Israel Hayom

מבית הנשיא לבית הנשיא

- יורי ילון

יצחק הרצוג בן ה 60 כיהן כחבר כנסת מהכנסת ה 16 עד ה ‪-2003) 20‬ ;(2018 כשר בממשלות ישראל ה ,30 ה 31 וה ,32 בתפקידים: שר הרווחה והשירותים החברתיים, שר השיכון, שר התיירות ושר התפוצות; חבר הקבינט המדיני ביטחוני והאחראי לתיאום ההומניטרי מול עזה; ראש האופוזיציה; וכיום מכהן כיו"ר הנהלת הסוכנות היהודית לארץ ישראל.

מאז נכנס לתפקידו כיו"ר הנהלת הסוכנות היהודית באוגוסט ,2018 עלו לארץ כ 80 אלף עולות ועולים חדשים, כולל בשנת הקורונה. יצחק הרצוג נולד בצהלה שבתל אביב ב 22 בספטמבר ,1960 א' בתשרי התשכ"א. הג ננת שלו העניקה לו את הכינוי בוז'י, שדבק בו עד היום. הוא למד בתיכון הממלכתי דתי צייטלין בתל אביב והמשיך בתיכון היהודי ישיבת "רמז" בניו יורק, לשם יצא בקיץ 1975 לשליחות עם משפחתו. ב"רמז" נרשמה ההת מודדות הפוליטית הראשונה שלו, כאשר נבחר לראשות מועצת התלמידים בבית הספר. הרצוג שירת ביחידת המודיעין ,8200 המשיך לשרת כקצין והגיע לדרגת רב סרן, לרבות שירות ארוך בסיני ובאיו"ש. ביחידה הכיר את מיכל אפק, בת לאב לוחם פלמ"ח וקצין בכיר בצה"ל, ולאם ממשפחת חקלאים ממייסדי עפולה. חתונתם הצנועה נערכה בבית המשפחה.

שושלת מפוארת

שורשיה של משפחת הר צוג הענפה הם באירלנד וב מצרים ומגיעים עד גירוש ספרד ופולין. הבחירה בחיים הציבוריים היתה מתבקשת עבורו; כבר כשהיה ילד בן ,4 כשהשתולל בגן, זכה יצחק הקטן להערה נוקבת מהגננת שהעירה לו שכך לא מתנהג הנכד של רב ראשי.

סבו, הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל, היה הרב הראשי הראשון של מדי נת ישראל ומי שחיבר את התפילה לשלום המדינה. ב ,1939 עם פרסום הספר הלבן הבריטי, הרב הרצוג קרע אותו במחאה בנאום שנשא בירושלים.

אביו, חיים הרצוג ז"ל, הוא הנשיא השישי של מדי נת ישראל. במהלך כהונתו כנשיא הוביל הרצוג שינוי ביחס לאזרחיה הערבים של ישראל והבהיר: "אני נשיא של כל העם". חיים הרצוג שירת כקצין בצבא הבריטי והשתתף בפלישה לנורמנדי ובשחרור מחנה ברגן בלזן. הוא היה תלמיד ישיבה שהפך ללוחם בהגנה והגיע עד לדרגת אלוף בצה"ל, עורך דין שהקים פירמה משגשגת וכן שגריר ישראל באו"ם.

אורה, אמו של יצחק הרצוג, שנולדה באסמעיליה שבמצרים, למדה במחזור הראשון של בית הספר לדיפלומטים של הסוכנות היהודית, אז גם נפצעה קשה בפיגוע התופת הראשון, שאירע בישראל בבניין המוסדות הלאומיים בירושלים, ומי שהציל את חייה היה חיים הרצוג, שהוציא אותה מבין ההריסות.

לפני כחודש, ב 2 ביוני, נבחר הרצוג לנשיא המדינה ה ,11 לאחר שגבר על מרים פרץ בפער עצום של 61 קולות. "בכוונתי להיות נשיא של כולם", אמר הרצוג בנאומו לאחר הניצחון במרוץ, "להטות אוזן קשבת לכל עמדה ולכבד כל אדם. לסמן את הקווים המחברים ולבנות גשרים של הסכמות, כדי לקרב גם את הרחוקים שבניצים - כאן בתוכנו ובתפוצות".

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel