Israel Hayom

חוויה וזכות שאין כמותן בשום מקום

- יואל רזבוזוב ג'ודוקא אולימפי ושר התיירות הביא לדפוס: שמעון יעיש יואל רזבוזוב ייצג את ישראל באולימפיאד­ת אתונה 2004

להיות ספורטאי ישראלי באולימפיאד­ה זו תחושה שקשה להסביר, ולא הרבה אנשים יבינו אותה. אנחנו, כספורטאים ישראלים שטסים לחו"ל, תמיד מלווים בשב"כ, מתבקשים להצניע את סמלי המדינה ולנסות לא להתבלט יותר מדי. כשמגיעים לאולימפיאד­ה, שנחשבת לאירוע מאובטח מאוד, אנחנו יכולים להסתובב בגלוי עם מדי נבחרת ישראל, וזה אחד הרגעים המשמחים שממלאים כל ספורטאי ישראלי בגאווה גדולה. אתה מניף את הדגל, ולא מסתיר אותו מסיבות ביטחוניות או מכל סיבה אחרת. הרגע המרגש ביותר שלי היה כשהדלתות נפתחו וצעקו "ישראל", וצע דנו כנבחרת גדולה. שמעון פרס ז"ל נכח בטקס הפתיחה, וזה היה אירוע מיוחד ומרגש מאוד.

היו כמה מאות ספורטאים בלבד שזכו לייצג את מדינת ישראל באולימפיאד­ה לאורך ההיסטוריה, ולהיות אחד מהם זה כבוד ענק. החוויות שיש באירוע כזה הן אדירות. אתה יושב לאכול בחדר האוכל ורואה לידך את יוסיין בולט או איאן ת'ורפ, אלו חוויות יוצאות דופן שמעטים זו כים לחוות. הספורטאים באולימפיאד­ה פוגשים את אגדות הספורט הגדולות בעולם, מדברים ומתחברים איתן, וזה בהחלט משהו מיוחד מאוד. הטופ של הספורט העולמי מתחבר למקום אחד. סיפור קטן שזכור לי קשור לאזור של המתחמים. כל מדינה זוכה למ תחם לינה ומגורים. כל המתחמים של כל המדינות די רגילים, עם דג לים וקישוטים, אבל האזור של המ שלחת הישראלית מגודר ומאובטח, ואם מישהו רוצה להיכנס כדי לבקר הוא עובר תשאול ותהליך. זה שונה מהיחס לכל שאר המשלחות. ההזדמנות שלנו להניף את דגל ישראל שם מראה שאנחנו כאן, קיימים, חזקים ועם תרבות של ספורט כמובן. היו לי הרבה מאוד חוויות מהאולימפיא­דה. לחמתי בארבעה קרבות באולימפיאד­ה והייתי קרוב לקרב על מדליה, אבל החוויה הזכורה לי ביותר היא הקרב הראשון.

כל ספורטאי, וכמובן גם אני, חושש להפסיד בקרב הראשון. אנחנו עו בדים ומתאמנים ארבע שנים לקראת האירוע הגדול הזה, ולהפסיד קרב ראשון זה הסיוט של כל ספורטאי.

בהגרלה קיבלתי בקרב הראשון יריב מקובה, שחודשיים קודם לכן, בתח רות אחרת, ניצח אותי. מרוב המוטיבציה עליתי מרוכז, נחוש ונרגש וניצחתי אותו בתוך שמונה שניות - הניצחון המהיר ביותר באותה אולימפיאדה. כך נגמרה האולימפיאד­ה שלו, בתוך שמונה שניות, ואני זכיתי להמשיך הלאה לעוד שלושה קרבות, שבהם ייצגתי את מדינת ישראל בכבוד גדול.

הספורטאים באולימפיאד­ה פוגשים את אגדות הספורט הגדולות בעולם, מדברים ומתחברים איתן, וזה בהחלט משהו מיוחד מאוד. הטופ של הספורט העולמי מתחבר כולו למקום אחד

 ?? צילום: אי.פי ?? רזבוזוב על המזרן במהלך קרב
צילום: אי.פי רזבוזוב על המזרן במהלך קרב
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel