Israel Hayom

עסקי נדל"ן

לא חייבים להוציא הון על שיפוצים לקראת מכירת הדירה. השקעה חכמה תתרום לעליית ערך משמעותית

- שי אנקורי, נדל"ן מסחרי וייעוץ עסקי מבית קלר וויליאמס

צביעת קירות, החלפת אריחים, תאורה נכונה, הרחקת פריטים מיותרים - כך עושים את ההבדל

שיפוץ נכס (מסי חרי או מגורים) לפני מכירה ואפילו השכרה מהווה תנאי בסיי סי להגדלת סיי כויי המכירה וערך המכירה.

רבים פוחדים משינויים קיצוניים בשיפוץ הדירה לפני המכירה, כיוון שהם לא רוצים לשאת בהוצאות כלכי ליות מיותרות שלא ישתלמו. יש לדעת שלא צריך להוציא הון תועפות על מנת לתת לדירה מראה חדש ורענן, ושההשקעה הזו תשתלם לכם בעליית ערך הדירה באופן משמעותי.

אלו שיפוצים נעשה בדירה לפני מכירה?

צבע: צביעת הדלתות של הבית מחדש, צביעת קיר אחד בחדר השיי נה או צביעה ממוקדת בחלל המטבח יכולים לתת אפקט של דירה חדשה ומודרנית.

חדרי רחצה ומטבחים: המטבח וחדר הרחצה מהווים בדיקה ראשוי נית ובסיסית, לכן עליכם לוודא כי הם במצב אידיאלי. החלפת אריחים באי מבטיה וחיפוי קרמיקה במטבח יסי תירו את הפגמים וידגישו את העיצוב החדשני. אפשר לשקול גם החלפת כיור, ברזים, ידיות ופרזולים. רושם ראשוני חיובי - בחו:ץ: עציי

צים מטופחים, שביל גישה פנוי ונקי, פעמון דלת, תאורת חוץ ואף לשדרג את דלת הכניסה.

בפנים: שמירה על ניקיון וסדר, צביי עת מעקה, הוספת שטיחים, וילונות וכיוצ"ב.

תיקונים: יש לתקן ליקויים קטנים שלא הפריעו לנו, כמו סדק בקיר. ייתכן שמאחורי אותו סדק קיימת בעיית צנרת רצינית, שדורשת טיפול מקדים ותכשיל את מכירת הדירה. בדקו את מערכת האינסטלציה, קווי החשמל ותקינותם. יש לטייח חורים בקירות.

תאורה: הצבת גופי התאורה הני כונים במקום הנכון יכולה לעשות את ההבדל. לתאורה חלק משמעותי בעיי צוב פנים הבית וגם החוץ. אם יש גינה או שביל גישה רצוי לשלב תאורה שקוי עת רצפה או קיר, שמעניקה מראה יוקרתי. הקפידו לשים אהילים ולא להשאיר מנורות תלויות בצורה לא אסתטית.

מרחב: להרחיק פריטים מיותרים. דירה עם פחות ריהוט, שאינה עמוסה במוצרים שנאגרו עם השנים, תיתן תחושה של מרחב, ניקיון ואסתטיקה ותהיה מושכת לקונים פוטנציאליי­ם.

סידור מחדש: קונה פוטנציאלי שמי גיע לדירה רוצה להרגיש כאילו היא כבר שלו, על כן חשוב להסיר פריטים אישיים, כגון תמונות או ציורים שמעיי דים על האופי האישי. חפצים שחורי גים מהמקום עלולים להשאיר רושם של אי-סדר. ספה עם ריפוד בלוי, למשל, יכולה לתת רושם של דירה ישנה.

פרטים אלה אומנם קטנים, אך יכוי לים לעשות את ההבדל בין מכירת דירה בערך גבוה לבין התפשרות על מחיר עם הלקוח. קחו פרטים אלו לתי שומת לבכם וצאו לדרך! הכותב הוא מנהל המחלקה המסחרית של סניף קלר וויליאמס בת ים ויועץ עסקי מוסמך

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel