Israel Hayom

יומרת האוצר מלאת "עיזים" פוליטיות

- ערן בר טל

יש לא מעט "עיזים" פוליטיות בתוכנית שמציע שר האוצר אביגדור ליברמן, אך הגדולה שבהם היא כנראה ביטול הסבסוד למעונות יום לחרדים. ליבר מן קיבל חיזוק לא לגמרי צפוי להצעותיו מ"דויטשה בנק", שפרסם שהכיוון של ליברמן נכון, כולל אזכור ספציפי של מדיניותו כלפי החרדים. התמיכה הזו תמוהה כשהיא באה מכיוון הבנק הגרמני, שלא בטוח שהוא הגוף הנכון לחזות את ההשפעות של המהלך על החברה החרדית.

שר האוצר הקודם, משה כחלון, הוא שהרחיב את סבסוד מעונות היום לאימהות חרדיות עובדות, ומאז שיעור הנשים החרדיות העובדות גדל.

יתרה מזאת, גם השכר הממוצע של נשים חרדיות עלה, ואף הושווה לשכר הנשים העובדות בכלל.

מי שמכירים מעט את החברה הזו לא יחשדו בכך שהכבדה שכזו על הכנסות משק הבית של החרדים תביא לנטישת האברכים את הישיבות, אבל היא בהחלט עלולה להביא לירידה בשיעור התעסוקה של החרדיות.

התוכנית של ליברמן היא ממש שלו. ראש הממשלה

נפתלי בנט לא היה שותף לה, והוא גם לא ביקש לק רוא אותה לפני שהיא אושרה. בנט לא צריך לטרוח להתעמת עם ליברמן, גם אם הוא לא מסכים לחלק מהסעיפים - הוא יודע שיש לליברמן מספיק משו כות לעבור גם כך.

ראשי המועצות יקומו על התוכנית לשינוי ייעוד שתפגע להם בהכנסות הארנונה, ההסתדרות תתקומם על הפיטורים בשירות התעסוקה, ויותר מכל - האם יימצאו סוף סוף הכספים הדרושים לתוספות הנדיבות לחיילים, לבריאות ולתחבורה, מבלי להוריד מסים ומבלי להגדיל את הגירעון?

התוכנית של ליברמן היא ממש שלו. בנט לא צריך לטרוח להתעמת איתו, גם אם הוא לא מסכים לחלק מהסעיפים - הוא יודע שיש לליברמן מספיק משוכות לעבור

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? השר ליברמן
צילום: אורן בן חקון השר ליברמן
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel