Israel Hayom

בנט והמלך עבדאללה נפגשו בעמאן: "דף חדש ביחסים"

- מחממים יחסים עם ירדן אריאל כהנא

ראש הממשלה נפתלי בנט פגש בשבוע שעבר את מלך ירדן עבדאללה בארמונו ברבת עמון, כך נחשף באתר "וואלה".

הפגישה היתה חיובית וסוכם בה על פתיחת דף חדש ביחסים בין המדינות, לאחר שבתקופת נתניהו חלה הידרדרות בקשרים. בנט והמלך סיכמו כי ישראל תכפיל את כמות המים שהיא מוכרת לירדן.

חשיפת הפגישה בין בנט לבין המלך עוררה מבוכה רבה בלשכת בנט ומקורבים לרה"מ הופתעו מה פרסום. עם זאת, בעקבות פריצת הדרך התקיימה אתמול פגישה בין שר החוץ, יאיר לפיד, לבין עמי תו הירדני, סגן ראש הממשלה ושר החוץ איימן ספאדי. דובר משרד החוץ מסר כי השניים הגיעו לה סכמות בנושאי סחר ומים.

סוכם להגדיל את פוטנציאל היצוא של ירדן לרשות הפלשתי נית לסכום של כ 700 מיליון דולר מכ 160 מיליון דולר בשנה, מתוכם 470 מיליון דולר תחת תקני הסחר הפלשתינים )רשימת (A1 והשאר בהתאם לתקני הסחר בישראל )רשי מת .(B את הגידול יסכמו הצדדים בהתאם לפרוטוקול פריז, המהווה את המסגרת הכלכלית לסחר בין ישראל לרשות.

בנושא המים, סיכמו השרים כי ישראל תמכור לירדן 50 מיליון מ"ק מים נוספים בשנה זו. הפר טים הסופיים יושלמו על ידי הצ וותים המקצועיים בימים הקרובים. ל"ישראל היום" נודע כי במשרד האנרגיה וברשות המים הופתעו מההסכמה הישראלית לשווק לי רדן כמויות כה גדולות של מים

ומתקיים דיון על המחיר שתדרוש ישראל.

שר החוץ לפיד אמר לאחר הפ גישה: "ממלכת ירדן היא שכנה ושותפה חשובה למדינת ישראל. משרד החוץ ימשיך לקיים שיח שוטף על מנת לשמר ולחזק את היחסים. נרחיב את שיתופי הפעו לה הכלכליים לטובת שתי המדינות. אני מודה לסגן ראש הממשלה ושר החוץ הירדני על קידום הנושאים. אני מודה לראש הממשלה, נפתלי בנט, על התמיכה במהלך, ולשרת הכלכלה, אורנה ברביבאי ולשרת האנרגיה והמים, קארין אלהרר, על קידום הנושאים מול ירדן".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? המלך עבדאללה
צילום: אי.אף.פי המלך עבדאללה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel