Israel Hayom

התקפת המשולש

במכבי ת"א בנו קבוצה שההגנה הטובה ביותר שלה תהיה ההתקפה ● בהפועל ירושלים צריכים לזכור שהם ממש לא נימבורק, ולהנחית כוכב שיוביל אותם ● והפועל חולון מתמקדת בהמשכיות, גם עם מאמן חדש על הקווים ● יעקב מאיר עם תמונת מצב בשלוש הגדולות

- יעקב מאיר

בעוד כחודש יחלו הקבוצות להתאמן לקראת עונת ,2021/22 ומרבית קבוצות הליגה מחכות למהלכים של שלוש הגדולות - מכבי ת"א, הפועל ירושלים והפועל חולון - בשוק הישראלי כדי לכלכל את צעדיהן. אחרי שאתמול אלי סהר סקר במדורנו את ההתפתחויות הצ פויות בשוק השחקנים המקומי, היום נתמקד בניתוח הפעולות המרכזיות שנעשו עד עכשיו. חוזרים לימי פיני. גם גדולי ההיסטוריונ­ים לא זוכרים מתי בפעם האחרונה כל שמונת הזרים של מכבי ת"א היו חתומים כבר בתחילת חודש יולי, ולצהובים נשאר לצרף עוד שני ישראלים בכירים בלבד כדי להשלים את הסגל.

האוריינטצי­ה המובהקת של הסגל הנוכחי היא התקפית. אחרי שבשנה האחרונה הכדורסל של הצהובים היה קשה לצפייה והם דורגו נמוך בחלק מהקטגוריות ההתקפיות ביורוליג, האלופה צירפה שחקנים מוכשרים כמו דריק וויליאמס, ג'יימס נאנלי וג'יילן ריינולדס, שאמורים לשפר משמעותית את הממוצעים ההתקפיים הקבוצתיים.

סימן השאלה המרכזי הוא ההג נה. חלק גדול מהשחקנים הם שומ רים בינוניים מינוס, ונכון לעכשיו אפשר להצביע רק על קמרון טיילור ואנג'לו קלויארו כשחקני הגנה ברמה גבוהה ביורוליג. ליפתח זיו יש הנתונים הפיזיים, אבל ייקח לו זמן לעשות את ההתאמות האישיות והקבוצתיות לד רישות ביורוליג. אם יובל זוסמן יישאר למרות ההתלבטויות, זה יהיה שדרוג הגנתי משמעותי.

נראה שיאניס ספרופולוס, שמגדיר את עצמו כמאמן הגנתי, אימץ את הפי לוסופיה של פיני גרשון: היריבה אולי תקלע 80 נקודות, אבל אנחנו נקלע 90 וננצח. הפועל "נימבורק" ירושלים. בניית הסגל של האדומים עדיין בתחילתה, ויגיעו 5-4 זרים נוספים שיכולים לשנות את פני הדברים, אך לפי המהלכים הראשונים שבוצעו, אפשר לראות שהקבוצה נבנית בצלמו ובדמותו של אורן עמיאל.

המאמן החדש אוהב שחקנים צנועים וממושמעים שמשחקים באינטנסיבי­ות גבוהה, משתמש ברוטציה רחבה, ושם דגש על הגנה טובה ומשחק התקפי קבוצתי, ולא כזה המבוסס על יכולות אישיות. עמיאל התרגל לבנות קבו צות טובות בתקציבים נמוכים, וייתכן שהירידה בתקציב היתה אחת הסיבות שבמועדון התעקשו עליו. הם חיפשו מאמן שיבנה קבוצה טובה בתקציב נמוך לעומת השנים קודמות.

ווילי וורקמן, איתי שגב ואדם אריאל שסיכמו את תנאיהם ורטין אובסוהן שחתם, מתאימים לפילוסופיה, אך עמיאל וגם ההנהלה אמורים לזכור שהפועל ירושלים היא ממש לא נימ בורק. הציפיות אחרות וכך גם הלחץ. למרות הרצון לבנות קבוצה מאוזנת מקצועית וכלכלית, האדומים יצטרכו 3-2 זרים שיהוו שוברי שוויון בליגה ובליגת האלופות. עוד מאותו דבר. בשיחות שקיים מאוריציו בוסקאליה, מאמנה החדש של הפועל חו לון, עם השחקנים מהעונה שעברה, הוא התרשם מהאנרגיות הטובות שהיו בק בוצה והביאו להצלחתה המקצועית, לפ חות עד החודש האחרון.

האיטלקי ביקש מההנהלה להשאיר כמה שיותר שחקנים כדי לייצר המ שכיות. שניים מהזרים המרכזיים, סי ג'יי האריס וכריס ג'ונסון, חתמו בשלב מוקדם, ובגזרה הישראלית הרצון היה להשאיר את כל ארבעת השחקנים המו בילים, אך רק שלושה ממשיכים לאחר שוורקמן השתחרר מחוזהו.

כמו קודמו בתפקיד, גם בוסקאליה אוהב שחקנים מנוסים על פני צעירים ולא מאמין בשחקנים גבוהים כבדים ומ גושמים. הוא מעדיף אתלטים שיכולים לשמור על כמה עמדות, לחסום, לקחת כדורים חוזרים וגם להתגלגל בהתקפה.

בעוד שבוע או שבועיים נהיה חכמים יותר, אבל כבר עכשיו אפשר להניח שחולון מודל 2021/22 תהיה דומה לזו שראינו בעונה החולפת. היא תזרוק פחות שלשות, ותתבסס על תנועה בהתקפה ופחות על בידודים. זה לא אומר שלא נראה חבורה מנוסה, קשוחה ומגוונת, עם שחקנים שיודעים מה נדרש מק בוצה מנצחת.

 ?? צילום: GettyImage­s ?? וויליאמס. ההגנה תהיה סימן שאלה
צילום: GettyImage­s וויליאמס. ההגנה תהיה סימן שאלה
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel