Israel Hayom

כאוס באיראן: רשת החשמל קורסת - והאזרחים מפגינים

הפעילות בנמל תעופה בטהרן הופסקה, נזק נגרם למקום בעקבות שיבושים באספקת החשמל ● שני הרוגים בפיצוץ בשדה נפט במדינה ● רוחאני התנצל: "נגרם סבל לעם"

- נטע בר, שחר קליימן ודניאל סיריוטי

גל הפסקות החשמל באיראן גרם אתמול לשיבושים בנמל התעופה מהראבאד, נמל התעופה השני בגודלו בבירה טהרן, וכמה טי סות אליו וממנו בוטלו. על פי דיווחים של כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה, שריפות תועדו בש טחי בית הנתיבות, המשמש את הבירה האיראנית לטיסות בין ערים בתוך המדינה.

על פי הודעה של רשות התעופה האיראנית, הסיבה לשיבושים היא תקלה במערכת השילוט האלקטרוני בבניין בית הנתיבות, זאת בשל הפ סקות החשמל התכופות. בשעה זו לא ברור אם מדובר בחבלה מכוונת או בנזק שאכן נגרם מהפסקת חשמל יזו מה, כתוצאה מקריסה מתמשכת של רשת החשמל במדינה.

איראן חווה הפסקות חשמל מתמ שכות בבירה טהרן וביתר הערים הג דולות במדינה. הפסקות החשמל הת כופות, בשעה שגל חום חסר תקדים פוקד את המדינה, עוררו גל מחאה שהולך וגובר בשני הלילות האח רונים. גם השלט הסופר לאחור עד ל"השמדת ישראל", שהוצב בטהרן, הפסיק לפעול.

הנשיא היוצא, חסן רוחאני, עלה לשידור בטלוויזיה הממלכתית ופ רסם התנצלות נדירה לעם האיראני על הקשיים שנגרמו בעקבות הפסקות החשמל. במהלך השידור רוחאני אמר: "אני מתנצל בפני העם היקר על הכאב הגדול והסבל הקשה שנגרם להם".

נוסף על כך, סוכנות הידיעות "מאהר" המקומית דיווחה כי לפחות שני בני אדם נהרגו בפיצוץ שאירע בשדה נפט במערב המדינה. בשלב זה הסיבה לפיצוץ לא ידועה, אך הרשויות לא פסלו אפשרות של חבלה.

"ישראל אחראית לתקיפה"

בתוך כך, דובר הממשלה האיראנית, עלי רביעי, האשים אתמול את ישראל בפגיעה במתקן הגרעיני סמוך לטה רן בחודש שעבר. רביעי צוטט באתר "אירנא", באומרו כי "המשטר הציוני ביצע את הפעולות האלה כדי לאותת שהוא יכול לעצור את איראן ולומר שאין צורך לדבר עם איראן, אבל בכל פעם שחבלה התרחשה, כוחנו גדל", וטען שהחבלה לא הובילה לנזק מש מעותי. הוא הסביר שמדובר ב"נזק קל לגג של אחת הסככות", והוסיף שהנזק תוקן מאז.

נוסף על כך, רביעי אמר כי חלה התקדמות בשיחות בין טהרן לריאד. "המשא ומתן בין איראן לסעודיה החל באמונה במתן עדיפות לשכנים שלנו. אנחנו מאמינים שדיאלוג, במיוחד בתוך העולם האסלאמי, הוא הדרך היחידה לפתור סכסוכים", אמר.

דובר הממשלה: "המשטר הציוני ביצע את הפעולות האלה כדי לאותת שהוא יכול לעצור את איראן, אבל אחרי כל מקרה של חבלה במתקנים שלנו - כוחנו גדל"

 ??  ?? מפגינים נגד הפסקות החשמל בטהרן
מפגינים נגד הפסקות החשמל בטהרן
 ??  ??
 ?? צילום: רויטרס ?? רצף של תקיפות מסתוריות במתקני גרעין
צילום: רויטרס רצף של תקיפות מסתוריות במתקני גרעין
 ?? צילום: אי.פי ?? המשבר האחרון? רוחאני
צילום: אי.פי המשבר האחרון? רוחאני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel