Israel Hayom

למה לי פוליטיקה היום

תוכניות האקטואליה, כל הערוצים, כל היום

- ניר וולף l עובר מסך

הקטע הזה שאני מוכרח לצפות יום אחרי יום בערוצי הטלוויזיה המקומיים מתחיל להרגיש כמו לחיות בסרט "לקום אתמול בבוקר". בלי שום ספק אני נמצא כעת בתוך לולאת זמן, שגורמת לי לזפזפ מערוץ לערוץ לערוץ, וכל מה שמשדרים בהם פשוט חוזר על עצמו. יום אחר יום, שעה אחר שעה, ואלה אפילו לא שידורים חוזרים.

הטלוויזיה הישראלית התאהבה בשיחות סרק על פוליטיקה וקו רונה, קורונה ופוליטיקה. כבר יותר משנה שאנשי האולפנים מנסים לנחש מה יקרה עם הקורונה בעוד שבועיים, ותמיד הכל דרמטי, ותמיד הכל ספקולטיבי, ולמרות שאנחנו חיים היום במצב שונה מבחינת השפעת המגיפה על המציאות היומיומית של האזרחים, הקורונה מורגשת הרבה יותר על המסך מאשר בחיים עצמם.

אותו הדבר בדיוק קורה עם ההיסחפות של תוכניות האקטואליה אחרי אדריכלי הספינים הפוליטיים. אם בעבר הלא כל כך רחוק ידעו לתקצר עבורנו בימי שגרה את מכלול האירועים הפוליטיים לתוך שלוש עד עשר דקות טלוויזיוני­ות, הרי היום הסיקור הפו ליטי מתרחש בכל שעות היממה, וכמו עם הקורונה - הוא זוכה לקבל מספר לא הגיוני של אייטמים שמציפים כל יום את שלל תוכניות האקטואליה.

הבעיה הגדולה יותר היא שתוכניות אקטואליה הן כרגע כמעט התוכן היחיד שמשודר בערוצים המסחריים משש בבוקר ועד תשע וחצי בערב. בסוף יוצאים לאתנחתה קצרה של ריאליטי או כדורגל, ותמיד סוגרים את הלילה עם עוד אקטואליה לווריד.

תוכניות פנאי ולייף סטייל נעלמו מהרדאר, תוכניות הצרכנות לא מתפקדות, תוכניות ילדים מחוץ לתחום, סדרות מתוסרטות מוג שות בפינצטה, ואין הפקות מקור חדשות שמיועדות לשעות שמחוץ לפריים טיים. מאז שחדשות 12 ו 10 התמזגו לתוך קשת ורשת, התאפשרה השלמת השינוי הגנטי שהוביל את הערוצים המסחריים לתפקד היום בתור ערוצי חדשות לכל דבר ועניין.

זה קורה כי תוכניות אולפן בהשתתפות עובדי חברת החדשות הן עסק זול. זה מתאפשר כי התוכן הנ"ל מביא רייטינג. צנוע, סביר, אבל עדיין כזה שמכסה את ההוצאות המועטות.

בקיצור, אתם הצופים אשמים בכל. ובסוף הצופים הם גם אלה שאוכלים אותה, כי כשנקום מחר בבוקר נגלה שהמדינה עדיין קיימת, והאיום הקיומי ימשיך איתנו לנצח כמו הקורונה וכמו הס פינים הפוליטיים, ואם לא נחפור עליהם מסביב לשעון אולי נהיה גם פחות עצבניים, ופחות לחוצים, ויותר נחמדים זה לזה. החיים בישראל היו יכולים להיות הרבה פחות מדכאים אילו הטלוויזיה המקומית היתה משדרת תכנים טובים יותר.

●●●

לקראת שידור: קינוח מבשר על סוף הארוחה, וגם סופו של "הקי נוח המושלם" יגיע הערב במשדר גמר שיתחיל מתישהו כשיסתיימו החדשות בקשת .12

לכאורה החלק המטריד והמכעיס של פורמט התחרות הזו הוא השלב שבו נאלצים השופטים לסנן את המתחרים לפי המראה החי צוני של הקינוח שעליו הם עמלו במשך שעות. ככה נזרקים החו צה קינוחים וקונדיטורי­ם שיצאו עקומים או נדושים, והחיצוניות מתקבעת כחזות הכל.

אולם דווקא המתמודדים שעוברים את הסינון הראשוני ומתרסקים בשלב הטעימה, הם שחוטפים את הזפטה האמיתית. כי בסופו של דבר זו תחרות אוכל, וזאת התשוקה שמטעינה את מכיני הקינוחים. לכן לשמוע את השופטים מסבירים להם כמה הם נראים טוב, כמה הם מבטיחים, מסקרנים ומייצרים ציפיות, אבל הטעם מבאס, זאת ממש גרסת המזון לתהיו יפים ותשתקו.

 ??  ?? גדוש, משעמם ומדכא. השתלטות שיחות הסרק על החיים
גדוש, משעמם ומדכא. השתלטות שיחות הסרק על החיים
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel