Israel Hayom

השיר של אהוד מנור שטרם נחשף

בשבוע הבא אמור היה הפזמונאי המנוח לחגוג יום הולדת 80 ● כדי לציין את התאריך, חברו יחד אילנית, טל סונדק וקובי אשרת, והוציאו שיר לא מוכר שכתב מנור ● "אין לאהוד תחליף", אומר אשרת

- מאיה כהן

אם אהוד מנור היה עדיין בחיים, היו חוגגים לו יום הולדת 80 בש בוע הבא, 13 ביולי. לציון התאריך הזה יוצא שיר שכתב מנור ושטרם נחשף לעולם. את השיר, "שיר גיל", גילה המוזיקאי טל סונדק, קובי אשרת הלחין אותו, והביצוע הוא של סונדק ושל אילנית יחד.

"טל קיבל את השיר מאהוד לפני 20 שנה בערך", מספר אשרת .(76) "רק לאלוהים פתרונים למה בדיוק עכשיו הוא מצא אותו. זה כנראה תהליך שלא היה אפשר למנוע. בשיר מדבר אהוד על שנותיו של אדם, על כך שגיל הוא גם שמחה. כשטל הביא לי את השיר, הרגשתי כאילו אהוד עצמו שולח לי את השיר דרך שליח. ממש כמו לפני 50 שנה כשהוא בחר בי להלחין שיר שהוא כתב על בתו, 'גלי'. אז התחיל הקשר בינינו והפכנו לחברים מאוד טו בים. ייתכן שהוא בחר בי שוב עכשיו.

"כשעבדנו יחד הוא היה שולח לי את הטקסט, ואני הייתי מחזיר לו את המוזיקה. היה לי מאוד קל להלחין את השירים של אהוד כי יש בהם סוג של קצב פנימי. הייתי מוצא בהם מייד את החוט הזה שפותח לי את הדרך להל חנת השיר".

מנור הלך לעולמו לפני 16 שנה והותיר חלל גדול בתרבות הישרא לית. סונדק, אילנית ואשרת החליטו לשלב בשיר החדש הקלטה בקולו של מנור המנוח, שבה הוא מדבר על יום הולדתו. השלושה גם יצרו קליפ שמ שלב תמונות ארכיון של מנור ואף את מילות השיר בכתב ידו המקורי.

"אומרים שלכל אחד יש תחליף, במ קרה של אהוד זה לא מדויק", אומר אשרת. "הוא חסר לי מאוד. אהוד כתב עד יום מותו בכתב יד, לא נגע במ חשב, ואת כתב היד שלו הייתי מזהה היום בין עשרות אלפי כתבי יד אחרים. לדאבוננו הוא נלקח מאיתנו בגיל צעיר מאוד, .63 חוץ מהאובדן האישי שלי, זה היה אובדן גדול לתרבות הישראלית".

מה שלום אשתך? לאחרונה דווח בתקשורת שהיא הותקפה ברחוב על ידי אדם מעורער נפשית.

"יש לשנינו מזל גדול מאוד, בעיקר לה. מעבר לפציעות הגופניות, היתה לה טראומה קשה. זה היה אדם בהתקף פסיכוטי מטורף שלא ניתן היה לעצור אותו. תודה לאל, שנינו יצאנו מזה".

 ?? צילום: לאון קרביץ ?? טל סונדק, קובי אשרת ואילנית באולפן
צילום: לאון קרביץ טל סונדק, קובי אשרת ואילנית באולפן
 ?? צילום: משה שי ?? אהוד מנור ז"ל
צילום: משה שי אהוד מנור ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel