Israel Hayom

לשמור על הגחלת היהודית

- חיים שיין על הציפיות מהנשיא הרצוג

מי שרוצה להעביר חרדים למזבלה ולכבות את אור התורה, רוצה לחסל את המדינה היהודית. תקוותי שה נשיא החדש הרצוג ייתן ביטוי עז למורשת אבותיו; אם ישראל לא תהיה מדינה יהודית, היא לא תהיה.

ח"כ אחמד טיבי, רופא נשים, ראה את הנולד לפני ישראלים תמימים שהתמכרו לרוח השמאל הפרוגרסיבי. הוא לא נזקק לאולטרה סאונד. מספיק היה לשמוע את הסאונד מעל בימת הכנסת, הצווחות בחדרי הח"כים וההתרפסות בערוצי החנופה.

על פי האבחון המקצועי של טיבי, הרי בנט, שקד, סער וליברמן הקימו בישראל, לראשונה, ממשלה ישראלית פלשתינית. ממשלה שקמה בחטא היוהרה, באמצעות מאות אלפי קולות בוחרים שהאמינו שהם מצביעים לימין, וקיבלו ממשלת שמאל בתמיכת נציגי הפל שתינים והאסלאם הרדיקלי, כולל יועצים של יאסר ערפאת, אבו מאזן ותומכי טרור.

אין לי ספק שאילו דוד בן גוריון ז"ל יכול היה לשמוע את שיחות המשא ומתן, בעיקר המתן, שבין מנסור עבאס לבין איילת שקד, וכן את כינויי הגנאי של איילת שקד וחבריה נגד עמיחי שיקלי על "מעשה הנבלה" שלו - הוא היה משנה את נוסח מגילת העצמאות. במקום "בארץ ישראל קם העם היהודי", הוא היה קורא "בישראל קמה המדינה הישראלית פלשתינית". אין ספק שמדובר בטירוף מערכות, שבו בגלל אינטרסים אישיים מוכרים בזיל הזול את הערכים, האמת והמורשת, וממשכנים את העתיד לרוחות רעות שמבקשות להפוך את ישראל למדינת כל לאומיה ושבטיה.

כמה סמלי ומצער שהתבוסתנות, נמיכות הקומה ואובדן הגאווה הלאומית מקבלים ביטוי מביך, סמוך מאוד ליום הזיכרון הממלכתי לאחד מגדולי המנהיגים הציונים, אם לא הגדול שבהם, זאב ז'בוטינסקי ז"ל. מנהיג דגול, שילוב של חוטי משי ופלדה, איש רוח ותרבות, מורה דרך, שכל חייו היו קודש לציונות רוממה, למימוש חזון שיבת ציון ולהקמת קיר ברזל. קיר עוצמתי, בלתי שביר, מתוך תחושה שהגלות היא הסכנה הגדולה ביותר לקיום היהודי, ולאור התובנה שליהודים אין מקצה שיפורים בהיסטוריה.

עוד שנים טרם השואה הנוראה, הוא עבר בין קהילות היהודים באירופה והזהיר אותם שאם הם לא יחסלו את הגולה, הגולה תחסל אותם. הוא נפטר עוד בטרם התברר המחיר הנורא שהעם היהודי שילם על ההתכחשות לחד נס שאותו הניף. גם ז'בוטינסקי, כמו בן גוריון, למרות הוויכוחים המרים שהיו ביניהם, היו מסכימים כי ממשלה כנו עה, נסחטת, אופורטוניס­טית, מהווה אנטיתזה להגשמת החזון הציוני. אין ימינה, אין תקווה חדשה, וישראל ביתנו הפכה למפעל להרכבת מריצות בשירות שירותי תברואה עירוניים.

הושפעתי מאוד מספרו של יעקב הרצוג ז"ל )דודו של נשיא המ דינה(, "הן עם לבדד ישכון". בספר מובא ויכוח מפורסם בינו לבין ההיסטוריון ארנולד טוינבי, שטען כי היהודים הם עם של "מאובנים". יעקב הרצוג, ברוב חוכמתו וגאונותו, הוכיח ושכנע שעם ישראל חי, קיים, מתעצם ומתגדל. מדינת ישראל בתוך 70 שנה הפכה אור לגויים, מעצמה עולמית, מושא לקנאה של מדינות גדולות וותיקות.

אין היתכנות למדינה יהודית בלי יהדות, אין יהדות בלי לימוד תורה. מי שרוצה להעביר את החרדים במריצות למזבלה ולכבות את אור התורה, רוצה למעשה לחסל את המדינה היהודית ולנתץ את חלום הדורות. תקוותי שהנשיא החדש יצחק הרצוג, שאותו אני מכיר ומוקיר שנים רבות, ייתן ביטוי עז למורשת אבותיו, כי אם ישראל לא תהיה מדינה יהודית - היא לא תהיה.

למרות הרוח הנמוכה, הבלבול והחובבנות של הממשלה החדשה, נתפלל שיתקיימו בנו דברי הנביא ישעיהו: "ַעל ה ָּבַֹה ֲעִלי ָלְך ְמַב ֶּDֶרת ִצוֹיּן ָהִריִמי ַבּכַֹח קוֵֹלְך מ ֶּDֶרת ְירוּ=ָשָלִם ָהִריִמי א ִּ יָרִאי ִאְמִרי ְלָעֵרי ְיהוָּדה הֵּה ֱאלֵֹהיֶכם".

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? הנשיא הרצוג, ערב השבעתו
צילום: אורן בן חקון הנשיא הרצוג, ערב השבעתו
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel