Israel Hayom

"יש צדק": 9 שנים וחצי בכלא למעודה

ההורים בירכו על גזר דינה החמור של הגננת המתעללת: "עכשיו כל מטפלת תחשוב פעמיים לפני שתרים יד על ילד" ●

- שלומי דיאז

עונש חמור ויוצא דופן: שופט בית המשפט המחוזי בלוד, עמי קובו, קבע כי מנהלת מעון "בייבי לאב" בראש העין, כרמל מעודה, שהורשעה אשתקד בלא פחות מ 18 מקרי התעללות בפעוטות, תרצה עונש מאסר בפו על של תשע שנים וחצי, וכן תשלם 400 אלף שקלים פיצוי שיחולקו בין קורבנות העבירה.

בהתחשב בכך שמדובר בעונש חמור ביותר שהוטל על גננת שהורשעה בעבירת התעללות, ההורים היו שבעי רצון באופן יחסי. "זה כאילו מאוחר, אבל זה לא כך", הסבירו הורי הקו רבנות. "אנחנו ממשיכים להתמודד כל יום עם התוצאות של המעשים. ציפינו ליותר, אבל זה נותן תקווה שתהיה הרתעה והעונש יהדהד אצל כולם". אחת האימהות, מיטל עטרי, הוסיפה כי "יש תחושה של הקלה. נעשה כעת צדק. מקומה בכלא - ולשם היא הולכת".

הורה נוסף, יוסי חברה, אמר כי "תשע וחצי שנות מאסר זה לא הרבה, אבל אנחנו מרוצים כי לא היתה עני שה כזו נגד מתעללת בישראל. זה אומר שיש לאן לשאוף קדימה. עכשיו כל מתעללת אפשרית תחשוב קדימה לפני שהיא מרימה יד על ילד".

מפרקליטות מחוז מרכז )פלילי(, שניהלה את התיק באמצעות עו"ד איריס פיקר סגל, נמסר כי "גזר הדין שהוטל על כרמל מעודה הוא צעד נוסף במאבק הפרקליטות בהחמרת הענישה במקרים של התעללות ות קיפת חסרי ישע בידי אחראי. מדובר בתיק חריג בחומרתו, וכך התייחס אליו גם בית המשפט הנכבד".

הם הוסיפו: "אנו תקווה כי העו נש שהשית בית המשפט על הנא שמת יהווה תמרור אזהרה לכל המ תעתד לפגוע בשלמות הגוף והנפש של פעוטות וחסרי ישע". דורית חזן, יו"ר ארגון הגננות, הגיבה כי "מעשיה מזעזעים ומחרידים כל לב. כרמל לא היתה מוסמכת בחינוך לגיל הרך. משרד החינוך חייב להודיע על לקיחת אחריות לידיו לחינוך מגיל לידה". בה בעת, ח"כ אופיר כץ הודיע כי בכוונתו להגיש הצעת חוק להחמרת ענישה למי שהורשעו בהתעללות. "אחרי שנתיים של מאבק, אין לי ספק שגזר הדין פה יהיה מחמיר, אבל זה רק מקרה הדגל של מערכת המשפט", מסר ח"כ כץ. "יש עוד עשרות מקרים שנזרקים הצידה בידי מערכת אכיפת החוק והמשפט".

מנגד, עו"ד שירן ברגמן, שמייצג את כרמל מעודה מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר כי "חרף העובדה שעו נש המאסר שנגזר על כרמל רחוק מהעונש שלו עתרה המדינה, עדיין העונש שנ גזר הוא עונש חמור". לדב ריו, "בגזר דינו, בית המשפט נתן משקל - אם כי לא מספק לטעמנו - למשפט הציבורי הברוטאלי שעברו כרמל ומשפחתה".

מעודה לא הגיבה על גזר הדין, ועו"ד ברגמן ביקש מביהמ"ש לעכב את התחלת ריצוי העונש לצורך הגשת ערעור לבית המשפט העליון. בית המשפט קיבל את בקשתו, ודחה את מועד כניסתה של מעודה לבית הסוהר ל 6 בספטמבר. הפרקליטות, כך נראה, לא תערער על הענישה מפני שזה טווח הענישה שאליו עתרה.

הדיון היה סוער במיוחד. כשעה לפני תחילתו, עשרות הורים פתחו בהפגנת מחאה מחוץ לאולם בית המשפט. הם קראו לענישה מחמי רה, ונשאו שלטים שבהם נכתב, בין השאר, "כל מכשפה מגיע יומה", "כרמל מעודה לכלא", ו"יום הדין למפלצת מספר אחת". בד בבד, הם נשאו את תמונותיהם של הילדים שנפגעו.

השופט עמי קובו הקריא גזר דין מקוצר, ונימק בקצרה את החלט תו. "הנאשמת הורשעה בביצוע 18 מעשי התעללות בקטינים וב 35 מעשי תקיפת קטינים בידי אחראי במהלך התקופה שבין 27.5.19 ועד ,"20.6.19 אמר השופט.

"הילדים התקשו לנשום"

לדבריו, "בהזדמנויות רבות ושו נות, תקפה תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בין היתר, בכך שכיסתה את ראשם של הקטינים בשמיכה ויש בה עליהם למניעת תזוזה; קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך שעות; הרימה קטינים, הניפה אותם באוויר, והטיחה אותם ברצפה; טלטלה תי נוקות; העמידה פעוטות עם הפנים אל הקיר, לעיתים למשך כמה שעות; הצליפה בקטינים באמצעות חיתול; סטרה להם; צבטה ומשכה ראשם של פעוטות לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתקשו לנשום".

 ?? צילום: יהונתן שאול ?? קריאות שמחה מחוץ לביהמ"ש, אתמול
צילום: יהונתן שאול קריאות שמחה מחוץ לביהמ"ש, אתמול
 ?? צילום: יהונתן שאול ?? הורי הילדים צהלו עם קבלת גזר הדין
צילום: יהונתן שאול הורי הילדים צהלו עם קבלת גזר הדין
 ?? צילום: יהונתן שאול ?? ההפגנה מחוץ לבית המשפט המחוזי בלוד
צילום: יהונתן שאול ההפגנה מחוץ לבית המשפט המחוזי בלוד
 ??  ?? תיעוד של מעודה בגן
תיעוד של מעודה בגן
 ??  ?? כרמל מעודה ואביה, אתמול
כרמל מעודה ואביה, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel