Israel Hayom

חדשות שישי החוק הבא שיביך את הקואליציה: שלילת אזרחות ממחבלים המקבלים שכר מהרשות

הצעתם של חה"כ דיכטר וסטרוק עתידה ליפול ● הסיבה: השניים חברי אופוזיציה ● אלא שבכנסת הקודמת, רבים מחברי הקואליציה כיום תמכו בהצעת חוק דומה

- יאיר אלטמן

חברי הכנסת אורית סטרוק מהציונות הדתית ואבי דיכטר מהליכוד יעלו ביום ראשון הצעת חוק לשלילת אזרחות ממחבלים שמקבלים משכורות מהרשות הפלשתינית.

ההצעה תוגש לוועדת שרים לענייני חקיקה. היא צפויה ליפול רק משום שהיא מוגשת על ידי האופוזיציה, אף שזכתה לתמיכת רבים מחברי הקואליציה הנוכחית בעבר. זאת, בדומה למה שקרה עם חוק האזרחות שנפל השבוע - רק בהיפוך צדדים.

יצוין עוד כי הצעת החוק עלתה כבר בכנסת הקודמת, אך לא קודמה משום שהכנסת פוזרה. בזמנו, בין החותמים על הצעת החוק הקודמת היו השרים וחברי הכנסת שמכהנים כיום בקואליציה - גדעון סער, איילת שקד, מתן כהנא, מאיר כהן, עמר בר־לב ועוד רבים.

בדברי הצעת החוק הנוכחית נכתב: "מטרת חוק זה היא לקבוע כי אזרח ישראלי או בעל רישיון לישיבת קבע בישראל, שנידון למאסר בפועל בעקבות הרשעה בביצוע מעשה טרור, והוכח שהוא מקבל תגמול בעד מעשה הטרור מהרשות הפלשתינית או מטעמה - יאבד את אזרחותו או את זכותו לישיבת קבע בישראל".

עוד נכתב: "אנשים רבים שמחזיקים באזרחות או תושבות ישראלית, מקבלים בימים אלה ממש משכורות חודשיות מאת הרשות הפלשתינית כשכר ותגמול בעד ביצוע מעשי טרור. משכורות אלה עולות בהדרגה עם ותק האנשים בכלא". דיכטר וסטרוק מביאים כדוגמה את רוצחי החייל אברהם ברומברג ז"ל ,1980־ב "שמקבלים מהרש"פ משכורת חודשית בסך 12 אלף שקלים כל אחד".

לטענת השניים, "לפי חישובי מכון 'מבט לתקשורת פלשתינית', עד סוף אוקטובר 2020 שילמה הרש"פ לרוצחים 3,608,400 שקלים במצטבר, רק משום שרצחו חייל "...ל"הצ

פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור אף שיגר מכתב לחברי ועדת השרים, ובו ביקש את תמיכתם בחוק: "שלילת אזרחות ממחבלים מסורה רק לכאורה לשר הפנים, אבל בפועל סמכות זו לא יכולה להתממש. התהליך הנדרש - חוות דעת של שב"כ ושל היועמ"ש, וכן אישור בית המשפט - מונע את מימושה".

 ?? צילום: נועם מושקוביץ'/דוברות הכנסת ?? מליאת הכנסת, השבוע
צילום: נועם מושקוביץ'/דוברות הכנסת מליאת הכנסת, השבוע
 ??  ?? ח"כ סטרוק
ח"כ סטרוק
 ??  ?? ח"כ דיכטר
ח"כ דיכטר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel