעיקר לרומם את האידיאולוג­יה שנשחקה ברבות שנות השלטון.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel