Israel Hayom

שארה"ב תנזוף - וישראל תרתיע

- נדב שרגאי על הרס בית המחבל

הפקידים בממשל ביידן קצת התבלבלו: מי שנקט כאן "צעד חד צדדי" הוא דווקא הרוצח המתועב של גואטה. עדיף לספוג גינויים, בידיעה שכך נרתיע מפגעים בו דדים נוספים מלהרוס חיי משפחות שלמות.

לתשומת לב ארה"ב: הריסת ביתו של מונתאסר שלבי אינה "צעד חד צדדי" אלא תגובה ראויה, שקו לה ומידתית לרצח יהודה גואטה ז"ל, ששלבי הוא רוצחו.

הפקידים האמריקנים בממשל החדש של ביידן קצת "התבלבלו": מי שנקט כאן "צעד חד צדדי" הוא דווקא הרוצח המתועב של גואטה. הפלשתי נים רצחו ורוצחים לאורך שנות הסכ סוך "באופן חד צדדי" אלפי אזרחים ישראלים. הם הופכים - "באופן חד צדדי" - עשרות אלפי משפחות ישראליות למשפחות שכולות. הם "חותרים תחת המאמצים לקדם משא ומתן", כהגדרת השגרירות בהודעתה הביקורתית על ישראל, והם עושים זאת "באופן חד צדדי". בניגוד להודעת ארה"ב, שלפיה "אי אפשר להרוס בית של משפחה שלמה כתגובה לפעולה של אדם בודד", הרי שלא זו בלבד שהדבר ניתן, הוא אף מוסרי, ודאי לפי הקריטריוני­ם שהאמריקנים נוהגים לפיהם כבר שנים.

שגרירות ארה"ב בישראל ומחלקת המדינה האמ ריקנית יודעות היטב שהרס בתי מחבלים הוא צעד מרתיע, שמונע עוד טרור ועוד שכול; עוד "מעשים חד צדדיים" שכה טורדים את מנוחתם. לכן, לא ברור כיצד לא רעדה היד שניסחה את הודעת הגינוי לישראל מצד השגרירות האמריקנית, בתגובה להרס ביתו של הרוצח. על פי כתב האישום, שלבי יצא מביתו בבוקר 2 במאי, לאחר שנטל משם אקדח וטען אותו בכדורים חיים. אחר כך הוא ירה למוות ביהודה גואטה בצומת

תפוח, ופצע קשה את חברו בניה פרץ.

אריק ברבינג )"האריס"(, שהיה ראש מרחב ירושלים ואיו"ש בשב"כ, העיד בעבר מעל דפי עיתון זה )"ישראל הש בוע", (01.11.2019 כי הריסת בתי מח בלים היא אמצעי מרתיע ומוכח מול הטרור. הוא סיפר על "עשרות מק רים" שאותם הוא "מכיר אישית שבהם אבות הביאו את בניהם לרשות הפל שתינית או התקשרו לרש"פ ודיווחו על בנם שנעלם, והסבירו: 'אני מבין שהוא הולך לעשות פיגוע, ואני לא רוצה שיהרסו לי את הבית'. הוכחנו זאת בבית המ שפט", סיפר.

מורת הרוח האמריקנית היא בבחינת חטא על פשע, בפרט מצד מי שהצטיין לאורך שנים רבות ב"צעדים חד צדדיים", משמעותיים והורגים פי כמה מול הטרור לסוגיו השונים. כוחות ארה"ב הותירו אחריהם אלפי - אם לא עשרות אלפי - אזרחים הרוגים בזירות המ לחמה בעיראק, באפגניסטן ובמקומות אחרים בעולם. רבים מהם היו חפים מפשע. אלפי "בלתי מעורבים" נהרגו בפעולות אמריקניות. אלפי משפחות הפכו למשפחות שכולות, וזאת בתגובה ל"פעולה של טרו ריסטים בודדים".

עדיף, לפיכך, לספוג גינויים מארה"ב על "הרס ביתה של משפחה שלמה כתגובה למעשהו של אדם בודד", בידיעה שכך נרתיע מפגעים בודדים נוס פים מלהרוס את חייהן של עוד משפחות שלמות, "באופן חד צדדי".

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel