Israel Hayom

חילוף מנצח

קספר יולמאנד צריך להודות לנגיף הקורונה על כך שהוא מוביל את נבחרת דנמרק ביורו ,2020 אבל מדינה שלמה, וגם אנחנו, צריכים להודות לו ● האם מסע הקסם יימשך הערב בחצי הגמר מול אנגליה?

- דור הופמן

"אני מנסה לא לחשוב על זה יותר מדי", אמר אוגה הראידה בראיון בנורבגיה, ואפשר להבין אותו. המאמן בן ה 67 היה מי שהעלה את דנמרק ליורו עם קמפיין מוקדמות נקי מהפסדים, ומי שלפי חוזהו אמור היה להוביל אותה גם בטורניר עצמו.

אלא שכידוע, נגיף הקורונה שיבש את הלו"ז. הוא דחה את הטורניר בשנה, והחוזה של הראידה הסתיים לפני שהיורו בכלל התקיים. ההתאחדות הדנית יכולה היתה להאריך את החוזה של הנורבגי בשנה - בכל זאת, כוח עליון - אבל היא החליטה לנצל את חלון ההזדמנויות שנפתח ולהקדים את המאוחר. הראידה הלך, וקספר יולמאנד ,(49) שנבחר לה חליפו עוד ב ,2019 נכנס.

ההתאחדות הדנית הציגה את השינוי כניסיון לשפר את שהשיג הראידה, אבל ההסבר הזה לא שכנע. בהנהגת הנורבגי הפסידה דנמרק בשלושה משחקים בלבד בארבע שנים, בעוד שיולמאנד החזיק בתווית של מאמן רומנטי והתקפי, מע ריץ של יוהאן קרויף וברצלונה ותו לא. עבור רבים, זה נראה תמוה לבצע מהלך כזה שנה לפני הטורניר.

"כדורגל טוב זה לנצח במשחקים. אם אתם לא מבינים את זה, יש לכם בעיה בתפיסה", אמר הראידה באותה תקופה, ובדנמרק ניצת דיון כדורגל פילוסו פי סוער. חלק טען שצריך להמשיך עם המאמן הפרגמטי שמביא תוצאות, אח רים דרשו מאמן שישיב לנבחרת הדנית את חדוות המשחק, ולא פחות חשוב מכך - שיהיה דני. לתוך הקלחת הזאת נכנסו אלמנטים לאומניים פטריוטיים, ועם כל החבילה הזאת ניגש יולמאנד למשימה של חייו. ואיזו משימה זו היתה.

"מדהים בדרך שלו"

ב 12 ביוני, במחצית הראשונה של משחק הפתיחה מול פינלנד, התוכ ניות השתבשו. כריסטיאן אריקסן קרס על הדשא, ומאותו רגע נוצרה שרשרת אירועים שדרשה מיולמאנד להציג את האדם שהוא, לא פחות מאשר המאמן שהוא. מעבר להתמודדות האישית ול קשר המיוחד עם אריקסן, יולמאנד היה צריך לשמור על שחקניו תוך כדי מח שבה על ההמשך. הוא עשה זאת בשיחות אישיות איתם וגלויות עם התקשורת. "אנחנו צריכים לתת מקום לרגשות", אמר לאחר האירוע, "זאת טראומה, אבל חשוב לזכור שהכל בסדר עכשיו".

סימון קר, הקפטן ואחד מגיבורי המ קרה, אחר השבוע: "קספר היה מדהים בדרך שבה הוא התמודד עם הכל. הוא הבין שכל שחקן דורש טיפול מנטלי שונה". המגן השמאלי יואקים מיילה הוסיף: "הוא תמיד היה מאמן טוב, עכ שיו הוא הפך לחבר טוב".

אין לדעת מה היה קורה אילו הראידה היה שם, אבל בדנמרק בטוחים שיותר טוב מיולמאנד לא היה אפשר להשיג במצב הזה. מעבר לכדורגל, לתוצאות, לסגנון ולהעפלה לחצי הגמר, התחו שה היא שהנבחרת מאוחדת ומאחדת כפי שמעולם לא היתה. בעיתון המ קומי BT אפילו הגדירו אותו "מנהיג השנה" וכתבו: "הוא היה אמיתי, פגיע, וכשצריך - גם קשוח. קספר יולמאנד הראה את הדרך לכל המנהיגים במדינה שלנו". בעיתון אחר כתבו יממה אחרי קריסתו של אריקסן: "אולי לא נהיה אלופי אירופה, אבל יש לנו מאמן שהוא אלוף עולם". כזה אלוף עולם יולמאנד, שאולי דנמרק דווקא כן תהיה אלופת אירופה בסופו של דבר.

 ??  ?? יולמאנד. ההתאחדות המקומית, בלי להתכוון, שינתה את חוקי המשחק
יולמאנד. ההתאחדות המקומית, בלי להתכוון, שינתה את חוקי המשחק
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel