Israel Hayom

אפקט אובראדוביץ'

שובו של השועל הסרבי לפרטיזן בלגרד ממגנט אליו כוכבים כמו קווין פאנטר, שאף אחד לא חשב שישחק ביורוקאפ ● וגם: המהלך שהשאיר את אנאדולו על המסלול

- אבי סגל

1 הקיץ הגיע, ואיתו המדור "הת קפת מעבר", שחוזר עם הסיפו רים והניתוחים של שוק ההעברות כאן בארץ, ובאירופה בכלל.

הסיפור הגדול של הקיץ הוא כמובן הקאמבק הכפול של ז'לימיר אובראדו ביץ' - שחוזר אחרי שנה לקווים ואחרי 30 שנה לפרטיזן בלגרד.

מעבר לרומנטיקה, לסיפור הזה יש אפקט חזק על שוק ההעברות בצמרת האירופית. אף שפרטיזן אינה קבוצת יורוליג )תשחק ביורוקאפ(, בזכות המג נט ששמו אובראדוביץ' היא מתחרה על צמרת השחקנים באירופה. בגלל אוב ראדוביץ' השחקנים מוכנים לא לשחק במפעל הבכיר; בזכות אובראדוביץ', שהוא גם כוח כלכלי שיווקי, פרטיזן תוכל לשלם להם.

בעונה שעברה היה קווין פאנטר מהגארדים הבולטים ביורוליג. הוא קלע 14.3 נקודות ב 40 אחוז לשלוש והוביל את מילאנו לפיינל פור. המשך הקשר עם המועדון היה טבעי, ואם לא - קבוצות בכירות אחרות היו חוטפות אותו. בסופו של דבר, הוא חתם בפ רטיזן בסכומים שלא שולמו עד כה בסרביה - עם שבע ספרות. החתמה שהיא הצהרת כוונות.

גם נמניה בייליצה שמשחק מאז 2015 באן.בי.אי, עשוי להגיע לפר טיזן, וגם ולדימיר מיצוב שעוזב את מילאנו. גם אם עסקאות אלה לא ייצאו לפועל, יש כאן מגמה ברו רה. שחקנים שעליהם יכלו רק לחלום במועדון קודם לכן הם כעת אפשרויות ריאליות בעקבות בואו של המאסטר. אם מדברים על שו ברי שוויון, אז אחד מהם הוא ואסילייה מיציץ', שנשאר במפתיע באנאדו לו אפס. ההערכות היו שאחרי עונת שיא אישית )שחקן העונה( וקבוצתית )זכייה ביורוליג( הגארד ימשיך לת חנה הבאה - האן.בי.אי, באוקלהומה. זה היה אמור להיות צעד בהתפרקות השושלת הנהדרת של הקבוצה בשנים האחרונות, כזה שישנה את אנאדולו מאוד ואולי יעיר אותה מהחלום לקחת גביע שני ברציפות. אבל אז הגיע מהלך מנצח של הנהלת המועדון, מהלך אחד שטרף את כל הקלפים. הגארד נשאר, ועוד בחוזה לשלוש שנים. השכר שלו, כך מעריכים, יהיה שני רק לניקולה מירוטיץ' באירופה. יחד איתו נשארים חלק גדול מגיבורי העונה שעב רה, כולל כנראה שיין לא רקין. פתאום אנאדולו חוזרת לעמדה מו בילה גם לקראת העונה הקרובה ביורוליג. איך שגל גל מסתובב לו. רומאו סאקטי, מאמן נבחרת איט ליה, היה אמור לסיים את תפקידו אחרי הטורניר הקדם אולימפי. אחרי ארבע שנים היתה תחושה של מיצוי, ובשנה האחרונה היתה אכזבה מכמה תוצאות.

ואז בא הטורניר הקדם אולימפי, ובו ההפתעה הגדולה כשאיטליה זוכה בכ רטיס לאולימפיאד­ה על חשבון סרביה החזקה והביתית, והכל השתנה.

סאקטי לא רק ממשיך כמובן לטו קיו, אלא גם לאליפות אירופה בקיץ הבא. מדובר בטורניר בעל משמעות גדולה לאיטלקים, שיארחו את הבית המוקדם במילאנו.

בהתאחדות התרשמו לא רק מהתו צאות בטורניר האחרון, אלא גם מחי לופי הדורות והצערת הנבחרת המר שימים שביצע המאמן הוותיק.

סאקטי והצוות שלו הם הוכחה שניסיון רב מביא תוצאות. כל הצוות מעל גיל .60 סאקטי בן ,67 ועוזריו, פיירו בוקי וללה מולין, הם בני 63 ו 61 )בהתאמה(.

 ?? צילומים: אי.אף.פי, אלן שיבר ?? פאנטר. חוזה חסר תקדים במונחים של פרטיזן
צילומים: אי.אף.פי, אלן שיבר פאנטר. חוזה חסר תקדים במונחים של פרטיזן
 ??  ?? אובראדוביץ'
אובראדוביץ'
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel