Israel Hayom

פרצת האזרחות: בארגון שמאל מכינים בקשות לבג"ץ עבור איחוד משפחות

- יאיר אלטמן

בעקבות אי חידושה של הוראת השעה בחוק האזרחות והכניסה לישראל, יצא המוקד להגנת הפרט בקמפיין נרחב, שמטרתו להגיש בזמן הקרוב אלפי בקשות לאיחוד משפחות. אם שרת הפנים תסרב, צפוי המוקד להגיש עתי רות לבג"ץ, שיתקשה להגן על ההחלטה באין חוק תקף מתאים.

המוקד להגנת הפרט הוא אר גון, הזוכה לתמיכת הקרן החדשה לישראל וממשלות זרות. בקמפיין מדווח כי היום יש כ 3,500 משפ חות שבהן אחד מבני הזוג מחזיק רק בתושבות ארעית. כנגזר מכך, אלפי אנשים צפויים להיות זכאים לתושבות קבע או אזרחות. "כבר התחלנו להכין בקשות עבור מאות המשפחות שאנחנו מייצגים, הן עבור בני זוג והן עבור ילדים שהחוק מנע את הסדרת מעמ דם", נכתב באתר המוקד. נוסף על כך, המוקד להגנת הפרט יוצא בקמפיין דיגיטלי ופרסומי נרחב בקרב האוכלוסייה הערבית ביו"ש. "לא ברור כמה זמן תימשך מציאות חדשה זו", נכתב באתר הארגון, "יכול להיות שבשבועות או בחודשים הקרובים החוק יאושר מחדש, בניסוחו המקורי או בני סוח פוגעני יותר או פחות. בי נתיים, אנחנו ננצל את חלון ההזדמנות שנו צר כדי שקורב נות החוק יוכלו לדרוש את זכו תם הבסיסית לחיי משפחה".

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו": "אנו קוראים לראשי המפלגות במחנה הלאומי להפ סיק להתנהג כמו ילדים, להפ סיק עם החרמות, ולהתחיל להקים ממשלה נורמלית שתהיה מסוגלת להתמודד עם האתגרים הלאומיים שלה". מאור צמח, יו"ר ארגון "לך ירושלים", אמר: "המציאות שבה אלפי ערבים יתאזרחו, מוביל דה פקטו לקבלת 'זכות השיבה' ולה פיכתה של מדינת ישראל למדי נת כל אזרחיה".

מהמוקד להגנת הפרט נמסר בתגובה: 18" שנה החוק הפלה ופגע קשות במשפחות. עם נפי לתו, אנו מקווים כעת שניתן יהיה לתקן את העוול ולתת לזוגות לממש את אהבתם ולמשפחות לחיות יחד ללא התעמרות ופחד".

 ??  ?? ההודעה של "המוקד"
ההודעה של "המוקד"
 ??  ?? פלג
פלג

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel