Israel Hayom

הרצוג הוא הסיבה שאני באדמירה

הקשר הייחודי עם מאמן הנבחרת לשעבר: "רואים את המשחק באופן דומה" ● העונה הקשה בהולנד והתמיכה שקיבל מזהבי: "בכל יום אתה לומד מערן משהו חדש" ● והשאיפות לעתיד: "מאמין בעצמי מאוד, המטרה היא לחזור להופנהיים כשחקן משמעותי" ● עילאי אלמקייס בראיון ראשון מווינה

- ליאב נחמני זהבי. "עדיין בקשר טוב" צילומים: אדמירה - האתר הרשמי, אלן שיבר

אולמו ומול דונארומה גלגל פנימה את ושחרר אצלו, ואצל כל ספרד, הרבה מאוד לחץ.

השער הזה נתן ביטחון לספרדים וגרם לאיטליה ללבוש את השיריון ההגנתי שלה. בזמן שנותר וב 30 דקות ההארכה ניסתה החבורה של לואיס אנריקה להכריע את ההתמו דדות, ואיטליה ניסתה לא לספוג. השילוב הזה הוליד דו קרב פנדלים. מנואל לוקאטלי ודני אולמו החמיצו, אבל ההחטאה של מוראטה זעקה לש מיים. נכון, בגלל שזה מוראטה המוש מץ. ז'ורז'יניו, עם הקפיצה המפורסמת שלו, שלח את איטליה לחגוג.

כשאנדי הרצוג זימן את עי לאי אלמקייס לנבחרת יש ראל כשהיה רק בן ,19 הרבה גבות הורמו. הכישרון הישראלי, שצמח בהופנהיים, עורר סקרנות רבה בקרב אוהדי הנבחרת.

הרצוג עקב אחרי אלמקייס מגיל צעיר וידע כי אין ישראלים רבים שצמחו בסביבה ובמעטפת שמעניקה אחת האקדמיות הטובות באירופה.

בסופו של דבר, הכישרון החזיר ביכולת טובה ואפילו כבש שער בכו רה, ומאז השניים שמרו על קשר. בקיץ הנוכחי הרצוג קיבל לראשו נה לאמן קבוצת בוגרים - אדמירה וואקר האוסטרית. מכאן הקשר לא למקייס היה מהיר.

הרצוג הבין כי אחרי עונה קשה בדן האג הוא יוכל להנחית את השח קן, שבו הוא מאמין, גם בקבוצה שלו. "זה לא סוד שאנדי הוא הסיבה העי קרית להגעה שלי", מספר אלמקייס מדרום וינה, בראיון ראשון ובלעדי ל"ישראל היום", "יש לנו זיכרונות טובים זה מזה. שנינו רצינו לחוות שוב את אותן חוויות".

עד כדי כך יש לאנדי הרצוג חלק בהחלטה שלך?

"כשאנדי קיבל את התפקיד אני הייתי בין הטלפונים הראשונים שלו. הוא שאל אם אני יכול להגיע בהשא לה. כמובן שיש לי הרבה חיבה כלפיו, הוא הפך אותי לשחקן הנבחרת הבו גרת, אז לא פסלתי. דיברנו על הק בוצה שהוא בונה, על התפקיד שהוא מייעד לי, ואנחנו רואים את הכדורגל בצורה דומה. הוא רוצה לחץ גבוה וגם אני. החלטתי ללכת על זה".

היו לך הצעות נוספות, אולי מק בוצות גדולות יותר, למה דווקא אדמירה?

"היו לי כמה הצעות, אבל כרגע חשוב לי להיות שחקן משמעותי, במקום שאני מכיר עם מאמן שאני מכיר. אז החלטתי לחזור לשחק וליהנות מכדורגל, ואני מאמין שזו ההחלטה הנכונה. אני בשלב שלא רציתי לעשות טעות, אלא לשחק במקום שמאמין בי".

לא סתם אלמקייס חיפש מועדון שיחבק אותו. העונה שעבר בהולנד, שבה מיעט לשחק בחלק האחרון של העונה, היתה קשה, בייחוד לשח קן צעיר בן .21 בשיחות שקיים עם ראשי הופנהיים הוחלט להשאילו לעונה נוספת, בתקווה שיחזור בע תיד לבונדסליגה מהדלת הראשית, אבל לשם כך אלמקייס היה צריך עוד שנה בחוץ.

"לא קל לחזור מקורונה"

כבר במשחק האימון הראשון באד מירה הוא כבש ובישל במהלך המחנה של קבוצתו, שניצחה .1:6 כעת הוא מקווה שתהיה לזה המשכיות, ולא שוכח מה היה אשתקד.

"השנה שלי בדן האג לא היתה טובה", הוא מסביר, "המשחק הרא שון היה מצוין, האוהדים ממש אהבו אותי, אבל דווקא אז נפצעתי בברך לשישה שבועות. החזרה היתה קשה ושיחקתי עם כאבים, אבל בהמשך היה בסדר גמור. אלא שאז התחיל בלאגן במועדון.

"המאמן פוטר, גם המנהל הטכ ני, הסקאוט הראשי, כל מי שהכיר אותי, והתחילו בעיות. חשבתי שזה נגמר, אבל אז אבא שלי נדבק בקו רונה ונכנסתי לבידוד ארוך. לאחר מכן נדבקתי בעצמי, וזה גם השאיר אותי בחוץ לכמה שבועות". ממה סבלת? "היו לי קושי בנשימה וחום, והח זרה היתה קשה מאוד. לקח לי זמן לחזור לכושר, ואז הגיעה פגרת החו רף ובחודש פברואר נפצעתי שוב. היו מחשבות לעזוב בינואר, אבל דיב רו איתי מהופנהיים וההחלטה היתה שאשאר ואנסה לחזור לכושר בדן האג. לצערי, זה לא קרה כי כמה שבועות לאחר מכן נפצעתי והקבו צה רצה. נורא רציתי לעזור לקבוצה בקרבות התחתית, אבל זה לא צלח והם ירדו לליגה השנייה".

אז החזרה מהקורונה פגעה בך קשה מאוד.

"לחזור מקורונה זה מאוד לא נעים. יש קושי בנשי מה ועייפות אחרי זמן קצר של אינטנסיביו­ת. הד ברים שהכי מאפיינים אותי הם כושר גופני וקצב גבוה, והקורו נה פגעה בזה. עכשיו אני מרגיש הרבה יותר טוב, שאני חוזר לעצמי".

גם ערן זהבי ואלי דסה חלו בקורונה בהולנד, הייתם בקשר? הם עזרו לך במהלך התקופה שם? "ערן ואלי עזרו לי מאוד ואנחנו בקשר טוב. הם עזרו לי לשמור על אופטימיות והם היו לי סביבה בריאה בתקופה קשה. לפני הכל הם אנשים טובים, גם המשפחות שלהם, שי של ערן וירדן חברה של אלי, שהיה לי איתם זמן נהדר יחד. הם עזרו לי לא ליפול בתקופה קשה. "יש להם יותר ניסיון ממני והם עזרו לי. מערן אתה לומד בכל יום משהו חדש. ראיתי את מוסר העבו דה שלו ואת הרעב לעוד. זה משהו שלקחתי איתי". המטרה שלך היא עדיין לחזור בעתיד להיות שחקן בונדסליגה? "כרגע אני עוד לא מסתכל לשם. אני צריך לפתוח את העונה טוב עם אדמירה, להשתפר ולצבור ניסיון. זו ליגה טובה, ואחר כך נעשה סיכו מים. ברור שהמטרה בסוף היא לחזור להופנהיים ולהיות שם שחקן משמ עותי יותר בסגל". לא חשבת לחזור לישראל? "בשום שלב לא חשבתי לח זור לארץ. אני לא במצב הזה ויש לי עוד הרבה מה לעשות באירופה. עוד לא התחלתי את הקריירה, אני מאמין בעצמי מאוד, שיש לי מה להראות בזירה האירופית, ולכן עוד לא חשבתי על זה. אני לא שולל כי אי אפשר לדעת מה יהיה בעוד כמה שנים, אבל עכ שיו, בקיץ הזה, זה לא היה רלוונטי מבחינתי".

 ?? צילומים: אי.פי ?? ויוה איטליה!
צילומים: אי.פי ויוה איטליה!
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel