Israel Hayom

אסיר מספר 9032478

- איתמר פליישמן

אולמרט נמצא בתהליך שיקום. לא ממעשיו או מהעונש שבו נשא, אלא בתהליך שיקום תדמיתי. והדרך לרהביליטצי­ה עוברת בתחנת ההכאה בנתניהו ובמשפחתו

את אסיר מספר 9032478 כולכם מכירים, הוא היום אסיר לשעבר והוא נושא תארים רבים ומכובדים נוספים בכהונות ששימש בהן בעבר.

הוא היה ראש העיר הקדושה בעולם והיה שר התמ"ת וגם שר האוצר, ואפילו טיפס עד לתפקיד ממלא מקום ראש הממשלה, ודילג משם בנסיבות טרגיות לתפקיד הנכסף של ראש הממשלה. שמו הוא אהוד אולמרט.

כפי שוודאי הבנתם, אסיר מס' 9032478 היה אדם עסוק מאוד רוב חייו, ובעברו דברים חיוביים. הוא הפציץ את הכור הסורי, חיזק את הקשר עם ארה"ב, עמד איתן מול דרישות חמאס המופקרות לשחרר את גלעד שליט וסייע להוציא את ישראל ממיתון עמוק. מנגד, גם רשימת הבעיות שיצר אינה מבוטלת. הוא האיש שהסכים למסור את הכותל, שניהל את המלחמה הכושלת בתולדות המדינה, וכמובן פיתח חיבה יתרה למעטפות כסף ולמעשים פליליים שהפכו אותו לבסוף לאסיר מס' .9032478

לאור הרזומה העשיר שהוצג כאן, אין להתפלא שהאסיר לשעבר אולמרט פיתח שעמום קל, מה שנראה שהוביל אותו להפוך לפסיכיאטר חובב, שטען בראיון לא מזמן, על סמך הסמכתו כפסיכיאטר, כי משפחת נתניהו מורכבת מ"חולי נפש", והוסיף כי "אני מכיר כמה פסיכיאטרים שהיו מוציאים להם צו אשפוז". בתגובה תבעה אותו משפחת יו"ר האופוזיציה, ואז ביצע אסיר מס' 9032478 את המכוער שבמעשיו, ובכתב ההגנה שמסר דרש שתיערך בדיקה פסיכיאטרית, וייחתם כתב ויתור סודיות רפואית ע"י בני משפחת נתניהו. אולמרט אינו רק עבריין מורשע, הוא גם עורך דין בהשכלתו. ניסיונו המקצועי מותיר אפס מקום לספקות באשר לעובדה שהוא יודע שאין למהלך שום סיכוי. מעבר לכך שחובת ההוכחה עליו, גם חדירה לפרטיות לצורך הוכחת טענות נגד אדם הן לא מהלך משפטי אלא תועמלני.

אז מדוע עשה זאת בכל זאת אסיר מס' ?9032478 התשובה פשוטה: הוא בתהליך השיקום. לא ממעשיו או מהעונש שבו נשא, אלא תהליך שיקום תדמיתי, והדרך לרהביליטצי­ה עוברת בתחנת ההכאה בנתניהו ובמשפחתו. בכל דרך ובכל האמצעים, גם המכוערים, הנמוכים והלא מוסריים ביותר.

במסגרת מאמצי ההחייאה שהוא מנסה לבצע בגופת הדימוי הציבורי שלו, לא עוצר אולמרט בשום דבר. הוא ידע שכתב ההגנה שלו מוגן מלשון הרע והוא יפורסם ויצוטט, הוא ניגן את המנגינה שידע שתנוגן באולפנים, באתרים וברשתות החברתיות, והתזמורת ניגנה, בלי לעצור, בלי לחשוב, בלי להבין את המשמעות של עיסוק בבריאותו - ובייחוד הנפשית - של אדם.

גם אם נניח שכל טענותיו של אולמרט נכונות, באיזה יקום עיסוק במצב רפואי של אדם, שלא לדבר על שימוש בכך כנגדו, הוא דבר לגיטימי? ובכן, בעולם שבו אסיר מס' 9032478 גם הופך לפרשן לענייני שחיתות באולפנים. עולם שבו כל האמצעים כשרים.

כי אסיר מס' 9032478 הוא אולי מושחת, אולי עבריין, אולי ראש ממשלה כושל במיוחד, אבל אי אפשר להאשים אותו בטיפשות. הוא יודע בדיוק מה ועם מי הוא עושה. התקשורת הישראלית צריכה להפסיק להיות שותפה לפשע הזה.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel