Israel Hayom

פסטיבל קאן: חזרה לשגרה

בשנה שעברה בוטל הפסטיבל הנוצץ בגלל הקורונה ● שלשום הוא נפתח בנוכחות כוכבים כמו ספייק לי, ג'ודי פוסטר ופדרו אלמודובר, ויימשך עד 17 ביולי

- ישי קיצ'לס

לאחר שמהדורתו הפיזית בוטלה בשנה שעברה בשל הקורונה, פס טיבל קאן - פסטיבל הקולנוע הגדול, הח שוב והנוצץ מכולם - כבש השבוע מחדש את הריביירה הצרפתית.

הפסטיבל נפתח שלשום בערב תחת מעטה כבד של בדיקות קורונה, ובנוכחותם של הבמאי ספייק לי )יו"ר ועדת השופטים(, ג'ודי פוסטר )שקיבלה אות הוקרה מיוחד(, הבמאי הספרדי פדרו אלמודובר, והבמאי הדרום קוריאני בונג ג'ון הו, שסרטו "פר זיטים" זכה בפרס דקל הזהב ב .2019

אחרי כמה שנים רזות, הנציגות היש ראלית בפסטיבל מכובדת הפעם וכוללת לא פחות מארבעה סרטים באורך מלא ושני סרטים קצרים. התסריטאי במאי נדב לפיד, שסרטו הקודם "מילים נרדפות" זכה בפרס דוב הזהב בפסטיבל ברלין, מציג את "הברך" בכיכובו של אבשלום פולק, שמש תתף בתחרות הרשמית. בנוסף יוצג בפס טיבל גם סרטו החדש של לפיד, "הכוכב".

הבמאי ערן קולירין )"ביקור התזמורת"( חוזר לקאן עם "ויהי בוקר", שיוקרן במסג רת היוקרתית "מבט מסוים". הסרט מבוסס על רב מכר של סייד קשוע, וצוות הש חקנים כולל את אלכס בכרי, סלים דאו, ג'ונא סלימן ועוד. במאי ישראלי נוסף ששב לפסטיבל היוקרתי הוא ארי פולמן )"ואלס עם באשיר"(, שיציג את סרט האנימציה המדובר "איפה אנה פרנק", שמבוסס בחו פשיות על היומן המפורסם. שני הסרטים הישראליים הנוספים שיוקרנו בפסטיבל הם "מחברות שחורות" של הבמאי שלומי אלקבץ, שעוסק באחותו, השחקנית רו נית אלקבץ ז"ל, והסרט הקצר "מה שלא נשבר" של אלינור נחמיה בכיכובה של של הילה רוח.

בתחרות הרשמית השנה יוקרנו, בין השאר, סרטיהם החדשים של במאים מהוללים כמו ווס אנדרסון, ז'אק אודיאר, פול ורהובן, נני מורטי, פרנסואה אוזון, אסגר פרהאדי ועוד. הפסטיבל, שיימשך עד 17 ביולי, נפתח בהקרנה חגיגית של "אנט", מחזמר ביזארי ולא קל לעיכול של הבמאי הצרפתי ליאו קאראקס בכיכובם של אדם דרייבר ומריון קוטיאר.

 ?? צילום: אי.פי ?? ג'ודי פוסטר בפסטיבל
צילום: אי.פי ג'ודי פוסטר בפסטיבל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel